قم درشام غریبان حسینی به سوگ نشست


قم درشام غریبان حسینی به سوگ نشست

به گزارش ایرنا، در شام عاشورای حسینی مردم شهر مقدس قم، آیین شام غریبان را با دلی پر از غم و اندوه برگزار کردند و با حضور در خیابان های اطراف حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) به یاد حضرت سید الشهدا(ع) و یاران باوفایش اشک ماتم...

به گزارش ایرنا، در شام عاشورای حسینی مردم شهر مقدس قم، آیین شام غریبان را با دلی پر از غم و اندوه برگزار کردند و با حضور در خیابان های اطراف حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) به یاد حضرت سید الشهدا(ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.
مردم با برپایی دسته های عزاداری یاد حضرت عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان را گرامی داشتند و با روشن کردن شمع، ویژه برنامه های این شب را برگزار کردند و به یاد مصیبت های حضرت زینب کبری(س) خواهر گرامی امام حسین(ع) گریستند.
همچنین برخی از دسته های عزاداری برای عرض تسلیت به سمت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت کردند و با نوحه خوانی به عزاداری پرداختند.
همچنین تعدادی از ایستگاه های صلواتی در این شب، از عزاداران حسینی(ع) در خیابان های مختلف سطح شهر مقدس قم و سایر نقاط استان پذیرایی می کردند و نیز در برخی از مناطق مراسم زیارت عاشورا برپا شد.
امشب قم شاهد جلوه های بی بدیلی از عشق و ارادت عاشقان ائمه اطهار(ع) به امام حسین(ع) و یاران باوفایش می باشد، به طوری که شور حسینی در جای جای این شهر مقدس به چشم می خورد و ندای «امشب شام غریبان است» در شهر مقدس قم طنین انداز شده است.
عزاداران حسینی که طی روزهای گذشته از راه های دور و نزدیک خود را به شهر مقدس قم رسانده و در آیین سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) شرکت کرده اند، در شام غریبان این امام همام(ع) نیز به یاد مصیبت های حضرت زینب(س) و کودکان امام حسین(ع) ناله سردادند و اشک ماتم ریختند.
حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و بقعه های امامزادگان(ع)، مسجدها، حسینیه ها و تکیه ها در سراسر استان در شام غریبان حسینی غرق در عزا و ماتم شده اند و گروه بسیاری از عاشقان، ارادتمندان، شیفتگان و دلسوختگان ائمه اطهار(ع) مشغول عزاداری هستند.
امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان در روز 10 محرم (عاشورا) سال 61 هجری قمری در حالی که بیش از 72 تَن نبودند، با دلاورمردی و رشادت و با عزت و آزادگی با دشمنان دین اسلام جنگیدند و به شهادت رسیدند، اما زیر بار ذلت نرفتند.
مرقد مطهر این امام معصوم و حضرت ابوالفضل عباس(ع) و یارانش در شهر کربلای مُعلا در کشور عراق است.
7406/ 6133/
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا