پایانه شرق محل زندگی کبوترها شده/پروژه های 95درصدی عمدتا الکی است


پایانه شرق محل زندگی کبوترها شده/پروژه های 95درصدی عمدتا الکی است

رئیس شورای شهر تهران گفت: پایانه شرق 15 ماه است که فعالیت های عمرانی اش خوابیده و به محل زندگی کبوترها بدل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید سرزده خود از پایانه شرق گفت: بازدیدهای سرزده دو حُسن دارد، یکی اینکه پروژه زیاد شلوغ نیست و دوم آنکه مدیران اصلی و معاونان نیستند و کسانی که در محل حاضرند خیلی صریح همه موارد را می گویند، بنابراین از بازدید خود از پایانه شرق احساس خوبی داشتم. پروژه خوبی انجام شده اما پیشرفت ۹۵ درصدی آن را رد می کنم.

وی ادامه داد: معمولا مواردی که می گویند پروژه ۹۵ درصد پیشرفت داشته الکی است و پروژه پایانه شرق ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته است. پیمانکار پروژه اعلام کرد ۳۰ میلیارد تومان از ۹۶ میلیارد تومان برای شهرداری الحاقیه فرستاده و این یعنی ۳۰ درصد کار هنوز انجام نشده است.

هاشمی با بیان اینکه این پروژه نزدیک به ۱۵ ماه است که متوقف شده، گفت: یعنی پایانه شرق چندماه قبل از تغییر مدیریت شهری متوقف شده و از پروژه های در اولویت شهرداری خارج شده است اما باید این پروژه دوباره راه اندازی شود، زیرا تاخیر زیاد در توقف پروژه آن را دچار مشکل می کند. در حال حاضر پایانه شرق به محل زندگی کبوترها تبدیل شده است.

وی با اشاره به بازدید دو تن از اعضای شورای شهر تهران گفت: پیش از این علیخانی و فراهانی نیز از این پروژه بازدید کرده بودند و تاکید داشتند هر چه زودتر این پروژه تکمیل شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: علت اصلی تاخیر به سرانجام رسیدن این پروژه این است که پایانه شرق کنونی هنوز فعالیت می کند، هر چند وضعیت نابسامانی دارد. در این مدت تولید خودرو افزایش داشته و کمتر برای مسافرت به شمال کشور از اتوبوس استفاده می کنند. این پایانه برای ۲۰۰ هزار مسافر پیش بینی شده که در حال حاضر شاید ۳۰ هزار مسافر از آن استفاده کنند.

هاشمی با تاکید بر اینکه پروژه خوب و زیبایی ساخته شده، گفت: در حال حاضر هنوز پله برقی، بخش هوشمند سازی و نصب سردکننده ها انجام نشده و نمی توان گفت پروژه در مراحل پایانی است. اینکه برخی می گویند پروژه ها ۹۵ درصد پیشرفت داشته اما شهرداری آن را به پایان نرسانده، نادرست است. همچنین معمولا انتهای هر پروژه سخت تر از ابتدای آن است، زیرا همه با شادی کار را شروع می کنند اما پیمانکاران معمولا برای آنکه پول های خود را وصول کنند، انتهای کار را به کندی انجام می دهند.

وی در خصوص اینکه آیا پروژه شرق از لحاظ اقتصادی توجیه دارد، گفت: همین که ۳۰ هزار مسافر در این پروژه جابه جا می شود یعنی امکان تجهیز رستوران و مراکز تجاری را دارد و می توان از آن درآمدزایی کرد.

هاشمی در خصوص اینکه آیا این روند کُند به نگاه معاون کنونی حمل و نقل و ترافیک که معتقد است پایانه ها باید در داخل شهرها باشند مربوط می شود، گفت: این دو نگاه، دو نگاه کلی در دنیاست. برخی معتقدند پایانه ها باید در حاشیه شهرها باشد و برخی معتقدند تعداد زیادی پایانه باید در داخل شهرها ایجاد شود. می بینیم در برخی شهرها یک یا دو پایانه وجود دارد و در برخی شهرها تورفتگی های کوچکی وجود دارد که افراد در آن مستقر می شوند و اتوبوس ها در این محل ها توقف کوتاهی دارند. پایانه های کنونی تهران بیشترشان در حاشیه شهرها بودند. پایانه غرب در زمان رژیم گذشته طراحی شده و پایانه شرق در زمان رژیم فعلی که هنوز شهر به آن نرسیده است.


