واکنش سازمان حمایت به خبر بازارنیوز| اصحاب رسانه بیایند از پیاده سازی «سامانه جامع گارانتی» اطمینان حاصل کنند


واکنش سازمان حمایت به خبر بازارنیوز| اصحاب رسانه بیایند از پیاده سازی «سامانه جامع گارانتی» اطمینان حاصل کنند

مدیرکل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اظهاراتی ضمن ابراز نارضایتی از روند تکمیل و پیاده سازی «سامانه جامع گارانتی»، انگشت اتهام کم‌کاری در اجرای این سامانه را متوجه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کرد که این پاسخ سازمان حمایت را در پی داشت

واکنش سازمان حمایت به خبر بازارنیوز| اصحاب رسانه بیایند از پیاده سازی «سامانه جامع گارانتی» اطمینان حاصل کنند

گروه بازرگانی بازارنیوز: حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آبان ماه سال جاری،از سامانه جدیدی به نام «سامانه جامع گارانتی» رونمایی کرد. وی در اظهارات خود تاکید کرد:« این سامانه نقش محوری در جلوگیری از قاچاق می‌تواند بازی کند چرا که سازوکار آن شناسایی شرکت گارانتی‌دهنده و خریدار نهایی کالا را فراهم می‌کند تا بدین ترتیب اجناس قاچاق در آخرین حلقه زنجیره تامین کالا به سهولت ردیابی شود.»

*اتهام به کم کاری سازمان حمایت

علاوه بر این، مدیرکل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اظهارات دیگری ضمن ابراز نارضایتی از روند تکمیل و پیاده سازی «سامانه جامع گارانتی»، انگشت اتهام کم‌کاری در اجرای این سامانه را متوجه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کرد.

*سامانه طبق برنامه ریزی در حال پیاده سازی است

پس از صحبت های دهقانی نیا، سید جواد احمدی مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات سازمان حمایت در واکنش به اظهارات سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر تعلل سازمان حمایت در پیاده سازی سامانه جامع گارانتی گفت: از اصحاب رسانه دعوت می‌کنم تا با بازدید از سامانه جامع گارانتی، اطمینان حاصل کنند که این سامانه طبق برنامه‌ریزی مصوب در حال پیاده‌سازی است.

بیشتر بخوانید:

گلایه و انتقاد دهقانی نیا از تولیدکنندگان و واردکنندگان لوازم خانگی/یکی از مشکلات حوزه لوازم خانگی، اجرایی نشدن سامانه جامع گارانتی توسط سازمان حمایت، است

وی ادامه داد: بهره‌برداری کامل از سامانه جامع گارانتی شامل 3 مرحله ثبت شناسه گارانتی، اعتبارسنجی گارانتی و ارزیابی شرکت‌های گارانتی کننده می‌باشد و طبق مصوبات پیاده‌سازی کلیه این مراحل بر عهده سازمان حمایت است.

*2 شرط برای گام‌های اعتبار سنجی و ارزیابی شرکت‌های گارانتی کننده

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات سازمان حمایت با بیان اینکه کلیه مراحل راه‌اندازی سامانه جامع گارانتی طبق زمان‌بندی مصوب در حال پیشرفت است، توضیح داد: گام‌های اعتبارسنجی و ارزیابی شرکت‌های گارانتی کننده مستلزم آن است که اولا؛ ثبت شناسانه گارانتی به طور کامل تکمیل شود، ثانیا؛ شرکت‌های گارانتی کننده مقدار قابل قبولی به فعالیت و ارائه خدمات بپردازند تا امکان اعتبارسنجی و ارزیابی آنها ممکن شود.

وی با اشاره به عملیاتی شدن ثبت شناسه گارانتی در سازمان حمایت گفت: شرکت‌هایی که درخواست ثبت شناسه گارانتی خود را به این سازمان ارسال کرده‌اند، اطلاعاتشان به طور مرتب در پرونده‌های این سامانه ثبت و تکمیل می‌شود و تاکنون تعداد زیادی از شرکت‌های موبایلی و لوازم خانگی، مدارک مربوطه را در این سامانه بارگذاری کرده‌اند.

*مجوز ثبت سفارش واردکنندگان شرکت‌های موبایلی منوط به ثبت گارانتی است

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات سازمان حمایت در پاسخ به این سوال که میزان رضایت از همکاری واردکنندگان و تولیدکنندگان در راه اندازی سامانه گارانتی به چه میزان است، اظهارداشت: مهر تائید سازمان حمایت بر مجوز واردات شرکت‌های موبایلی مشروط بر ثبت گارانتی و خدمات پس از فروش در سامانه جامع گارانتی شده است و در غیر این صورت اجازه ثبت سفارش به واردکنندگان داده نمی‌شود.

*طرف کار ما تولیدکنندگان لوازم خانگی است

وی با اشاره به آخرین وضعیت گارانتی تولیدات داخلی گفت: در حال حاضر در بخش تولیدکنندگان داخلی طرف کار ما عمدتا با تولیدکنندگان لوازم خانگی است و تاکنون نیز تعدادی از آنان به ثبت اطلاعات خود اقدام کرده و برخی دیگر هم در پروسه تکمیل پرونده گارانتی خود هستند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دیدن پورن توسط بچه ها، چگونه برخورد کنیم؟