انجام سم پاشی‌های به موقع، راهی برای پیشگیری از تب کریمه کنگو


انجام سم پاشی‌های به موقع، راهی برای پیشگیری از تب کریمه کنگو

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان گفت: انجام سم پاشی‌های به موقع و موثر در محیط می‌تواند به کاهش جمعیت کنه‌ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو کمک شایانی کند.



به گزارش ایسنا، عارفی نیا، امروز(۱۴ شهریور)، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما و افزایش فعالیت کنه‌ها که در انتقال بیماری قابل اهمیت است و مجاورت شهرستان با کشور افغانستان، رعایت موازین بهداشتی، اجتناب ناپذیر است.
وی نسبت به رعایت موارد بهداشتی و قرنطینه‌ای جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو که یک بیماری خطرناک مشترک بین انسان و دام است، هشدار داد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان بیان کرد: خودداری از کشتار دام در معابر و خیابان‌ها و عدم تماس دست با کنه و گوشت دام تازه ذبح شده و ترشحات حاصله و همچنین انجام سم پاشی‌های به موقع و موثر در محیط می‌تواند به کاهش جمعیت کنه‌ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری کمک شایانی کند.
وی تصریح کرد: با توجه به مشترک بودن این بیماری و همچنین درمان بسیار سخت آن در انسان، مجموعه اقدامات دامپزشکی در راستای پیشگیری و مقابله با این بیماری بسیار مهم بوده و با توجه به بروز اندک بیماری در مناطق خاصی از کشور، این امر نشان دهنده کنترل بیماری توسط اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی از قبیل نظارت بر کشتارگاه‌ها و اطلاع رسانی، مبارزه با جمعیت کنه‌ها و سم پاشی اماکن دامی روستایی و توزیع سم در میان آن‌ها و آموزش چهره به چهره دامداران است.
عارفی نیا افزود: امید است مجموعه اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی مورد توجه مسئولان قرار گرفته و موجبات تقویت این گونه اقدامات که به طور مستقیم در امر سلامت انسانی دخیل است فراهم شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز