استعفای بی‌سروصدای قائم‌مقام آخوندی


به گزارش تراز ،اصغر فخریه کاشان اواخر سال ۹۲ از سوی عباس آخوندی ابتدا به‌عنوان مشاور وزیر راه و شهرسازی و در ادامه به‌عنوان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل وزیر منصوب شد. وی فرد اول قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیمای ایرباس،...

به گزارش تراز ،اصغر فخریه کاشان اواخر سال ۹۲ از سوی عباس آخوندی ابتدا به‌عنوان مشاور وزیر راه و شهرسازی و در ادامه به‌عنوان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل وزیر منصوب شد. وی فرد اول قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیمای ایرباس، بوئینگ و ATR محسوب می‌شود.

گفته می‌شود وی اسفندماه سال گذشته استعفا می‌دهد که وزیر راه و شهرسازی با آن مخالف می‌کند و در نهایت آخوندی با استعفای دوم فخریه‌کاشان موافقت می‌کند.

گرچه تاکنون ۱۱ فروند هواپیمای ایرباس و ATR قرارداد‌های ذکرشده به ایران تحویل شده، اما نحوه تأمین منابع مالی هواپیما‌های خریداری‌شده به‌خصوص بوئینگ یکی از چالش‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی بوده است. با توجه به ارتباطات فخریه کاشان در حوزه تجارت و خداحافظی وی با پُست قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی احتمالاً روند تحویل هواپیما‌ها به هما کُند خواهد شد.

فارغ از امضای قرارداد‌های مبهم و کلان خرید هواپیما از دو کمپانی بوئینگ و ایرباس، بخش حمل‌ونقل هوایی کشور در دولت یازدهم و دوازدهم با حواشی بسیاری روبه‌رو بوده است. مهرماه سال ۹۲ با حکم وزیر راه و شهرسازی، علی محمد نوریان به‌عنوان قائم مقام وزیر در امور هوانوردی و هواشناسی منصوب شد. حدود یک سال بعد از این انتصاب یعنی پاییز سال ۹۳ نوریان به‌دلیل آنچه اختلاف سلیقه با جهانگیریان رئیس مستعفی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام می‌شد، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

اسفند همان سال و در فاصله چند روز مانده به نوروز ۹۴ مدیرعامل وقت شرکت فرودگاه‌های کشور به‌طور ناگهانی از سوی وزیر راه و شهرسازی برکنار شده بود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سفره شب یلدا سنتی با تزیینات بسیار شیک