دانشگاه‌های انگلستان درباره شهرت بین‌المللی خود اغراق می‌کنند


دانشگاه‌های انگلستان درباره شهرت بین‌المللی خود اغراق می‌کنند

مؤسسات آموزش عالی انگلستان با وجود تنزیل رتبه در جدول برترین دانشگاه‌های جهان، همچنان به شهرت بین‌المللی خود می‌بالند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از گاردین، تحقیقات نشان می‌دهد دانشگاه‌های انگلستان با وجود تنزیل رتبه در جدول برترین دانشگاه‌های جهان، درباره شهرت بین‌المللی خود اغراق می‌کنند؛ حتی با وجود سخت‌گیری‌هایی که درباره تبلیغات در این کشور صورت می‌گیرد تا از ادعاهای گمراه‌کننده در خصوص رتبه‌بندی و نتایج مؤسسات آموزشی جلوگیری شود.

برخی از مؤسسات آموزش عالی انگلستان درباره جایگاه خود در جدول رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان دروغ می‌گویند و حتی در یک مورد این ادعاهای دروغین را وارد موتور جستجوی گوگل کردند.

استفاده مداوم از اظهارات دروغ درباره موقعیت بین‌المللی دانشگاه نشان می‌دهد دانشگاه‌های تحت‌فشار زیادی هستند تا نرخ ثبت‌نام دانشجویان داخلی و بین‌المللی را افزایش دهند و جایگاه خود در رتبه‌بندی جهانی را بالا ببرند.

به گفته متخصصان، بسیار حیاتی است که دانشجویان بتوانند به اظهارات دانشگاه‌ها اعتماد کنند؛ با این حال بسیاری از دانشگاه‌ها همچنان درباره جایگاه و شهرت بین‌المللی خود دروغ می‌گویند.

6 دانشگاه انگلستان با ارائه ایده‌های غلط به دانشجویان، قوانین تبلیغاتی را زیر پا گذاشته‌اند. نتایج بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد دانشگاه نیوکاسل با تولید سندی در خصوص حقایق کلیدی، ادعا کرده که جزء 10 دانشگاه‌ برتر رتبه‌بندی کیو‌اس (QS) است؛ در حالی که رتبه این دانشگاه در میان هزار مؤسسه آموزشی این لیست، 141 است.

بعد از این که ادعای دروغ دانشگاه نیوکاسل افشا شد، این دانشگاه در واکنشی عجیب اعلام کرد: با وجود این که کیو‌اس به ما اطلاع داده بود جایگاه دانشگاه نیوکاسل در میان 10 دانشگاه‌‌ها برتر جهان است؛ اما این آمار و ارقام معنا و مفهومی ندارد و به همین دلیل از این پس از رتبه‌بندی 150 دانشگاه برتر 2019 کیو‌اس استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/4021/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق