زاخارووا واکنش غرب به موضوع نیروگاه کاخوفکا را قابل پیش بینی توصیف کرد


زاخارووا واکنش غرب به موضوع نیروگاه کاخوفکا را  قابل پیش بینی  توصیف کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت واکنش کشورهای جمعی غرب به حادثه نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا کاملا قابل پیش بینی است.

به گزارش اسپوتنیک، "ماریا زاخارووا" روز چهارشنبه در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت:" واکنش غرب در شرایط این چنینی 100 درصد قابل پیش بینی است. این یک تفکر بیهوده بی پایان است، که روسیه را برای هر موضوعی فارق از آنکه این اتفاق واقعا افتاده باشد یا زاییده تخیل است، متهم و سرزنش کنیم".
زاخارووا خاطرنشان کرد که کمپین اتهامی غرب در خصوص حمله تروریستی مسکو به نیروگاه کاخوفکا به بخشی از جنگ اطلاعاتی غرب علیه روسیه تبدیل شده است که هدف آن، تنها افزایش بودجه برای کی یف است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد:" ثانیاً، این بخشی از جنگ اطلاعاتی - روانی آنها است. پیوند بی پایان همه چیزهایی که در داخل کشورهای آنها، و در خارج از آن، در امتداد مرزهایشان با کشور ما اتفاق می افتد تا در بین جمعیت خود، یک نگرش هیستریک نسبت به موضوع روسیه حفظ شود. آنها نیاز به تخصیص مبالغ هنگفت دارند، باید به مردم توضیح داد که چرا این مبالغ اختصاص داده می شود".
زاخارووا تاکید کرد که موضوع حملات به نیروگاه کاخوفکا باید به بخشی از تحقیقات بین المللی تبدیل شود.
دو شب پیش، نیروهای اوکراینی مجموعه ای از حملات را به نیروگاه آبی کاخوفکا انجام دادند که در نتیجه آن قسمت بالایی ایستگاه تخریب شد، خود سد مخزنی آسیبی ندید. تخلیه غیرنظامیان از سه منطقه نووکاهوفسکی، گولوپرستانسکی و آلیوشکینسکی آغاز شد. ولادیمیر لئونتیف، رئیس اداره منطقه شهری نووکاخوفکا، مسئولیت تخریب نیروگاه را متوجه کی یف دانست. دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: "یکی از اهداف بمباران نیروگاه کاخوفکا توسط رژیم کی یف، محروم کردن کریمه از آب است".
سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه گفت که رژیم کی یف نیروگاه کاخوفکا را منفجر کرد تا نیروها را از محور خرسون به منطقه عملیات تهاجمی خود منتقل کند و مواضع خود را در آنجا تضعیف کند. به گفته وزیر دفاع روسیه، کی یف با انفجار در این نیروگاه، مرتکب یک اقدام تروریستی شد، اقدامی که منجر به وقوع سیل در بسیاری از زمین های این منطقه شد.
نیروگاه آبی تولید برق کاخوفکادر پنج کیلومتری شهر نوایا کاخوفکا در منطقه خرسون قرار دارد که در 30 سپتامبر 2022 در پی همه پرسی بخشی از روسیه شد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برگزاری نخستین دور گفتگوهای ایران و روسیه در خصوص بریکس