کمک 35 میلیارد تومانی کهگیلویه و بویراحمدی ها به نیازمندان کمیته امداد


کمک 35 میلیارد تومانی کهگیلویه و بویراحمدی ها به نیازمندان کمیته امداد

مردم خیر و نیکوکار کهگیلویه و بویراحمد 35 میلیارد و 551 میلیون تومان از ابتدای سال گذشته تاکنون در قالب صدقات، زکات، اکرام ایتام، محسنین و سایر موارد به نیازمندان کمیته امداد استان کمک کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) کهگیلویه و بویراحمد امروز ( ۱۴ شهریور) در جمع خبرنگاران، گزارشی از میزان کمک‌ های مردمی از ابتدای سال گذشته تاکنون ارائه داد.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌ های اساسی کمیته امداد توسعه و ترویج فرهنگ انفاق در جامعه است، گفت: در حال حاضر این نهاد بخشی از اعتبارات محرومیت‌ زدایی خود را به‌ صورت انفاق از طریق کمک‌ های مردم دریافت و در بخش های مختلف از جمله جهیزیه، درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، مسکن، معیشت و سایر موارد برای نیازمندان هزینه می‌ کند.

محبی یادآور شد: از ابتدای سال گذشته تاکنون 35 میلیارد و 551 میلیون تومان درآمد کمیته امداد از محل انفاق در قالب اکرام ایتام و محسنین، صدقات، زکات، مراکز نیکوکاری و کمک‌ های مردمی جمع‌ آوری‌شده است.

این مسئول حمایتی با اشاره به اینکه بیست و چهارم ذی‌ الحجه به‌ عنوان روز انفاق نام‌ گذاری شده، گفت: در این روز حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در حال رکوع انگشتر خود را به سائل داد و آیه 55 سوره مائده (انما ولیکم الله و رسوله) در همین رابطه نازل شد.

وی با بیان اینکه انفاق به معنی بخشش مال به فقیران برای کسب رضای خداست، تصریح کرد: انفاق از امور مهم برای رفع فاصله طبقاتی و رسیدن انسان‌ ها به سعادت و تکامل است.

محبی ابراز داشت: انفاق و بخشش در راه خدا و کمک مالى به افراد محروم از امورى است که در آیات قرآن مجید بر آن تاکید شده و از نشانه‌ های ایمان ذکر شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) کهگیلویه و بویراحمد گفت: در فرهنگ اسلام انفاق مالى به‌ شرط اینکه انگیزه‌ ای جز رضاى پروردگار نداشته باشد و از هرگونه ریاکارى و منت و آزار خالى باشد، از بهترین اعمال است.

وی با اشاره به اینکه محور برنامه‌ های کمیته امداد قرآن و سیره اهل‌ بیت (علیهم السلام) است، اظهار داشت: آیه 274 سوره بقره که معروف به آیه انفاق است، به ستایش کسانی پرداخته که در شب و روز و نهان و آشکار انفاق می‌ کنند، «الذین ینفقون اموالهم بالیل والنهار سرا وعلانیه فلهم اجرهم عند ربهم ولاخوف علیهم و لاهم یحزنون».

محبی به برگزاری جشن عاطفه‌ ها برای کمک به دانش آموزان نیازمند اشاره و اضافه کرد: در آستانه برگزاری مرحله نخست جشن عاطفه‌ ها در روزهای 15 و 16 شهریورماه از مردم خیر و نیکوکار دعوت می‌ کنیم تا با مشارکت در این جشن، یاریگر نیازمندان کمیته امداد باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) کهگیلویه و بویراحمد از مهم‌ ترین راه های پرداخت کمک‌ های مردمی به جشن عاطفه‌ ها را علاوه بر حضور در پایگاه‌ های این نهاد، واریز کمک‌ های نقدی به شماره‌ حساب ۰۱۱۱۵۸۵۳۵۲۰۰۱ بانک ملی و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۶۷۲۰ سامانه پیامکی #3*5*074*8877* اعلام کرد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید