بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به نحو احسن سنت قرض‌الحسنه را اجرا می‌کند


مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: عدم دریافت سود، داشتن نیت خیر، تعیین زمان بازپرداخت و حفظ حریم قرض‌گیرنده، چهار شرط لازم قرض‌الحسنه است که در این بانک به نحو احسن اجرا می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، دکتر «غلامرضا فتحعلی»...

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به نحو احسن سنت قرض‌الحسنه را اجرا می‌کند

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: عدم دریافت سود، داشتن نیت خیر، تعیین زمان بازپرداخت و حفظ حریم قرض‌گیرنده، چهار شرط لازم قرض‌الحسنه است که در این بانک به نحو احسن اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، دکتر «غلامرضا فتحعلی» در مراسم معارفه خود به‌عنوان مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با بیان اینکه کار کردن در این بانک دعای خیر مردم و پاداش دنیا و آخرت را در پی دارد، اظهار داشت: آمارها نشان از زحمات شبانه‌روزی دکتر شمسی‌نژاد و مدیران این بانک دارد و امیدواریم ایشان در سمت‌های دیگر نیز به همین صورت بدرخشد تا شاهد اتفاقات مثبتی برای شبکه بانکی باشیم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه ۸ درصد از سپرده‌های سیستم بانکی قرض‌الحسنه است، خاطرنشان ساخت: ۶ درصد از این سپرده‌ها در اختیار دو بانک قرض‌الحسنه قرارداد که امید است با نگاه تخصصی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد همه سپرده‌ها در این دو بانک متمرکز شود.

«فتحعلی» با اشاره به تکالیف برنامه‌ هفتم توسعه به بانک‌ها و هدف‌گذاری برای ارتقای کارآیی، پایداری و سلامت نظام بانکی نیز گفت: اصلاح ساختار مالی و کاهش ناترازی بانک‌ها، مهار تورم و کنترل نقدینگی، تقویت نظارت و انضباط مالی، حمایت از تولید و اشتغال، توسعه بانکداری دیجیتال و فناوری‌های نوین از مهم‌ترین محورهای برنامه توسعه است.

وی افزود: همچنین کاهش رشد نقدینگی به ۱۳.۸ درصد، کاهش نرخ تورم به ۹.۵ درصد و کاهش سالانه ۲۰ درصدی ناترازی بانک‌ها و رشد کفایت سرمایه به ۸ درصد از اهداف کمی برنامه هفتم توسعه است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به ویژگی‌های سنت قرض‌الحسنه در اسلام، اظهار داشت: عدم دریافت سود، نیت خیر، تعیین زمان بازپرداخت و حفظ حریم قرض‌گیرنده چهار شرط لازم قرض‌الحسنه است که در این بانک به نحو احسن اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تصویب اساسنامه بانک‌های قرض‌الحسنه، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ظرفیت‌های مناسبی برای رشد دارد؛ به ویژه در حوزه منابع ارزی، خدمات مشاوره‌ای و بیمه‌ای در این زمینه‌ها می‌تواند درآمدهای خود را افزایش داده و وابستگی به کارمزدها را کاهش دهد.

«فتحعلی» افزود: نسبت مطالبات غیرجاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بسیار پایین‌تر از متوسط کشور و حتی کمتر از متوسط جهانی است و این دستاورد قابل توجه، نتیجه تمرکز بر مدیریت ریسک و اعتبارسنجی دقیق است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اضافه کرد: در سامانه آرش، طبق آخرین گزارش‌ها، بانک رتبه دوم را در بین بانک‌ها کسب کرده است. همچنین، کفایت سرمایه بانک در مقایسه با سایر بانک‌ها، در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد که با توجه به سیاست‌های افزایش سرمایه، انتظار می‌رود این روند مثبت ادامه یابد.

وی با تأکید بر اینکه تراز مطالبات غیرجاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در وضعیت مناسبی قرار دارد، تصریح کرد: بخش‌هایی که مطابق با الزامات نظارتی هستند، نیاز به توجه ویژه دارند و باید به‌روزرسانی شوند. همچنین، باید اطمینان حاصل کنیم که سامانه‌های مدیریت ریسک، به‌ویژه در حوزه مدیریت سررسید دارایی‌ها و بدهی‌ها، به خوبی عمل می‌کنند تا چالش‌های نقدینگی به حداقل برسد.

«فتحعلی» با بیان اینکه وجود نواقص در سیستم مبارزه با پولشویی، یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه شود، گفت: تقویت سیستم مبارزه با پولشویی در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره برنامه‌های خود برای بانک نیز گفت: هدف اصلی جذب و تخصیص بهینه منابع قرض‌الحسنه است، با تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی دقیق، در صدد هستیم تا این مهم را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییر شرایط و نیازهای بازار، سند برنامه سه ساله فعلی نیازمند بازنگری است و هدف اصلی این بازنگری، تدوین برنامه‌ای است که ضمن حفظ پایداری بانک، قابلیت رقابت آن را در بازار افزایش دهد، این برنامه با مشارکت مدیران و کارشناسان بانک طراحی خواهد شد.

