ریزش مو زنان، ارتباطش با چاقی چیست؟


ریزش مو زنان، ارتباطش با چاقی چیست؟

آیا می دانستید ریزش مو می تواند ناشی از اضافه وزن شما باشد؟

آیا می دانستید ریزش مو می تواند ناشی از اضافه وزن شما باشد و یکی از مهمترین عوامل ریزش مو چاقی افراد است چگونه می توان این عارضه را برطرف کرد و راههای رفع آن کدامند؟

ریزش مو زنان، ارتباطش با چاقی چیست؟

خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو با بیان اینکه در برخی موارد اضافه وزن با ریزش مو مرتبط است، گفت: برخی عارضه‌ها مانند ریزش مو بر اثرچاقی و اضافه وزن به وجود می آید، به ویژه این مورد در خانم‌ها بیشتر است.
وی ادامه داد: با افزایش چربی در برخی بافت ها هورمون‌های زنانه تغییر کرده و تبدیل به ماده آندروژن مردانه در پوست و مو می شود و به طبع برخی خصوصیات مردانه بروز می کنند.
دکتر صداقت‌پیشه افزود: و از آنجایی که ریزش مو و تاسی بیشتر در آقایان شایع است با بروز برخی خصوصیات مردانه در خانم ها، ریزش مو نیز شروع می شود.
این متخصص پوست و مو در رابطه با دیگر عواملی که باعث ریزش مو می شوند گفت: البته عواملی چون پرکاری و کم کاری تیروئید نیز باعث ریزش مو می شود و افراد باید با مراجعه به پزشک و تشخیص صحیح علت ریزش مو می شود و افراد باید با مراجعه به پزشک و تشخیص صحیح ریزش مو نسبت به درمان آن اقدام نمایند و در صورت تشخیص تاثیر چاقی بر ریزش مو برای کاهش وزن خود اقدامات لازم را انجامدهند.
دکتر صداقت پیشه در پایان خاطر نشان کرد: کم کردن وزن به طور سریع و بدون رژیم غذایی تجویزی پزشک نیز می تواند باعث ریزش مو شود، از این رو به این افراد توصیه می کنیم برای انجام این کار به پزشک متخصص مراجعه شود و با استفاده از راهنمایی‌هایی ایشان وزن خود را به طور صحیح کاهش دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403/ هر گه که یاد روی تو کردم جوان شدم