تغییرات در نحوه برگزاری لیگ بسکتبال بانوان


تغییرات در نحوه برگزاری لیگ بسکتبال بانوان

مسابقات سوپرلیگ بسکتبال بانوان امسال از شکل متمرکز خارج شده و به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود.

تغییرات در نحوه برگزاری لیگ بسکتبال بانوان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ شکل برگزاری سوپرلیگ بسکتبال بانوان امسال تغییر کرده و رقابت‌ها هر هفته با میزبانی شش تیم برگزار می‌شود. در سال‌های گذشته مسابقات بانوان به صورت متمرکز هر چند هفته یک بار برگزار می‌شد.

قرعه کشی فصل جدید سوپرلیگ بانوان دیروز برگزار شد و تیم‌ها به دو گروه تقسیم شدند. گروه بندی رقابت‌ها به این شرح است:

گروه الف: پالایشگاه نفت آبادان، دانشگاه گلستان، باژوند بوشهر، عباسی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، شرکت ملی گاز

گروه ب: صدرای شیراز، خانه بسکتبال اصفهان، خانه بسکتبال بندرعباس، بهمن تهران، نارسینای تهران، پاز تهران

تالین طهماسیان مسئول بانوان کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال در پاسخ به اینکه چرا گروهبندی شمال و جنوب در سوپرلیگ بانوان اجرا نشد؟ به خبرنگار ما توضیح داد: شش تیم تهرانی داشتیم و به همین دلیل مجبور شدیم این تیم‌ها را جداگانه قرعه کشی کنیم. تیم‌های باقیمانده را هم در دو گروه تقسیم کردیم.

او درباره مراحل پلی آف به بعد سوپرلیگ بانوان توضیح داد: چهار تیم برتر از هر گروه به پلی آف صعود می‌کنند و رقابت‌های آن‌ها به صورت ۲ برد از سه مسابقه برگزار می‌شود. پس از آن هم تیم‌ها در نیمه نهایی به همین شکل ۲ برد از ۳ مسابقه برای فینال رقابت می‌کنند.

به گفته طهماسیان مسابقه فینال میان دو تیم نهایی هم به صورت ۲ از ۳ یا تک بازی برگزار می‌شود. تعداد مسابقات فینال بستگی به رقابت‌های برون مرزی بانوان و مهلت باقیمانده تا پایان سال ۹۷ دارد.

سوپرلیگ بسکتبال بانوان از سوم آبان آغاز می‌شود و تا پایان اسفند ادامه دارد. مسابقات لیگ ساعت ۱۱ صبح روز‌های پنجشنبه برگزار خواهد شد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تابستان پرهیاهوی رئال / تصمیم‌های مهم قهرمان: هیولای دست نیافتنی!