«فتحعلی» با بیان اینکه با تلاش همکاران، برنامه جامع راهبردی جدید بانک به‌زودی تدوین خواهد شد، اظهار داشت: این برنامه یک طرح تحول و نقشه راه بلندمدتی است که با در نظر گرفتن مأموریت،‌ چشم‌انداز و اهداف کلان بانک،‌ استراتژی‌ها و اقدامات مورد نیاز برای دستیابی به موفقیت و رشد پایدار را مشخص کرده و به بانک کمک می‌کند تا در محیط پیچیده و پویایی که متأثر از شرایط اقتصادی،‌ اجتماعی و فناورانه است، رقابت کرده و در برابر چالش‌های احتمالی، واکنش‌های مؤثری از خود نشان دهد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در رابطه با برنامه جامع راهبردی اظهار داشت: این برنامه شامل طرح راهبردی با محوریت تهیه و تدوین ارکان جهت‌ساز راهبردی بانک، طرح بازاریابی با محوریت تدوین مجموعه برنامه‌ها در حوزه بازاریابی، طرح عملیاتی با محوریت تدوین برنامه‌های عملیاتی راهبردی و طرح مالی با محوریت تدوین وضعیت مالی بانک در افق سه ساله است.

وی در همین رابطه افزود: برنامه جامع راهبردی با اتکا به بحث مهم بازاریابی و با در نظر گرفتن نظرات کارکنان و با تمرکز بر مشتریان هدف، محصولات و کانال‌های توزیعی جدید، در فصل زمستان سال جاری تهیه می‌شود و از ابتدای سال آینده تا سال ۱۴۰۶ اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: طرح بازاریابی باید به عنوان هسته اصلی طرح راهبردی ما قرار گیرد و برای اجرای عملیاتی این طرح، نیاز به زیرساخت‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و توانمندسازی نیروی انسانی داریم.

وی با بیان اینکه طرح مالی، در واقع ترجمه مالی برنامه‌های عملیاتی و بازاریابی است، خاطرنشان ساخت: باید منابع و مصارف هر ساله پیش‌بینی و انتظارات عملکرد کمی بانک برآورد شود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره دیگر برنامه خود در این بانک گفت: برای پاسخگویی به نیازهای متنوع مشتریان و بهبود تجربه کاربری، باید محصولات و خدماتی مبتنی بر بانکداری باز و APIهای باز ارائه دهیم. این رویکرد به مشتریان امکان می‌دهد تا به صورت خودکار و بر اساس نیازهای خود، از خدمات ما بهره‌مند شوند.

«فتحعلی» اضافه کرد: برای دستیابی به خودکفایی در حوزه فناوری اطلاعات و کاهش ریسک‌های ناشی از برون‌سپاری، باید سرمایه‌گذاری بیشتری در توسعه تیم‌های داخلی و ارتقای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات انجام دهیم.

وی با تأکید بر خلق زنجیره ارزش در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، تصریح کرد: برای توسعه فعالیت‌های مالی، می‌توان حوزه‌های دیگری مانند لیزینگ و صرافی نیز ورود کرد؛ این امر به ما امکان می‌دهد تا زنجیره ارزش کامل‌تری را برای مشتریان خود ایجاد کرده و نیازهای متنوع‌تری را پاسخگو باشیم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: در توسعه بانکداری دیجیتال استفاده از هوش مصنوعی نیز مهم است، این کار با مطالعه دقیق بازار و رقبا و همچنین در نظر گرفتن تجربه مشتری در هوش فروش، به ما کمک می‌کند تا ارتباط موثرتر با مشتریان برقرار کنیم.

«فتحعلی» با اشاره به برنامه‌های خود در حوزه منابع انسانی نیز گفت: برای تقویت سرمایه انسانی، ایجاد فضایی صمیمی و مبتنی بر شایسته‌سالاری در بانک ضروری است. حفظ کرامت کارکنان و ارائه مزایای مناسب، انگیزه‌ای قوی برای افزایش تعهد و بهره‌وری آن‌ها خواهد بود، با نگاهی جهادی و عقلانی می‌توانیم به این هدف دست یابیم.

وی تصریح کرد: با اولویت قرار دادن شایسته‌سالاری، می‌خواهیم ارتباطی قوی با نیروی انسانی خود برقرار کنیم و از ظرفیت آن‌ها به بهترین نحو استفاده کنیم.

فتحعلی گفت: برای پاسخگویی به انتظارات جامعه و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی، در نظر داریم با دریافت مجوزهای لازم، فعالیت‌های خود را در این حوزه تقویت کنیم.

وی اظهار داشت: تمرکز بر مناطق محروم برای جذب مشتریان جدید، ایده خوبی است؛ اما با ارائه خدمات بانکی پایه از طریق پلتفرم‌های دیجیتال و ایجاد بانک اجتماعی، می‌توانیم بخش بزرگی از مشتریان را به سمت خود جذب کنیم.

در پایان مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار امیدواری کرد که با همیاری هیأت مدیره محترم و مدیران و کارکنان این بانک، بتوان به اهداف برنامه جامع راهبردی دست پیدا کرد.

نگار کریمی


کپشن در مورد چتر ؛ جملات کوتاه عاشقانه و غمگین برای چتر