آزمایش موفقیت‌آمیز آند نانویی روی باتری خودرو‌های الکتریکی


آزمایش موفقیت‌آمیز آند نانویی روی باتری خودرو‌های الکتریکی

سولیدیون تکنولوژی اعلام کرده است که مواد آند غنی از سیلیکون آنها یک آزمایش مهم را پشت سر گذاشته است.به گزارش سینا، سولیدیون تکنولوژی (Solidion Technology) اعلام کرده است که مواد آند غنی از سیلیکون آنها یک آزمایش مهم را پشت سر گذاشته است. این شرکت...

سولیدیون تکنولوژی اعلام کرده است که مواد آند غنی از سیلیکون آنها یک آزمایش مهم را پشت سر گذاشته است.

به گزارش سینا، سولیدیون تکنولوژی (Solidion Technology) اعلام کرده است که مواد آند غنی از سیلیکون آنها یک آزمایش مهم را پشت سر گذاشته است. این شرکت اظهار داشت که مواد آند سیلیکون/گرافن آنها توسط شرکت ثالثی مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج نشان داده است که آند نانویی آنها عملکردی مشابه با آند‌های سیلیکونی موجود در بازار دارد با این تفاوت که هزینه تولید آن برای شرکت‌ها کمتر است.

مقدار انرژی که یک باتری لیتیوم یون می‌تواند برای یک وسیله نقلیه الکتریکی (EV) تأمین کند، با میزان بار‌های ذخیره شده در آند و کاتد آن محدود است. اگرچه گرافیت در طی ۳۰ سال گذشته ماده آند ارجح بوده است، اما بنا بر گزارش‌ها، آند سیلیکونی برای این که در خودرو‌های برقی به کار گرفته شود باید هزینه تولید آن کاهش یافته و دانسیته انرژی آن نیز به طور قابل توجهی افزایش یابد.

سیلیکون یک ماده مهم در ساخت آند است که قادر به گسترش دامنه کاری EV تا ۲۰-۴۰ ٪ است. با این حال، افزایش ظرفیت بالاتر با مسئله فنی زوال ساختاری این آند‌ها همراه است که دلیل آن تورم آند سیلیکونی است. علاوه بر این، بیشتر مواد آندی مبتنی بر سیلیکون از مشکل پردازش با استفاده از تجهیزات و فرآیند باتری لیتیوم یون فعلی رنج می‌برند.

سولیدیون تکنولوژی با استفاده از نوآوری و بهره‌برداری از فناوری گرافنی بر این مشکلات غلبه کرده است که آزمایش اخیر نیز این ادعا را تایید می‌کند. تمام مواد آند سیلیکونی با عملکرد بالا از گاز سمی و خطرناک سیلین و با روش‌های رسوب بخار شیمیایی (CVD) تولید می‌شوند. در حالی که چنین روش‌هایی چالش‌های زیادی را ایجاد می‌کنند و گران هستند. صنعت خودرو‌های برقی به دنبال روشی جایگزین و ایمن است که شرکت سولیدیون تکنولوژی موفق به ارائه جایگزین مناسبی برای آند‌های سیلیکونی فعلی شده است.

سولیدیون تکنولوژی مواد آندی را توسعه داده است که هدف آنها برآورده کردن الزامات باتری‌های EV نسل بعدی است. لازم به ذکر است که این شرکت توسعه باتری‌های LI-S را در سال ۲۰۱۰ آغاز کرده و طیف گسترده‌ای از مالکیت‌های فکری از جمله بیش از ۱۰۰ پتنت در حوزه باتری‌های لیتیم سولفور دارد. همچنین این شرکت از فناوری‌های بنیادین برای تجاری‌سازی کامل این باتری‌ها برخوردار است. این فناوری‌ها، پوشش آند فلز لیتیوم محافظت شده، الکترولیت و جداکننده حالت جامد یا شبه‌جامد، کاتد دارای گرافن و طراحی‌های نوآورانه است.

کپی لینک لینک کپی شد


دانلود آهنگ علی زند وکیلی غمگین ترین آهنگ