به گزارش تجارتنیوز، عبدالامیر یاقوتی مدیرکل امور مشتریان شرکت توانیر، در گفت و گویی تلویزیونی، با بیان اینکه مشترکین خانگی میتوانند با مراجعه به سامانه bime.tavanir.org.ir خسارات را اعلام کنند، افزود: شرکت توانیر طبق قرارداد منعقد شده با شرکت بیمه خسارات ناشی از خاموشیها را به مشترکین پرداخت خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه هزینه پرداختی به مشترکین از بخشی از بهای برقی است که از قبوض مشترکین دریافت میشود گفت: برق به تنهایی سبب سوختن تجهیزات نمیشود، اما در کاهش طول عمر آن تاثیرگذار است، اگر در مواردی اعمال این خاموشیها سبب خسارات به وسایل شود بیمه توانیر هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.
مدیرکل امور مشتریان شرکت توانیر گفت: این سامانه از سال ۱۳۹۹ راه اندازی شده و مشترکین میتوانند همه حوادث را در آنجا ثبت کنند و اگر وسیلهای سوخت، مشترک میتواند آن را تعمیر کرده و رسید هزینه انجام شده را در سامانه بارگذاری کند.
یاقوتی افزود: انتظار میرود طبق برنامهریزیهای انجام شده خسارات سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه پرداخت شود.
منبع: ایسنا