افزایش قیمتی در خدمات گردشگری نوروز 99 نداریم
پول نیوز - وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: خدمات واحدهای گردشگری در ایام نوروز 99 تحت هیچ شرایطی گران نمیشوند.
علیاصغر مونسان در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری در جمع خبرنگاران به سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: قصد داریم ایام نوروز را تبدیل به روزهایی بیدغدغه و خوب برای مردم بکنیم بنابراین حوزههای زیرمجموعه گردشگری هیچ افزایش قیمتی نخواهند داشت و چنین امری را نمیپذیریم. جامعه هتلداران نیز تخفیفاتی ارائه میدهند بقیه مجموعهها نیز اجازه افزایش قیمت ندارند.
او همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار پول نیوز، به موضوع تهیه سند برند ملی گردشگری ایران اشاره کرد و گفت: موضوع برند ملی در همه بخشهای اقتصادی موضوع مهمی است در حوزه گردشگری موضوع برند بسیار مهم است که البته موضوع برند خلاصه به لوگو و شعار نمیشود و حجم زیادی را دربر میگیرد. در فاز اول آنچه باید در این برند به آن توجه میشد و مبحثی است که تمام کشورها به آن می پردازند موضوع لوگو و شعار بود که باید بتواند بهخوبی داشتههای گردشگری کشور را به مخاطب منتقل کند.
وزیر میراث فرهنگی با اشاره به این که یکی از موضوعات مهم گردشگری کشور تبلیغات است، گفت: داشته های کشورمان به حدی زیاد است که از طریق تبلیغات میتوانیم آنها را معرفی کنیم اما در معرفی آن با چالش روبرو هستیم. طی دو سال گذشته تلاش ما بر آن بود تا با ایجاد کمپینهای تبلیغاتی و دعوت از چهرههای معروف دنیا برای اینکه به ایران سفر کنند، در فضای مجازی تبلیغات گستردهای انجام دهیم. همچنین پورتال جامع گردشگری، ویزیت ایران را راهندازی کردیم.
وی ادامه داد: سعی ما بر آن است تا حداکثر بهرهبرداری را از فضای مجازی داشته باشیم در این میان متناسب با سلیقه گردشگران کشورهای هدف گردشگری را انتخاب کردیم و درصدد جذب گردشگران ورودی برآمدیم.
مونسان در ادامه به برند ملی گردشگری اشاره کرد و گفت: مصوبه دولت در خصوص برند کشور باید در تمام بخشها عملیاتی شود، گردشگری نیز بر آن شد تا برند ملی خود را معرفی کند هرچند سالها در این حوزه با فقدان روبرو بودیم اما لگو و شعار برند ملی گردشگری معرفی شد، در این میان مشارکت همه اقشار را برای طراحی این لگو در اختیار داشتیم.
بیشتر بخوانید:
وزیر میراث و گردشگری تصریح کرد: سیمرغ لوگوی ملی گردشگری ایران، هویتهای دینی و ملی را توام با یکدیگر به مخاطب منتقل میکند و تمام ویژگیهای مثبت مردم ایران را در خود دارد. سیمرغ منحصر به ایران است و هیچ جای دنیا چنین طرحی ندارند. امیدوارم هرچه زودتر مصوبات قانونی برای سند ملی گردشگری محقق شود تا بتوانیم توسعه گردشگری را شاهد باشیم. ضمن آنکه لگوی طراحی شده پرنده اساطیری را در حال پرواز نشان میدهد و شعار ایران باشکوه نیز با این لگو؛ رشد گردشگری را برای ایران به همراه خواهد داشت.
او ادامه داد: همیشه گفتهایم که گردشگری بر دو بال میراثفرهنگی و صنایعدستی استوار است، از این رو برگزاری هم زمان این دو نمایشگاه در کنار هم اقدام خوبی است که انجام شده است.
مونسان در ادامه به وضعیت شرایط فعلی و اتفاقاتی که رخ داده اشاره کرد و گفت: بازارهای هدف ما مشخص است و با توجه به آنکه بازار چین یک بازار بسیار مهم برای بازار گردشگری ما بود و شیوع ویروس کرونا آن را تحت تاثیر قرار دارد، ما با سیاستهای وزارت بهداشت و تصمیمات دولت پیش خواهیم رفت. اما سفیر چین خبر خوشی از روند کاهش شیوع ویروس کرونا به ما اعلام کرده و گفته با گرم شدن فعالیت این ویروس تحت کنترل قرار گرفته است.
او ادامه داد: بازار عمان کارکرد خود را همچنان در حوزه گردشگری ورودی ما دارد و شرایط فعلی نگرانکننده نیست در این میان سایر کشورها نیز با چنین اتفاقاتی روبرو بودهاند و توانستند از روند کاهش گردشگری خود عبور کنند.