جزئیاتی از پژو 3008 + تصاویر


نسخه استاندارد و اولیه 3008 پژو، در زمان معرفی اولیه در سال گذشته با ترمزهای اضطراری خودکار ارائه نشد. این گزینه در 3008 یک گزینه دلخواه 1500 دلاری محسوب می‌شود که با سامانه کنترل کروز تطبیقی به مدل‌های جدید اضافه خواهد شد.

نسخه استاندارد و اولیه 3008 پژو، در زمان معرفی اولیه در سال گذشته با ترمزهای اضطراری خودکار ارائه نشد. این گزینه در 3008 یک گزینه دلخواه 1500 دلاری محسوب می‌شود که با سامانه کنترل کروز تطبیقی به مدل‌های جدید اضافه خواهد شد.
اولین نگاه به پژو 3008 - 38 هزار دلاری- نشان می‌دهد که با خودرو چندان ارزانی مواجه نیستم، اما نسخه "اکتیو" این خودرو با مدل‌های متوسط در این کلاس رقابتی موثر داشته و کمی بیش از حد انتظار واقع شده‌ است.

به گزارش صدای ایران از عصر ایران، نسخه استاندارد این خودرو با یک نمایشگر لمسی 8 اینچی، سیستم ناوبری ماهواره‌ای، رادیوی دیجیتال، قابلیت آینه‌ای کردن اطلاعات تلفن همراه در صفحه نمایش، شارژر بدون سیم تلفن، ریل سقفی، تهویه هوای دو ناحیه‌ای، برف‌پاکن، رینگ های 17 اینچی ارائه می‌شود. کابین دارای یک ساختار و پیکره دیجیتالی بزرگ و قدرتمند بوده و راننده می‌تواند از نمایشگر هد-آپ در این ساختار بهره ببرد. نسخه اکتیو فاقد نرم‌افزارهای کمکی پارک معکوس یا موازی است که درتریم‌های بالاتر این خودرو دیده می‌شود.

ارزش
مواد استفاده شده در فضای درونی این خودرو با توجه به قیمت در نوع خود یکی از بهترین‌ها در این کلاس محسوب می شود. صندلی‌های پارچه‌ای این خودرو به راحتی تمیز شده و یک نوار کرومی فضای اهرم تغییر دنده در زیر نمایشگر را مجزا کرده و در عین حال فضای درجه یک و برجسته‌ای را رقم زده است.

راحتی
صندلی‌های ردیف دوم نیز فضای زیادی را برای سر و پای سرنشینان بزرگسال ایجاد می‌کند. با این وجود در 3008 نیز مانند بسیاری از suv ها راحتی زیادی برای صندلی مرکزی ردیف دوم وجود ندارد. فضای بار این فرانسوی حدود 591 لیتر ظرفیت داشته که با تا کردن صندلی‌های ردیف آخر به بیش از 1700 لیتر می‌رسد.

ایمنی
نسخه استاندارد و اولیه 3008 پژو، در زمان معرفی اولیه در سال گذشته با ترمزهای اضطراری خودکار ارائه نشد. این گزینه در 3008 یک گزینه دلخواه 1500 دلاری محسوب می‌شود که با سامانه کنترل کروز تطبیقی به مدل‌های جدید اضافه خواهد شد. اما سامانه AEB، سامانه هشدار دهنده حرکت بین خطوط و سیستم تشخیص سرعت بیش از حد مجاز در مدل اکتیو به صورت استاندارد ارائه می‌شوند. این سامانه‌های ایمنی باعث شده تا سازمان ANCAP
5 ستاره ایمنی را برای این خودرو در نظر بگیرد. حفاظت از ساکنان بزرگسال حدود 86 درصد در نظر گرفته شده است.

نیروی محرکه
این خودرو به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو با قابلیت محرک چرخ‌های جلو مجهز شده که با یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار هماهنگی دارد. خروجی و توان خودرو چندان هیجان‌انگیز به نظر نمی‌رسد و خودرو در 9.9 ثانیه به شتاب تقریبی صفر تا 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد که در دنیای واقعی SUV ها کمتر دیده می‌شود. سواری خودرو نیز بهتر از بسیاری از خودروهای اروپایی نشان می‌دهد.

رقبا و جایگزین‌ها
مزدا CX-5 مکس اسپورت 35,990 دلاری

رنو کولئوس 4x2 Zen با قیمت 33990 دلار

هوندا CR-V VTi-S با قیمت 36,620 دلار

3008 پژو اینک چندان محبوب نیست، اما شایستگی‌های بیشتری را دارد و انتظار داریم در آینده فروش بیشتری را نصیب کمپانی خود کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دین هایده چه بود؟