6824 مورد خدمات توسط اورژانس اجتماعی در قزوین ارائه شد


6824 مورد خدمات توسط اورژانس اجتماعی در قزوین ارائه شد

قزوین- مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در سه ماهه امسال 6824 مورد خدمات مشاوره ای در اورژانس های اجتماعی، مراکز مداخله در بحران و پایگاههای اجتماعی بهزیستی استان به مراجعه کنندگان ارائه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا وارثی روز چهارشنبه در نشست مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با کارشناسان و فعالان اورژانس اجتماعی بهزیستی استان که در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد اظهار داشت: در سه ماهه امسال ۸۶۵ تماس با اورژانس اجتماعی گرفته شد که ۴۰۷ نفر از خدمات مداخله در بحران های اجتماعی و ۵۰۶۳ نفر از خدمات پایگاههای اجتماعی برخوردار شدند و مجموع خدمات به ۶۸۲۴ مورد رسید.

وارثی بیان کرد: خط ۱۲۳ با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و مداخله تخصصی موثر و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات افراد در معرض آسیب اجتماعی سازمان بهزیستی در سه شهرستان قزوین، تاکستان و بوئین زهرا راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: گروههای هدف اورژانس اجتماعی شامل کودکان آزار دیده، همسران آزار دیده، افرادی که قصد خودکشی دارند، کودکان کار و خیابانی و دختران و پسران فراری از منزل است.

6824 مورد خدمات توسط اورژانس اجتماعی در قزوین ارائه شد

وی بیان کرد: در تماس های گرفته شده با اورژانس اجتماعی ۱۴۶ مورد کودک آزاری، ۱۹ مورد اقدام به خودکشی، ۱۰۷ مورد اختلافات خانوادگی، ۳۹ مورد کودکان کار و خیابانی بوده اند که مشاوره لازم را دریافت کرده اند.

وارثی گفت: بیشترین تماس های گرفته شده در سه ماهه امسال را حدود ۳۸.۳۸ درصد مرتبط با موقعیت های اورژانسی و ۲۰.۸۰ درصد راهنمایی و ارجاع و ۱۶.۸۷ درصد کودک آزاری تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: در اورژانس سیار اجتماعی هم ۴۸۹ مورد خدمات داده شده و بیشترین مداخلات در مورد کودک آزاری بوده است.

وارثی تصریح کرد: در مرکز مداخله در بحران های فردی و خانوادگی و اجتماعی هم ۴۰۷ مورد خدمات داده شد که شامل ارائه ۳۷۲ مورد خدمات سرپایی، ۳۵ مورد نگهداری موقت بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر هفت مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی در استان قزوین فعالیت می کند.


به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا وارثی روز چهارشنبه در نشست مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با کارشناسان و فعالان اورژانس اجتماعی بهزیستی استان که در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد اظهار داشت: در سه ماهه امسال ۸۶۵ تماس با اورژانس اجتماعی گرفته شد که ۴۰۷ نفر از خدمات مداخله در بحران های اجتماعی و ۵۰۶۳ نفر از خدمات پایگاههای اجتماعی برخوردار شدند و مجموع خدمات به ۶۸۲۴ مورد رسید.

وارثی بیان کرد: خط ۱۲۳ با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و مداخله تخصصی موثر و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات افراد در معرض آسیب اجتماعی سازمان بهزیستی در سه شهرستان قزوین، تاکستان و بوئین زهرا راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: گروههای هدف اورژانس اجتماعی شامل کودکان آزار دیده، همسران آزار دیده، افرادی که قصد خودکشی دارند، کودکان کار و خیابانی و دختران و پسران فراری از منزل است.

6824 مورد خدمات توسط اورژانس اجتماعی در قزوین ارائه شد

وی بیان کرد: در تماس های گرفته شده با اورژانس اجتماعی ۱۴۶ مورد کودک آزاری، ۱۹ مورد اقدام به خودکشی، ۱۰۷ مورد اختلافات خانوادگی، ۳۹ مورد کودکان کار و خیابانی بوده اند که مشاوره لازم را دریافت کرده اند.

وارثی گفت: بیشترین تماس های گرفته شده در سه ماهه امسال را حدود ۳۸.۳۸ درصد مرتبط با موقعیت های اورژانسی و ۲۰.۸۰ درصد راهنمایی و ارجاع و ۱۶.۸۷ درصد کودک آزاری تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: در اورژانس سیار اجتماعی هم ۴۸۹ مورد خدمات داده شده و بیشترین مداخلات در مورد کودک آزاری بوده است.

وارثی تصریح کرد: در مرکز مداخله در بحران های فردی و خانوادگی و اجتماعی هم ۴۰۷ مورد خدمات داده شد که شامل ارائه ۳۷۲ مورد خدمات سرپایی، ۳۵ مورد نگهداری موقت بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر هفت مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی در استان قزوین فعالیت می کند.

کد خبر 4395308

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی