ایلان ماسک: هزینه مشکلات حقوقی کاربران ایکس را تقبل میکنیم
ایلان ماسک اعلام کرد شبکه اجتماعی "ایکس" (توییتر سابق)، هزینههای حقوقی کاربرانی که بابت پست کردن یا لایک در این پلتفرم، هدف رفتار غیرمنصفانه کارفرمای خود قرار گرفته اند را پرداخت خواهد کرد.
به گزارش ایران اکونومیست، ماسک در پستی در "ایکس" نوشت: اگر به دلیل پست کردن یا لایک کردن مطلبی در این پلتفرم، با رفتار غیرمنصفانه کارفرمای خود روبرو شده اید، ما هزینه حقوقی شما را جبران میکنیم. وی افزود: هیچ محدودیتی برای تامین مالی هزینهها وجود ندارد.
ایلان ماسک در پاسخ به پستی درباره این که هیچ چیز سریعتر از تهدید به اقدام قانونی، رفتار در آمریکا را تغییر نمیدهد، نوشت: ما فقط شکایت نمیکنیم و سراغ هیات مدیران شرکتها هم خواهیم رفت.
ماسک ماه گذشته نوشته بود: کاربران ماهانه ایکس به رکورد بالای جدیدی رسیده اند و نموداری را به اشتراک گذاشت که آخرین آمار آنها را بیش از ۵۴۰ میلیون نفر نشان میداد.
این آمار در حالی اعلام شده که شرکت "ایکس" سرگرم انجام تغییرات سازمانی بوده و به دنبال تقویت کاهش درآمد تبلیغاتی است.
پس از این که شرکت متا پلتفرم، شبکه اجتماعی "تردز" را در پنجم ژوییه راه اندازی کرد، این جدیدترین مورد از مجموعه اظهارنظرهای مدیران "ایکس" است که مدعی رشد قوی استفاده از این اپلیکیشن هستند.
پس از ۱۷ سال استفاده از لوگوی "پرنده آبی" که نماد پخش ایدهها برای جهان بود، ایلان ماسک در راستای ایجاد یک ابراپلیکیشن همه کاره، نام توییتر را به "ایکس" تغییر داد و لوگوی جدید را ماه گذشته رونمایی کرد.
بر اساس گزارش رویترز، ماسک اوایل ژوییه اعلام کرده بود جریان نقدی "ایکس" به دلیل کاهش حدود ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی و بار بدهی سنگین، منفی مانده است. رشد درآمد تبلیغاتی که در ژوئن پیش بینی شده بود، تحقق پیدا نکرد.