اذعان سازمان ملل به مانع‌تراشی سفر هیأت انصارالله به ژنو


اذعان سازمان ملل به مانع‌تراشی سفر هیأت انصارالله به ژنو

فرستاده سازمان ملل به یمن بدون اشاره مستقیم به کارشکنی‌های عربستان در روند مذاکرات ژنو، اذعان کرد که هیأت انصارالله راغب بود که در این مذاکرات شرکت کند.

خبرگزاری فارس: «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، شنبه (امروز) اعلام کرد که هیأت صنعاء تمایل داشت، خود را برای مذاکرات به ژنو برساند.

وی طی کنفرانسی خبری که در سوئیس برگزار شد، اظهار داشت که به صنعاء و مسقط بازخواهد گشت تا با نمایندگان انصارالله دیدار و گفتگو کند. ضمن اینکه زمان آغاز دور جدید مذاکرات آتی مشخص نیست.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیره» یمن، وی تصریح کرد: من برای بار سوم تاکید می‌کنم که هیأت صنعاء اگر موانع موجود نبود، اصرار داشت که خود را به ژنو برساند.

وی بدون ذکر موانع مورد نظر، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران به این مسئله بسنده کرد و گفت: تکرار می‌کنم که هیأت انصارالله می‌خواست اینجا باشد، اما ما شرایط مناسب را برای این حضور فراهم نکردیم که آن‌ها بیایند.

پیشتر، ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان، هیأت انصارالله را به «لجاجت» سپس عدم سفر به ژنو متهم کرده بود.

نشست ژنو درباره بحران یمن قرار بود پنجشنبه پیش آغاز شود، اما عربستان سعودی به هواپیمای عمانی که بخواهد هیات انصارالله را از صنعاء به ژنو منتقل کند، اجازه پرواز و فرود در فرودگاه صنعاء را نداد و در روند مذاکرات مانع‌تراشی کرد. حتی تلاش‌های روز جمعه گریفیتس برای تسهیل خروج هیأت انصارالله و سفر آن به ژنو بی‌نتیجه ماند.

منبعی در هیأت ملی مذاکره کننده انصارالله در این‌باره گفت: سازمان ملل متحد نتوانسته است، مجوز تأمین یک فروند هواپیمای عمانی را برای انتقال اعضای این هیأت و زخمی‌ها و افراد بلاتکلیف دریافت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل