حاجیمیرزایی: مشخصات مدارسی که نیاز به نوسازی دارند در یک سامانه ثبت شود
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از سازمان نوسازی مدارس خواست تا با طراحی تا یک سامانه و وارد کردن مشخصات همه مدارسی که نیاز به نوسازی دارند، فرصت مشارکت جامعه خیران و همه آحاد جامعه برای این کار فراهم شود.
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از سازمان نوسازی مدارس خواست تا با طراحی تا یک سامانه و وارد کردن مشخصات همه مدارسی که نیاز به نوسازی دارند، فرصت مشارکت جامعه خیران و همه آحاد جامعه برای این کار فراهم شود.
محسن حاجیمیرزایی در مراسم افتتاح 1982 پروژه آموزشی شامل 10 هزار کلاس درس که صبح امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری در هنرستان زینبیه شهرستان دماوند برگزار شد از خیران که سهم زیادی در توسعه فضاهای آموزشی کشور دارند تشکر کرد و گفت: «امروز در آموزش و پرورش روز شکرگزاری است که توفیق پیدا کردهایم 10 هزار کلاس درس افتتاح شود و 230 هزار دانشآموز در فضاهای ایمن و نو به تحصیل بپردازند و سرانه فضای آموزشی کشور بهبود پیدا کند. همچنین امروز 142 سالن ورزشی و 16 استخر افتتاح میشود که گامی برای توسعه فرهنگ سلامت است.»
محسن حاجیمیرزایی افزود: «برای ساخت این پروژهها بیش از 3300 میلیارد تومان هزینه شده که 70 درصد آن را دولت و 30 درصد آن را نیز خیران تعهد کردند.»
او افزود: «در زلزله کرمانشاه 78 مدرسه آسیب دیدند یا تخریب شدند اما خیران ساخت 190 مدرسه را تعهد کردند که مهر امسال 145 مدرسه به استان تحویل داده شد و 70 سانتیمتر سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه افزایش پیدا کرد.»
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «در سیل اخیر در استانهای کشور 1200 مدرسه دچار خسارت شدند که برای نوسازی آنها و ساخت مجدد تلاش زیادی شده است. 90 درصد مدارسی که تعمیرات جزئی میخواستند، انجام شده است همچنین مدارسی که زیر 3 کلاس داشتند هم تحویل داده شده و بقیه مدارس هم تا آخر سال تحویل داده میشوند.»
او بر توسعه یادگیری در سطح جامعه توسط آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: «پایدارترین رفتار انسان در میان همه حرکات او یادگیری است. یادگیری تنفس جامعه است، اگر در تنفس کسی خللی ایجاد شود تمام بدنش دچار آسیب میشود. به همین ترتیب اگر در جریان تنفس یک جامعه هم خللی ایجاد شود حیات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عادی آن جامعه هم آسیب میبیند.»
عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: «امروز این آیین باشکوه برگزار میشود تا بگوییم این ظرفیت را توسعه خواهیم داد، برای ما مشارکت خیرین فقط کمک مالی نیست بلکه تقویت احساس مسئولیت و حفظ همکاری است که همین هدف نظام تعلیم و تربیت نیز است.»
او افزود: «من از سازمان نوسازی مدارس خواستهام تا سامانهای طراحی کنند و مشخصات همه مدارسی که نیاز به نوسازی دارند آنجا بیاید تا جامعه خیران بتواند دایره همکاری همکاران خود را گسترش دهد و فرصت مشارکت برای همه آحاد جامعه فراهم شود.»
وزیر آموزش و پرورش مدرسه را قلب جامعه و کانون تربیت دانست و گفت: «آینده جامعه در مدرسه رقم میخورد. اگر تغییر را بعنوان یک امر مورد اعتنا بپذیریم آنچه که تغییر را بوجود میآورد نهادهای اجتماعی هستند و آنچه نهادهای اجتماعی را شکل میدهد ظرفیتهای یادگیری جامعه است.»