نماز عید غدیر خم و قرائت زیارت غدیریه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد


نماز عید غدیر خم و قرائت زیارت غدیریه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد

مراسم باشکوه جشن و اقامه نماز عید غدیر خم به همراه قرائت زیارت غدیریه با حضور مردم در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، در روز عید غدیر خم مصادف با پنج شنبه (8 شهریورماه) مراسمی با همکاری بنیاد بین المللی غدیر از ساعت 11 صبح در مصلای بزرگ ری برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی به قرائت نماز عید سعید غدیر پرداخت و مدیحه سرائی و قرائت زیارت غدیریه توسط حاج احمد زین العابدین فرد برگزار شد.

در روایات آمده است، نماز عید غدیر ثواب فراوانى دارد به طورى که ثواب آن معادل صد هزار حج و صد هزار عمره است و نمازگزار چیزى از حاجت‌هاى دنیا و آخرت را از خداوند درخواست نمى ‌کند، مگر اینکه حاجتش برآورده مى‌شود.

نماز عید غدیر دو رکعت است که در رکعت اول و دوم پس از حمد، ده مرتبه سورۀ توحید و ده مرتبه آیة الکرسى، و ده مرتبه سورۀ قدر باید خوانده شود.

همچنین در مورد زیارت غدیریه نیز می‌توان گفت، این زیارتنامه از برجسته ترین و بالاترین زیارت هاست، که مأثور از امام هادی(ع) در روز غدیر می باشد و محور این زیارت، تولی و تبری و محتوای آن بیان فضایل امام علی(ع) است.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی