به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بولت ژورنال نویسهای ایرانی حدود شصت هزار عکس را با #بولتژورنال منتشر کردند. این اشتیاق و علاقه به ساخت بولت ژورنال نشانه عمل کردن فوق العاده این روش برنامه ریزی در مدیریت زمان است. در این مطلب پنج ویژگی بولت ژورنال که باعث تفاوت آن نسبت به بقیه روشهای برنامه ریزی میشود را بیان میکنیم.
اول. بولت ژورنال آدم دقیقتری از شما میسازد
نوشتن مطالبی که میخواهیم به یاد داشته باشیم روی کاغذهای کوچک چسبدار و قرار دادن آنها در جلوی چشم روش ساده و متعارفی ست، ولی آنچه اتفاق میافتد پراکندگی و آشوب در ذهن و در فضای کار یا خانه است. یادداشت کردن این مطالب در یک دفتر، به طوری که هر کاری در قسمت خود نوشته شود و بعد ارجاع دادن به آنها در صفحه فهرست به مراتب روش بهتری است که باعث میشود از آشوب دور بمانید.
دوم. بولت ژورنال روش سادهای است
برای شروع بولت ژورنال نویسی داشتن یه دفتر و یک قلم کافیست و احتیاجی به داشتن موبایل و اپلیکیشن و غیره و یا حتی پلنر و دفترهای برنامه ریزی نیست. کافیست که دفتر را به کارهای سالانه، ماهانه و یا هفتگی تقسیم کنید و بعد شماره صفحه هر قسمت را در فهرستی که در اول دفتر ساخته اید ثبت کنید. در هر یک از این قسمتها کارهایی که باید انجام دهید را وارد کنید تا دید کلی پیدا کنید نسبت به آنچه باید انجام دهید.
سوم. اولویت بندی کارها با بولت ژورنال
به واسطه دید کلی که با قرار دادن کارها در قسمتهای ماهانه و سالانه پیدا کردهاید حال میتوانید اولویت کارها را برای خود مشخص کنید و آنها را در قسمت کارها روزانه وارد کنید. به این ترتیب کارهای مهمتر برایتان مشخص میشود و زودتر به آنها میرسید و به نحو احسن انجام شان میدهید.
چهارم. استفاده از نشانه و علامت برای مشخص کردن نوع کار
برای آن که در زمان و نوشتن صرفه جویی کنید میتوانید برای هر نوع از کارها علامتی انتخاب کنید. مثلاً اگر رویدادی است که باید در آن شرکت کنید قبل از نوشتن توضیحات علامتی که برای رویدادها انتخاب کردهاید را بکشید. مثلاً نقطه برای کارها، دایره برای رویدادها و علامت تعجب برای نشان دادن اهمیت یک موضوع. این کار کمک میکند که اولویتها را زودتر تشخیص دهید.
پنجم. بولت ژورنال فضای ذهن را سبک نگه میدارد
با شروع هر ماه و یا هفته جدید کارهایی را که در دوره زمانی قبل ناتمام مانده اند، دوباره بررسی کنید. اگر همچنان کارهایی هستند که باید انجام دهید و اهمیت خودشان را حفظ کردهاند آنها را به دوره جدید منتقل کنید. به این ترتیب فقط کارهای مهمتر به زمان جدید منتقل شده و کارهای بیاهمیت و غیر مرتبط از بولت ژورنال و از آن مهمتر از ذهن شما پاک میشوند.
این موضوع که باید نگران کارهای کمتری باشید بار کمتری برای ذهن شما دارد و باعث میشود قدرت ذهنیتان را در بالاترین حد حفظ کنید و در بلند مدت به سلامت روانتان کمک میکند.
اگر به بولت ژورنال نویسی علاقه مند شدید...
