فعالیت خودجوش مردم در پاکسازی طبیعت پارک ملی دنا از زباله +تصاویر


فعالیت خودجوش مردم در پاکسازی طبیعت پارک ملی دنا از زباله +تصاویر

در حرکت خودجوش مردمی گروهی از دوستداران طبیعت کهگیلویه وبویراحمد به صورت خانوادگی و مشارکتی، بخشی از مسیر چشمه میشی و کوه گل شهرستان دنا واقع در منطقه حفاظت شده و پارک ملی را از زباله های رها شده در آن پاکسازی کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محسن جعفری نژاد بسطامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر ویژه از این اقدام فرهنگی گفت: متاسفانه مساله دفع و دفن زباله ها در هیچ کدام از شهرستانهای استان به صورت اصولی صورت نمی گیرد .

وی با اشاره به اینکه مدیریت صحیح پسماند 6 مرحله دارد افزود: متاسفانه در استان تنها به مرحله دفن توجه شده است.

جعفری نژاد بسطامی اظهارکرد: با هماهنگی و همکاری خوب معاونت عمرانی استانداری بعنوان رئیس کارگروه مدیریت پسماند، تاکنون در این زمینه اقدامات مثبتی صورت گرفته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و خواست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فاصله زیادی وجود دارد.

فعالیت خودجوش مردم در پاکسازی طبیعت پارک ملی دنا از زباله +تصاویر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر ویژه از این حرکت خودجوش خاطرنشان کرد: باید فرهنگ سازی شود و چنان کار شود، تا افراد بی مسئولیت و ناآگاه به محیط زیست، از ریختن زباله ها در حاشیه جاده ها و دامان طبیعت پرهیز کرده و این اقدام، همکاری بیش از پیش دوستداران محیط زیست را می طلبد .

جعفری نژاد بسطامی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی زیست محیطی زمان بر بوده و با کمک دوستداران و فعالین این بخش در استفاده از ظرفیت های فضاهای مجازی، می توان این زمان را کوتاهتر کرد، افزود: گردشگر پذیر بودن مناطق حفاظت شده استان و آمار بالای بازدید کنندگان از این مناطق بویژه در ایام تعطیل، مسئولیت همه ما را درقبال حساسیت به مسئله حفظ محیط زیست دوچندان کرده که شایسته است، مردم به پیراستگی طبیعت خود توجه داشته و نسبت به حساس سازی افراد بخصوص نوجوانان و نونهالان اقدام نمایند.

فعالیت خودجوش مردم در پاکسازی طبیعت پارک ملی دنا از زباله +تصاویر

به گزارش ایسنا، زباله های جمع آوری شده به محل تعیین شده منتقل می‌شوند تا بوسیله ماشین های حمل زباله به محل دفن انتقال داده شوند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...