آلت مصنوعی مردانه یا دیلدو چیست؟


آلت مصنوعی مردانه یا دیلدو چیست؟

دیلدو (Dildo) یا آلت تناسلی مصنوعی مردانه یکی از انواع اسباب‌بازی ‌های جنسی (سکس توی) است. بیشتر افراد مصرف‌کننده دیلدو دارای انحرافات جنسی هستند. استفاده از دیلدو احتمال انتقال بیماری‌‌های مقاربتی را به شدت افزایش می‌دهد.

سرویس زناشویی - استفاده از ابزار‌های جنسی با توجه به کشفیات باستان شناسان به دوران آغاز زندگی بشری می‌رسد. جالب است بدانید بهره‌گیری از این ابزار‌های جنسی (دیلدو) بی‌خطر نبوده و احتمال انتقال بیماری‌های مقاربتی را به‌شدت افزایش می‌دهد.

دیلدو چیست؟

دیلدو (Dildo) یا آلت تناسلی مردانه مصنوعی یکی از ابزار‌های جنسی (اسباب‌بازی‌های جنسی) است که در رابطه با تحریک و ارضای شریک جنسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع استفاده از این وسیله ریشه در انحراف جنسی فرد مصرف‌کننده دارد. دیلدو بیشتر در بین زنان همجنسگرا محبوب است. همجنسگرایی در زنان عاملی برای شبیه سازی حالت فاعل و مفعول توسط دیلدو است.

تاریخچه استفاده از دیلدو

باستان‌شناسان در حفاری‌های خود از دوره‌های آغازین زندگی بشر، از دوران سنگی تا دوران معاصر، به کشف اشیایی به شکل آلت مردانه که از سنگ یا چوب ساخته‌شده بود نائل آمدند که حاکی از استمرار تاریخی استفاده از آلت مصنوعی‌ (دیلدوها) توسط انسان‌های اولیه تا به امروز است. در کتاب حزقیال از کتب عهد عتیق، به استفاده از این آلت اشاره شده‌است. در یونان باستان وسایلی با دقت و ظرافت در رابطه با شریک جنسی ساخته شده که به آن «اولیس بوس» گفته می‌شد.
اصطلاح "مچاچنگ" در خاورمیانه نیز اشاره به آلت مصنوعی مردانه دارد. وسیله‌ای که از کاشی ساخته شده و روی آن را با چرم می‌پوشاندند.

رابطه انحراف جنسی و دیلدو

انحراف جنسی در بین روانشناسان به‌صورت زیر بیان می‌شود:

تجربه‌ای که فرد در مواجهه با برخی موقعیت‌ها یا اشیا یا تصورات و تخیلات غیرمعمولی دستخوش برانگیختگی جنسی شود. در واقع به این حالت پارافیلی (paraphilia) می‌گویند. برخی انحرافات جنسی می‌تواند با آسیب زدن و آزار دیگران همراه باشد. حالت‌های مازوخیسم جنسی یا بی دی اس ام (BDSM) در این دسته قرار می‌گیرند. فرد با استفاده از ابزار‌های جنسی مانند دیلدو و تغییر در رفتار جنسی متداول، طرف مقابل خود را مورد آزار قرار می‌دهد.
اسباب‌بازی‌های مدرن جنسی در قرن نوزدهم به‌عنوان روشی برای «درمان» آن‌چه که «بیماری روانی» زنان تلقی می‌شد، به کار می‌رفتند و اولین‌بار در دهه‌ی ۱۹۲۰ از اسباب‌بازی‌های جنسی به‌عنوان ابزاری برای لذت جنسی استفاده شد.

انواع دیلدو

دیلدو‌ها معمولاً به دو گونه تخصصی ساخته می‌شوند. نوع اول برای استفاده در واژن و نوع دیگر آن‌ها برای استفاده در مقعد طراحی و به کار برده می‌شوند. البته اکثر دیلدو‌ها استفاده‌ای یکسان دارند.

عوارض و خطرات استفاده از آلت تناسلی مصنوعی مردانه

متاسفانه در تولید این نوع اسباب‌بازی‌های جنسی هیچ‌گونه نظارتی انجام نگرفته و معمولاً از پلاستیک‌های چندبار مصرف استفاده می‌شود. کافی است گشتی در اینترنت بزنید تا وبسایت‌های خرید دیلدو یا خرید آلت مصنوعی را مشاهده کرده و از عدم نظارت هرگونه دستگاهی بر چگونگی وارد شدن آن به درون کشور آگاهی یابید.

آلودگی‌های ویروسی از عوارض و خطرات استفاده از دیلدو است که بدلیل استفاده همزمان بین ۲ نفر انتقال این بیماری‌ها به شدت افزایش می‌یابد. اگر ناحیه مقعد یا واژن دچار بریدگی باشد احتمال انتقال بیماری‌هایی همچون ایدز، هپاتیت ب و هپاتیت C، کلامیدیا، سیفیلیس و... به شدت افزایش می‌یابد. برخی از افراد به جنس لاتکس حساسیت داشته و در حین استفاده از دیلدو با این جنس دچار مشکلاتی خواهند شد.

حکم استفاده از دیلدو از نظر مراجع چیست؟

مراجع در رابطه با استعمال جسم خارجی، و به قصد، توسط زوج برای زوجه می‌گویند:

آیت الله خامنه ای: جایز نیست. آیت الله سیستانی: جایز نیست. آیت الله مکارم شیرازی: در صورتیکه ضرر خاصی نداشته باشد حرام نیست هر چند بهتر ترک آن است. آیت الله صافی گلپایگانی: به طور کلی هر التذاذ جنسی زن و شوهر از یکدیگر که با اعضای بدن باشد، جایز است، ولی با غیر اعضای بدن جایز نیست. آیت الله هادوی تهرانی: لذت بردن زن و شوهر از یکدیگر به هر شکلی جایز است؛ ولی داخل کردن اشیا غیر از اعضای بدن به فرج زن، بنابر احتیاط، جایز نیست. در عادت ماهیانه غیر از نزدیکی از قبُلُ (یعنی دخول آلت مرد در فرج زن) بقیه اشکال التذاذ و لذت بردن جایز است.
برای آگاهی از نظرات شرعی در این موارد می‌توانید به مقاله زیر رجوع نمایید.

آلت مصنوعی مردانه یا دیلدو چیست؟

آلت مصنوعی مردانه (دیلدو) و احکام شرعی استفاده از آن

عروسک جنسی و واژن طبیعی+عکس

مُردن زنی بخاطر شدت لذت جنسی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | انتقادات تند آیت الله علوی بروجردی از مسئولان: مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند