جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا، اظهار داشت: حدود یک دهه است که تلویزیون در زمینه تولید فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی دچار کم‌کاری و تکرار است و علت تکرار پخش سریال‌های قدیمی آن هم به صورت مکرر ضعف مدیریت و برنامه‌ریزی و نبود سینماگران حرفه‌ای و حضور عناصر تازه و بی‌تجربه به عنوان اسپانسر است که حضور آن‌ها سبب تولید محصولاتی شده که جنبه تبلیغاتی دارد.

آذین خاطرنشان کرد: تولید در تلویزیون تعطیل نشده چرا که ما همچنان شاهد تولید و پخش آثار متوسط و ضعیف هستیم اما آنچه باعث شده تا تلویزیون به دست یازیدن بر پخش سریال‌های قدیمی رو آورد نیاز مخاطب نیست و در واقع شرایط به گونه‌ای است که تلویزیون در تلاش برای پر کردن آنتن است و به دلیل نداشتن برنامه‌های خوب و مناسب در تلاش است تا برنامه‌سازان را از سردرگمی نجات دهد.

وی افزود: در همه جای دنیا سازمان‌های بزرگی چون صدا و سیما از قبل برنامه‌های بسیاری برای سال‌های آینده خود دارند و به دلیل بازار مناسبی که وجود دارد مجموعه‌های مناسب اجتماعی، سیاسی، خانوادگی و... تولید می‌شود اما تلویزیون ما با بدعهدی تهیه‌کنندگان خود با سازندگان سریال‌ها دچار مشکل شده، از طرفی بهره‌بری از سانسورهای سلیقه‌ای باعث عدم ادامه فعالیت هنرمندان شد.

این منتقد در ادامه تصریح کرد: سفارش و سانسور دست و پای هنرمندان را بست و بدهی‌های انباشته شده، هنرمندان حرفه‌ای را از تلویزیون دور کرد. به همین دلیل فضا و محیطی برای مدیران در غالب باندبازی فراهم شد که گروهی دست به ساخت سریال‌هایی با ارزش محتوایی و تکنیکی پایین زدند که در نتیجه شاهد ریزش شدید مخاطب بودیم و فضا برای جذب مخاطب توسط ماهواره‌ها و شبکه‌های خارجی فراهم شد.

آذین اظهار داشت: متأسفانه تلویزیون ما سیاستی را پیش گرفته که به اصطلاح می‌توان آن را سیاست آنتن پرکنی دانست. ما طی سال‌های اخیر فقط اندک سریال‌های خوبی مثل «در چشم باد» را داشتیم که دارای ساختاری خوب و قصه‌ای جذاب بودند.

وی در پایان تأکید کرد: تلویزیون در همه زمینه‌ها نیاز به پاک‌سازی و اصلاحات دارد تا بتواند هماهنگ با نیاز مخاطبان خود برنامه‌سازی کند و بتواند مثل سال‌های گذشته توجه مردمی را که امروز با تلویزیون قهر کرده‌ادند به خود جلب کند.