اقدامات انضباطی و بهبود کیفیت خدمات در رستوران


اقدامات انضباطی و بهبود کیفیت خدمات در رستوران

اقدامات انضباطی وبهبود کیفیت خدمات یکی از عوامل موفقیت است . دراین راستا به چه مواردی باید توجه داشت تا به نتیجه دلخواه رسید؟ جواب این سوال کمی دشوار است. از یک سو اعمال مجازات و جریمه برای خطاهای فردی در رستوران می‌تواند امری منطقی باشد و از سوی دیگر همواره کارمندان این تفکر را در … نوشته اقدامات انضباطی و بهبود کیفیت خدمات در رستوران...

اقدامات انضباطی وبهبود کیفیت خدمات یکی از عوامل موفقیت است . دراین راستا به چه مواردی باید توجه داشت تا به نتیجه دلخواه رسید؟ جواب این سوال کمی دشوار است. از یک سو اعمال مجازات و جریمه برای خطاهای فردی در رستوران می‌تواند امری منطقی باشد و از سوی دیگر همواره کارمندان این تفکر را در ذهن خود دارند که با کوچک‌ترین خطایی جریمه می‌شوند. در نتیجه فضای کاری در رستوران به یک فضای پر استرس تبدیل خواهد شد.

در ادامه این مطلب در بخش ورود غیرحرفه‌ای‌ها ممنوع در مجله فیدیلیو میخواهیم به این موضوع بپردازیم. با ما همراه باشید.

گام نخست

قبل از اینکه در خصوص روش‌های مختلف اقدامات انضباطی صحبت کنید باید انتظارات خود از کارکنان را مشخص کنید. شما باید تصمیم بگیرید که کارکنان شما هر روز صبح در هنگام ورود به محیط کار به دنبال اشتیاق برای کار باشند یا به خاطر قوانین سخت انضباطی دچار ترس و نفرت شده باشند! قطعاً هیچ کارفرمایی به دنبال مورد دوم نیست.

اقدامات انضباطی و بهبود کیفیت خدمات در رستوراناقدامات انضباطی وبهبود کیفیت خدمات
گام بعدی :

برای اینکه اقدامات انضباطی را به راحتی ایجاد کنید باید از کارکنان برای تدوین قوانین استفاده کنید. مشارکت آن‌ها و جمع‌آوری بازخوردها می‌تواند به شما کمک کند تا آنچه که برای شما مفید است را انتخاب کنید. این کار به عنوان هنر رستوران داری شناخته می‌شود.

نکته مهم در هنر رستوران داری این است که قوانین خود را زیر پا نگذارید. قوانین باید برای همه یکسان باشد. همچنین برای ایجاد نظم در رستوران قوانین باید ساده و روشن باشند. هر چه قانون کوتاه‌تر باشد راحت‌تر خواهد بود. هیچ کارمندی برای حفظ قوانینی که در یک پاراگراف چندخطی نوشته‌شده‌ اشتیاق از خود نشان نمی‌دهد.

برای اینکه بتوانید اقدامات انضباطی را به کمک جرائم انضباطی برقرار کنید باید چند نکته را مدنظر داشته باشید:
دلیل جریمه یا مجازات را مشخص کنید. کارمندان نباید حدس بزنند چه اشتباهی انجام داده‌اند. به شخصیت کارمند حمله نکنید. مشکل، عمل اوست، نه وضعیت اجتماعی، جنسیت، نژاد یا سن کارمند. همیشه یک به یک با کارمندان صحبت کنید. شما نمی‌خواهید یک نفر را در مقابل سایرین تحقیر کنید. شما می‌خواهید مشکلی را حل کنید و مطمئن شوید که دیگر تکرار نخواهد شد. به یاد داشته باشید که وظیفه اصلی اقدامات انضباطی بهبود عملکرد کارکنان است.
شما می‌توانید بر اساس اقدامات زیر موارد انضباطی را برای کارمندان در نظر بگیرید:
سرقت از رستوران توسط کارمند مانند سرقت مواد اولیه در آشپزخانه استفاده از کارت‌های تخفیف مشتری برای مصارف شخصی رفتار نامناسب کارمندان در مقابل مشتریان رستوران عدم حضور در محل کار بدون اطلاع قبلی و بدون عذر قابل قبول خشونت فیزیکی و کلامی در محل کار نسبت به سایر کارمندان و مشتریان تبعیض و آزار جنسیتی، قومی و مذهبی نسبت به سایر کارمندان و مشتریان

اقدامات انضباطی و بهبود کیفیت خدمات در رستوراناقدامات انضباطی وبهبود کیفیت خدمات

شما می‌توانید بر اساس نوع رستوران خود و مشتریانی که دارید موارد انضباطی خود را افزایش دهید. در نهایت برای ایجاد نظم در رستوران باید با کارمندان خطاکار برخوردی قاطع داشته باشید.

جلسه تک‌نفره با کارمند خاطی برگزار کنید. به کارمند توضیح دهید که چه قانونی را نقض کرده است. انتظارات خود را از نحوه برخورد کارمند درشرایط مختلف واضح بیان کنید. به کارمند باید اجازه دفاع کردن از خود بدهید. در مورد آینده کارمند باید تصمیم گرفته شود. خلاصه‌ای از جلسه باید به صورت کتبی به کارمند ارائه داده شده و صورت‌جلسه توسط کارمند خطاکار امضا شود.
سخن آخر

یکی از موارد مهم در رستوران داری مدیریت خوب و کیفیت خدمات در رستوران‌ها است. شما می‌توانید با مدیریت و رفتار خوب با کارمندان ، کیفیت خدمات خود را به راحتی بالا برده و غیر مستقیم در جلب رضایت مشتریان نیز موفق شوید.

مدیریت خوب ، کیفیت خدمات را در رستوران افزایش می‌دهد.



آداب و رسوم شب یلدا در استان مازندران