درایوهای SSD ویژه SK Hynix با ظرفیت باورنکردنی 300 ترابایتی وارد بازار می‌شوند!


درایوهای SSD ویژه SK Hynix با ظرفیت باورنکردنی 300 ترابایتی وارد بازار می‌شوند!

یکی از انبوه دلایل برتری SSDها بر HDD در بسیاری از کاربردها، مصرف انرژی و اشغال فضای کمتر است. حالا خبرهای جدید حکایت از این دارند که باید خودمان را برای ورود به عصر اس اس دی‌های چند صد ترابایتی در یک ماژول آماده کنیم. به نظر شرکت SK hynix...

یکی از انبوه دلایل برتری SSDها بر HDD در بسیاری از کاربردها، مصرف انرژی و اشغال فضای کمتر است. حالا خبرهای جدید حکایت از این دارند که باید خودمان را برای ورود به عصر اس اس دی‌های چند صد ترابایتی در یک ماژول آماده کنیم. به نظر شرکت SK hynix اولین بازیگر این صنعت خواهد بود که می‌خواهد درایو 300 ترابایتی را به صورت اختصاصی عرضه کند.

بنابر گزارشی که توسط Tom’s Hardware منتشر شده، شرکت SK Hynix در حال کار بر روی یک درایو حالت جامد با ظرفیت بی‌سابقه 300 ترابایت است، این شرکت روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در سئول، اعلام کرده که این درایو به‌عنوان بخشی از یک سبد محصولات گسترده‌تر از دستگاه‌ها و فناوری‌هایی که برای تکامل قابلیت‌های هوش مصنوعی مرکز داده و روی دستگاه طراحی شده‌اند، راهی بازار خواهد شد.

در همین رابطه بخوانید:

- معرفی انواع تراشه حافظه SSD و روش کار آن
- حافظه اس اس دی (SSD) چیست؟ مقایسه انواع SSD

طبق اطلاعات آماری و پیش‌بینی‌های جدید، حجم کل داده‌های تولید شده در سطح جهان در عصر هوش مصنوعی (تولید شده توسط انسان و هوش مصنوعی) از 15 زتابایت در سال 2014 به 660 زتابایت در سال 2030 افزایش خواهد یافت. این سطل غول پیکر باید در جایی ذخیره شود. جایی که هاردهای 100 ترابایتی و SSD های 300 ترابایتی وارد عمل خواهند شد.

در حال حاضر، اطلاعات کمی در مورد SSD های 300 ترابایتی SK hynix وجود دارد، ولی اگر ترندهای روز دنیای فناوری را دنبال کرده باشید بدون شک شما نیز با مهندسان و مدیران این شرکت کره‌ای هم‌نظر خواهید بود که به‌زودی به حافظه‌های ذخیره‌سازی با این ظرفیت و البته سرعت بالا نیاز خواهیم داشت. برای این منظور، هم درایوهای با ظرفیت بالا و هم آرایه‌های تمام فلش با کارایی بالا برای کاربردهای مختلف ضروری خواهند بود.

درایوهای SSD ویژه SK Hynix با ظرفیت باورنکردنی 300 ترابایتی وارد بازار می‌شوند!

شاید در حال حاضر بیشترین کاری که بتوانیم در مورد SSD های 300 ترابایتی SK Hynix انجام دهیم، بیان حدس و گمان‌هایی در مورد آنهاست. این امکان وجود دارد که این شرکت در حال توسعه یک رقیب برای حافظه‌های بسیار جالب و خلاقانه PBSSD سامسونگ باشد که در حال حاضر محدود به سیستم‌هایی است که می‌توانند تا 240 ترابایت داده را ذخیره کنند. در مورد SK hynix، این سیستم 300 ترابایت داده خواهد رسید. چنین ماشین‌هایی برای ارائه تعادل رقابتی ظرفیت، عملکرد در هر TB، قابلیت اطمینان و بهره وری انرژی طراحی خواهند شد.

در همین رابطه بخوانید:

- حافظه های DRAM-less و تفاوت آن‌ها با حافظه‌های SSD با DRAM
- سریع ترین و بهترین SSDهای 2024

از طرف دیگر، ابتکار SSD 300 ترابایتی SK hynix می‌تواند رقیبی برای محصولات 3.5 اینچی ExaDrive Nimbus Data نیز باشد که می‌تواند تا 100 ترابایت داده (در حال حاضر) را ذخیره کند.

نکته مهم دیگر، درگاه اتصال است. محصول 300 ترابایتی Hynix می‌تواند یک SSD با رابط PCIe سفارشی نیز باشد، اما برای یک درایو 300 ترابایتی حتی با رابط PCIe 6.0 x16 نیز قادر به ارائه عملکرد نسبتاً بالایی در هر ترابایت نخواهد بود. از آنجا که با یک درایو بسیار خاص روبرو هستیم شاید راهکار ویژه‌ای برای این مشکل نیز از سوی شرکت کره‌ای طراحی شود که فعلاً خبری از آن درز نکرده یا جایی منتشر نشده است.

در همین رابطه بخوانید:

- چرا با گذر زمان SSD کُند می‌شود؟ دلایل کاهش سرعت حافظه SSD
- TeraByte Writen چیست و چگونه مقدار TBW برای SSD خود را بفهمیم؟

علاوه بر درایوهای SSD 300 ترابایتی، SK Hynix در حال کار بر روی محصولات مختلفی است که می‌توانند برای اهداف مختلف، بسیار کاربردی باشند. این اهداف می‌توانند شامل مراکز داده هوش مصنوعی جهت آموزش مدل‌های هوش مصنوعی، رابط‌های سریع و جدید بر پایه فناوری‌هایی مانند HBM4، HBM4E، CXL Pooled Memory Solutions و پردازش داخل حافظه باشند. البته نباید نیاز به LPDDR6 و GDDR6 و PIM را نیز از قلم انداخت که تا همین یکی دو سال دیگر اجتناب از آنها برای امور هوش مصنوعی و پردازش‌های وابسته به آنها ممکن نخواهد بود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...