کیانوش رستمی مشروط به تیم ملی برمی گردد


کیانوش رستمی مشروط به تیم ملی برمی گردد

طبق اعلام رئیس فدراسیون وزنه برداری اگر کیانوش رستمی تغییر رویه دهد به تیم ملی باز می گردد.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره کیانوش رستمی گفت: به صراحت اعلام می کنم که هیچ فشاری در خصوص کیانوش رستمی روی فدراسیون نبوده است. اگر چیزی هم وجود دارد در رابطه با شخص من است. می پذیرم که کیانوش رستمی سرمایه ملی است و بایستی در جای خودش حمایت شود. ما در المپیک از کیانوش حمایت کردیم هم اکنون هم از او طبق روال قبل حمایت می کنیم. اما انتظارمان این است به نکاتی که گفته می شود عمل شود. در مقاطعی زوایایی شخصی وجود داشت اما در مورد آنچه که به منافع ملی باز می گردد ما راهنمایی های لازم را خواهیم داشت تا ملی پوشان بهتر و ماندگارتر بمانند.

وی افزود: واقعیتی انکار ناپذیر وجود دارد و آن این است که مدال ها تمام می شوند ولی توجه به اخلاقیات ماندگار است. هم اکنون هم بحث کیانوش رستمی نیست بلکه بحث ملی است. این وزنه بردار می توانست خیلی بهتر از آنچه که نشان داد ظاهر شود. هرچند کم کاری هم نکرد و برای موفقیت همه توانش را بکار گرفت. اما در مسابقات جهانی، رکوردگیری تیم ملی و بازی های آسیایی اوت کرد. این حوادث خوبی نبود که باید در خصوص آن تجدید نظر شود. او باید به راهنمایی هایی که می شود اهمیت دهد و در خصوص عملکردش تجدید نظر کند. بهداد سلیمی، سهراب مرادی و سعید علی حسینی جزو وزنه بردارانی بودند که به راهنمایی ها توجه می کردند و موفق هم پیش رفتند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: کیانوش رستمی روش خاص خود را دارد. ما از او حمایت می کنیم اما توجه به منافع ملی و حفظ و حراست از آن عملکرد یک فرد را زیباتر می کند. هم اکنون به خواست خانواده وزنه برداری و با تصمیم شورای عالی فنی کیانوش رستمی در اردوی تیم ملی و مسابقات جهانی حضور نخواهد داشت. اگر تجدید نظر دوطرفه انجام بگیرد بیشتر از این وزنه بردار حمایت می کنیم. بطور حتم اگر این وزنه بردار تغییر جهت دهد با توجه به اینکه سرمایه ملی است دوباره به اردوی تیم ملی دعوت می شود.

مرادی افزود: هم اکنون با تصمیم فدراسیون جهانی در المپیک اوزان به 10 وزن ارتقا یافته است و 10 وزنه بردار باید به مسابقات انتخابی المپیک اعزام شوند. در المپیک 2 وزنه بردار مرد در 2 وزن مختلف می توانند به روی تخته روند. سهراب مرادی و کیانوش رستمی هر دو در یک وزن هستند. در اوزان دیگر هم باید از وزنه برداران حمایت کنیم تا به نتایج مورد نظر در المپیک دست یابیم. متاسفانه بازی های آسیایی تجربه تلخی برای کیانوش رستمی بود. امیدوارم با تجدید نظرهای دوطرفه بتوان از سرمایه های ملی بیشتر استفاده کرد.

وی در خصوص آینده کیانوش رستمی گفت: رستمی وزنه بردار توانمندی است و ثابت کرده است که می تواند برای کشور افتخارآفرینی کند. اما فکر نمی کنم درست باشد که یک ورزشکار آنقدر خودش را درگیر مسائل حاشیه ای کند تا خودش را به اثبات برساند. همه از رسانه ملی تا مجموعه ورزش و مردم جمع شده اند تا ورزشکاران مملکت موفق شوند. اصرار کردن بر روی یک موضوع نیاز به برگشت و بازنگری دارد تا انسان ماندگارتر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه