بر اساس آیات قرآن مکر استکبار جهانی بر علیه حق به خودشان بازمی‌گردد


بر اساس آیات قرآن مکر استکبار جهانی بر علیه حق به خودشان بازمی‌گردد

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق گفت: فرعون‌ها، نمرودها و استکبار جهانی بدانند که بر اساس آیات قرآن کریم آنان نمی‌توانند بر علیه جریان حق حلیه و مکر کنند مگر اینکه بر علیه خودشان باشد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی سعدی رئیس دانشکده الهیات و معارف دانشگاه امام صادق(ع) به مناسبت ایام محرم در این دانشگاه به سخنرانی پرداخت و گفت: همه دوست و دشمن می‌دانستند که امام حسین(ع) در خط ولایت است.

وی درباره نصرت الهی برای مومنان، عنوان کرد: قرآن کریم درباره نصرت الهی بحث عمیق و تحلیلی دقیقی را پیش روی مومنان گشوده است این همان شلاقی است که پس از واقعه عاشورا حضرت زینب(س) بر گرده یزید نواخت که ای مست غرور چندصباحی را صبر کن که تا ببینی پیروز میدان چه کسی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی با بیان اینکه باید در معنای نصرت الهی تحلیل دقیقی به جامعه ارائه شود، اظهار داشت: باطل سنگین و بزرگ است اما طرف معادله شما اعتماد به خداوند است که باطل این را ندارد، گریه کنندگان امام حسین(ع) مهمترین پیام امام در عاشورا تکیه به وعده الهی است.

رئیس دانشکده الهیات و معارف دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه خداوند نصرت خود را درون نقشه باطل قرار داده که وهن و سستی باطل را نشان دهد، گفت: فرعون‌ها، نمرودها و استکبار جهانی بدانند که آنان نمی‌توانند بر علیه جریان حق حلیه و مکر کنند مگر اینکه بر علیه خودشان باشد.

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرمایند بگذارید کفار نقشه بریزند اگرچه مکر آنها قوی است اما کید و مکر شیطان و کفار در برابر حق ضعیف است؛ شما صبور باشید ما شکسته شدن طاغوت را نشان می‌دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی ادامه داد: باطل کسی نیست که در مقابل حق اظهار وجود کند اگر باطل غرش مستانه کرد اطراف موسی را خالی نکنید و عربده ظالم دل شما را سست نکند، حضرت موسی(ع) با دست خالی بر فرعون پیروز شد.

رئیس دانشکده الهیات و معارف دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه در کربلا همه دست به دست هم داده بودند که حق را نابود کنند. ابراز کرد: در کربلا جنود الهی برای یاری امام حسین(ع) درخواست حضور کردند امام نپذیرفتند زیرا ایشان وارث همه انبیاء گذشته بودند که می‌توانستند همچون موسی از دریای بلا بدون دریافت کمک از احدی به راحتی عبور کنند اما اگر در صحنه کربلا بر غربت تکیه کرده و ندای «هل من ناصر ینصرنی» را فریاد زدند برای نجات انسان‌ها از گمراهی و ضلالت بود.

وی افزود: در کربلا تمام حق و باطل مقابل هم شمشیر کشیده بودند امام به تنهایی تمام باطل را رسوا کردند که مردم پستی آن را بهتر بشناسند.

بر مبنای آیات قرآن کریم خداوند هیچ نیازی به انسان ندارد اگر در جایی از قرآن از او قرض خواسته برای امتحان و آزمایش کردن مردم است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزگارم بود