در این مقاله سعی کردیم بسیار کوتاه به چند ویژگی منحصر به فرد برنامه ریزی به روش بولت ژورنال اشاره کنیم. اگر علاقهمند هستید که بیشتر راجع به بولت ژورنال بدانید پیشنهاد میکنیم که این مقاله با عنوان: راهنمای کامل بولت ژورنال به زبان ساده را حتماً مطالعه بفرمایید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بولت ژورنال نویسهای ایرانی حدود شصت هزار عکس را با #بولتژورنال منتشر کردند. این اشتیاق و علاقه به ساخت بولت ژورنال نشانه عمل کردن فوق العاده این روش برنامه ریزی در مدیریت زمان است. در این مطلب پنج ویژگی بولت ژورنال که باعث تفاوت آن نسبت به بقیه روشهای برنامه ریزی میشود را بیان میکنیم.
اول. بولت ژورنال آدم دقیقتری از شما میسازد
نوشتن مطالبی که میخواهیم به یاد داشته باشیم روی کاغذهای کوچک چسبدار و قرار دادن آنها در جلوی چشم روش ساده و متعارفی ست، ولی آنچه اتفاق میافتد پراکندگی و آشوب در ذهن و در فضای کار یا خانه است. یادداشت کردن این مطالب در یک دفتر، به طوری که هر کاری در قسمت خود نوشته شود و بعد ارجاع دادن به آنها در صفحه فهرست به مراتب روش بهتری است که باعث میشود از آشوب دور بمانید.
دوم. بولت ژورنال روش سادهای است
برای شروع بولت ژورنال نویسی داشتن یه دفتر و یک قلم کافیست و احتیاجی به داشتن موبایل و اپلیکیشن و غیره و یا حتی پلنر و دفترهای برنامه ریزی نیست. کافیست که دفتر را به کارهای سالانه، ماهانه و یا هفتگی تقسیم کنید و بعد شماره صفحه هر قسمت را در فهرستی که در اول دفتر ساخته اید ثبت کنید. در هر یک از این قسمتها کارهایی که باید انجام دهید را وارد کنید تا دید کلی پیدا کنید نسبت به آنچه باید انجام دهید.
سوم. اولویت بندی کارها با بولت ژورنال
به واسطه دید کلی که با قرار دادن کارها در قسمتهای ماهانه و سالانه پیدا کردهاید حال میتوانید اولویت کارها را برای خود مشخص کنید و آنها را در قسمت کارها روزانه وارد کنید. به این ترتیب کارهای مهمتر برایتان مشخص میشود و زودتر به آنها میرسید و به نحو احسن انجام شان میدهید.
چهارم. استفاده از نشانه و علامت برای مشخص کردن نوع کار
برای آن که در زمان و نوشتن صرفه جویی کنید میتوانید برای هر نوع از کارها علامتی انتخاب کنید. مثلاً اگر رویدادی است که باید در آن شرکت کنید قبل از نوشتن توضیحات علامتی که برای رویدادها انتخاب کردهاید را بکشید. مثلاً نقطه برای کارها، دایره برای رویدادها و علامت تعجب برای نشان دادن اهمیت یک موضوع. این کار کمک میکند که اولویتها را زودتر تشخیص دهید.
پنجم. بولت ژورنال فضای ذهن را سبک نگه میدارد
با شروع هر ماه و یا هفته جدید کارهایی را که در دوره زمانی قبل ناتمام مانده اند، دوباره بررسی کنید. اگر همچنان کارهایی هستند که باید انجام دهید و اهمیت خودشان را حفظ کردهاند آنها را به دوره جدید منتقل کنید. به این ترتیب فقط کارهای مهمتر به زمان جدید منتقل شده و کارهای بیاهمیت و غیر مرتبط از بولت ژورنال و از آن مهمتر از ذهن شما پاک میشوند.
این موضوع که باید نگران کارهای کمتری باشید بار کمتری برای ذهن شما دارد و باعث میشود قدرت ذهنیتان را در بالاترین حد حفظ کنید و در بلند مدت به سلامت روانتان کمک میکند.
اگر به بولت ژورنال نویسی علاقه مند شدید...
در این مقاله سعی کردیم بسیار کوتاه به چند ویژگی منحصر به فرد برنامه ریزی به روش بولت ژورنال اشاره کنیم. اگر علاقهمند هستید که بیشتر راجع به بولت ژورنال بدانید پیشنهاد میکنیم که این مقاله با عنوان: راهنمای کامل بولت ژورنال به زبان ساده را حتماً مطالعه بفرمایید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.