به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید سرزده خود از پایانه شرق گفت: بازدیدهای سرزده دو حُسن دارد، یکی اینکه پروژه زیاد شلوغ نیست و دوم آنکه مدیران اصلی و معاونان نیستند و کسانی که در محل حاضرند خیلی صریح همه موارد را می گویند، بنابراین از بازدید خود از پایانه شرق احساس خوبی داشتم. پروژه خوبی انجام شده اما پیشرفت ۹۵ درصدی آن را رد می کنم.

وی ادامه داد: معمولا مواردی که می گویند پروژه ۹۵ درصد پیشرفت داشته الکی است و پروژه پایانه شرق ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته است. پیمانکار پروژه اعلام کرد ۳۰ میلیارد تومان از ۹۶ میلیارد تومان برای شهرداری الحاقیه فرستاده و این یعنی ۳۰ درصد کار هنوز انجام نشده است.

هاشمی با بیان اینکه این پروژه نزدیک به ۱۵ ماه است که متوقف شده، گفت: یعنی پایانه شرق چندماه قبل از تغییر مدیریت شهری متوقف شده و از پروژه های در اولویت شهرداری خارج شده است اما باید این پروژه دوباره راه اندازی شود، زیرا تاخیر زیاد در توقف پروژه آن را دچار مشکل می کند. در حال حاضر پایانه شرق به محل زندگی کبوترها تبدیل شده است.

وی با اشاره به بازدید دو تن از اعضای شورای شهر تهران گفت: پیش از این علیخانی و فراهانی نیز از این پروژه بازدید کرده بودند و تاکید داشتند هر چه زودتر این پروژه تکمیل شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: علت اصلی تاخیر به سرانجام رسیدن این پروژه این است که پایانه شرق کنونی هنوز فعالیت می کند، هر چند وضعیت نابسامانی دارد. در این مدت تولید خودرو افزایش داشته و کمتر برای مسافرت به شمال کشور از اتوبوس استفاده می کنند. این پایانه برای ۲۰۰ هزار مسافر پیش بینی شده که در حال حاضر شاید ۳۰ هزار مسافر از آن استفاده کنند.

هاشمی با تاکید بر اینکه پروژه خوب و زیبایی ساخته شده، گفت: در حال حاضر هنوز پله برقی، بخش هوشمند سازی و نصب سردکننده ها انجام نشده و نمی توان گفت پروژه در مراحل پایانی است. اینکه برخی می گویند پروژه ها ۹۵ درصد پیشرفت داشته اما شهرداری آن را به پایان نرسانده، نادرست است. همچنین معمولا انتهای هر پروژه سخت تر از ابتدای آن است، زیرا همه با شادی کار را شروع می کنند اما پیمانکاران معمولا برای آنکه پول های خود را وصول کنند، انتهای کار را به کندی انجام می دهند.

وی در خصوص اینکه آیا پروژه شرق از لحاظ اقتصادی توجیه دارد، گفت: همین که ۳۰ هزار مسافر در این پروژه جابه جا می شود یعنی امکان تجهیز رستوران و مراکز تجاری را دارد و می توان از آن درآمدزایی کرد.

هاشمی در خصوص اینکه آیا این روند کُند به نگاه معاون کنونی حمل و نقل و ترافیک که معتقد است پایانه ها باید در داخل شهرها باشند مربوط می شود، گفت: این دو نگاه، دو نگاه کلی در دنیاست. برخی معتقدند پایانه ها باید در حاشیه شهرها باشد و برخی معتقدند تعداد زیادی پایانه باید در داخل شهرها ایجاد شود. می بینیم در برخی شهرها یک یا دو پایانه وجود دارد و در برخی شهرها تورفتگی های کوچکی وجود دارد که افراد در آن مستقر می شوند و اتوبوس ها در این محل ها توقف کوتاهی دارند. پایانه های کنونی تهران بیشترشان در حاشیه شهرها بودند. پایانه غرب در زمان رژیم گذشته طراحی شده و پایانه شرق در زمان رژیم فعلی که هنوز شهر به آن نرسیده است.

کد خبر 4392674

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید