سهم بالای اجناس ایرانی در فروش 6 ماهه دیجیکالا+جزئیات
در بین برندهای ایرانی که اجناسشان در دیجی کالا فروش رفته است، پارس خزر همانند سال 97 در صدر برندهای پرفروش قرار دارد. پس از آن برند «ایکس ویژن» هم بدون تغییر نسبت به سال قبل، در رده دوم قرار دارد. این دو آمار نشان میدهد فروش لوازم خانگی و برقی ایرانی در سایت دیجیکالا نسبت به سایر اقلام با استقبال بیشتری مواجه بوده است.
گروه بازرگانی بازارنیوز: امروز دیجیکالا، گزارش فروش نیم سال اول ۱۳۹۸ خود را در قالب یک فایل PDF روی سایت خود قرار داد. از نکات جالب این گزارش سهم بالای اجناس تولید داخل در ۶ ماهه نخست سال جاری و همچنین در مقایسه با فروش اجناس ایرانی در سال گذشته این سایت است.
تعداد برندهای ایرانی در نیمه اول سال جاری، نزدیک به ۲ هزار و ۷۴۸ برند بوده که در مقایسه با نیمه اول سال ۹۷، رشد نزدیک به دو برابری داشته است. همچنین میزان فروش اجناس در این بازه زمانی، نسبت به نیمه اول سال ۹۷، رشد ۱۳ درصدی داشته است.
علاوه بر آن، در نمودار منتشر شده میتوان فهمید میزان فروش کالاهای داخلی در نیمه نخست سال ۹۸، بیش از دو برابر اجناس با برندهای خارجی بوده است. فاصله میزان فروش اجناس ایرانی و خارجی در نیمه اول سال ۹۷ بسیار کمتر بوده و نمودار این دو بسیار نزدیک به هم بوده است. لازم به ذکر است آنچه در نمودار مشخص است، فروش اجناس خارجی در سال ۹۶ بیشتر از اجناس داخلی بوده است.
تعداد برندهای ایرانی در نیمه اول سال جاری، نزدیک به ۲ هزار و ۷۴۸ برند بوده که در مقایسه با نیمه اول سال ۹۷، رشد نزدیک به دو برابری داشته است. همچنین میزان فروش اجناس در این بازه زمانی، نسبت به نیمه اول سال ۹۷، رشد ۱۳ درصدی داشته است.
علاوه بر آن، در نمودار منتشر شده میتوان فهمید میزان فروش کالاهای داخلی در نیمه نخست سال ۹۸، بیش از دو برابر اجناس با برندهای خارجی بوده است. فاصله میزان فروش اجناس ایرانی و خارجی در نیمه اول سال ۹۷ بسیار کمتر بوده و نمودار این دو بسیار نزدیک به هم بوده است. لازم به ذکر است آنچه در نمودار مشخص است، فروش اجناس خارجی در سال ۹۶ بیشتر از اجناس داخلی بوده است.
پرفروشترین برند ایرانی کدام است؟
در بین برندهای ایرانی که اجناسشان در دیجی کالا فروش رفته است، پارس خزر همانند سال ۹۷ در صدر برندهای پرفروش قرار دارد. پس از آن برند «ایکس ویژن» هم بدون تغییر نسبت به سال قبل، در رده دوم قرار دارد. این دو آمار نشان میدهد فروش لوازم خانگی و برقی ایرانی در سایت دیجیکالا نسبت به سایر اقلام با استقبال بیشتری مواجه بوده است.
البته در بین ۱۰ برند پرفروش، امرسان، تسکو، ایستکول و اخوان هم برندهای فروش لوازم خانگی هستند که این نشان از اقبال عمومی به کالاهای لوازم خانگی ایرانی دارد.
*تلویزیون ایرانی جای سامسونگ را گرفت
پرفروشترین برند تلویزیون در بین برندهای موجود در دیجیکالا، یک برند ایرانی است. «ایکس ویژن» در ۶ ماهه نخست سال جاری، با یک پله صعود توانسته جای برند کرهای سامسونگ را در جدول پرفروشها بگیرد. پس از ایکس ویژن، سامسونگ با اختلاف زیاد در رده دوم است. نکته جالب حضور برند ایرانی «شهاب» در رتبه دهم این رده بندی است که نسبت به سال قبل رشد ۳ پلهای داشته است.
*ایرانیها در صدر فروش یخچال و فریزر دیجیکالا
در بحث یخچال و فریزر، باز هم یک برند ایرانی در صدر جدول پرفروش هاست. امرسان برندی است که با ۳ پله صعود نسبت به سال ۹۷، توانسته خود را به رتبه اول پرفروشترین یخچال و فریزرهای دیجیکالا برساند. در این رتبه بندی هم ایستکول، پارس و هیمالیا به عنوان دیگر برندهای ایرانی دیده میشوند.
*اقبال عمومی بالا رفته است
آمارهای منتشر شده توسط دیجیکالا نوید بخش این است که اقبال عمومی برای خرید کالاهای ایرانی بالا رفته است. البته بحث تفاوت قیمتهای اجناس ایرانی و خارجی هم میتواند در این آمارها تاثیر گذار باشد، زیرا با بالا رفتن قیمت ارز و همچنین ممنوعیت واردات لوازم خانگی، قیمت اجناس خارجی بالا رفته است.