درباره مسجدالاقصی و خان احمر به نهاد‌های بین المللی متوسل خواهیم شد


درباره مسجدالاقصی و خان احمر به نهاد‌های بین المللی متوسل خواهیم شد

محمود عباس گفت: درباره دو مسئله مسجدالاقصی و روستای خان احمر به دادگاه بین المللی کیفری و دیوان بین المللی دادگستری متوسل خواهیم شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیم این تشکیلات برای شکایت به دادگاه بین المللی کیفری و دیوان بین المللی دادگستری درباره مسجد الاقصی و روستای خان احمر در کرانه باختری خبر داد.
محمود عباس در نشستی که کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در دفتر و به ریاست وی در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن برگزار کرد، گفت: درباره دو مسئله مسجد الاقصی و روستای خان الاحمر به دادگاه بین المللی کیفری و دیوان بین المللی دادگستری متوسل خواهیم شد.
عباس افزود: با برادران اردنی رایزنی می‌کنیم تا درباره مراجعه به این دو نهاد بین المللی موضع مشترکی اتخاذ کنیم.
در مجمع عمومی از درد و رنج‌های فلسطینیان سخن می گویم
عباس اعلام کرد قصد دارد در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از درد و رنج های فلسطینیان بگوید.
وی تاکید کرد: ما به سازمان ملل متحد خواهیم رفت تا جهان را از درد و رنج هایی که ملت فلسطین متحمل می شوند، آگاه کنیم.
قرار است رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بیست و هفتم سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک سخنرانی کند.
تصمیم بحث برانگیز رژیم صهیونیستی درخصوص تخریب روستای خان الاحمر در شرق قدس و وضع کنونی مسجدالاقصی از جمله مسایلی است که محمود عباس در سخنرانی خود در سازمان ملل به آنها خواهد پرداخت.
عباس تصریح کرد: ما با برادران خود در اردن در حال رایزنی هستیم تا برای توسل به دیوان کیفری بین المللی و دیوان دادگستری بین المللی در رابطه با آنچه این روزها در مسجدالاقصی اتفاق می افتد، موضعی هماهنگ اتخاذ کنیم.
براساس وضعی که از سال هزار و نهصد و شصت و هفت در خصوص مسجدالاقصی برقرار شده،‌ اردن حافظ این مکان مقدس محسوب می شود.
عباس تصریح کرد تصمیم نهایی در این زمینه را شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین پس از بازگشت وی از سازمان ملل متحد اتخاذ خواهد کرد.
از دسامبر سال گذشته که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد، فلسطینیان روابط خود را با آمریکا قطع کردند. سیاست ترامپ در قبال قدس نقض آشکار قطعنامه های سازمان ملل متحد محسوب می شود. بیست و یکم دسامبر سال گذشته دو هفته پس از آن که دونالد ترامپ شهر قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای تاکید کرد هر گونه تصمیم یا اقدامی که ماهیت، وضعی سیاسی یا ترکیب جغرافیایی شهر قدس را تغییر دهد، پوچ ، بی‌اعتبار و فاقد ارزش قانونی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه