11 روش باورنکردنى و کارآمد در تقویت حافظه + اینفوگرافی


11 روش باورنکردنى و کارآمد در تقویت حافظه + اینفوگرافی

زندگی همه ما به شدت به حافظه وابسته است و بدون وجود آن قادر به انجام کاری نیستیم، نقش مهم حافظه باعش می‌شود به دنبال راهی برای تقویت آن باشیم.

11 روش باورنکردنى و کارآمد در تقویت حافظه + اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ زندگی ما به شدت به حافظه وابسته است و با وجود دیده نشدن محلی برای انباشت اطلاعات در ذهن تلقی می‌شود. همه ی ما دارای سه نوع حافظه کوتاه مدت، میان مدت وبلند مدت هستیم.

واضح است که حافظه نقش مهمی را در زندگی ما ایفا می‌کند و گاهی متوجه اهمیت آن نمی‌شویم. اینکه جای هر چیزی را در خانه می‌دانیم ، وسایل شخصی مان را گم نمی‌کنیم، آدرس های بسیاری را حفظ هستیم و شماره تلفن های زیادی را می‌دانیم، رانندگی یادمان نمی رود و طرز تهیه بسیاری از غذاها را بلدیم و در سطح بالاتر دانشی که در ذهن ما انباشته شده و سواد و علمی که داریم همه و همه به داشتن حافظه ای خوب وابسته است.

برای تقویت حافظه چه باید کرد؟

اینکه برای تقویت حافظه چه باید کرد کاملاً بستگی به فعالیت خودمان دارد. باید برنامه ریزی و هدف داشته باشیم و کارهای روزمره مان را از قبل برنامه ریزی کنیم، این امر باعث تمرکز بیشتر ما بر مسائل می‌شود، در واقع عدم موازی کاری و تمرکز روی چند کار مهمتر به بهبود عملکرد حافظه ما کمک می‌کند.

مکمل‌های غذایی مفید در تقویت حافظه

مکمل‌های غذایی هم برای تقویت حافظه وجود دارد. مکمل روی و فولیک اسید، آنتی اکسیدان ها، ویتامین۱۲ B و اسید فولیک از جمله این مکمل‌های غذایی هستند، ویتامین B برای حفظ غلاف میلین (ماده ی سفید چربی که غلاف بعضی اعصاب را می پوشاند و باعث می‌شود که به درستی کار کنند.)

اسید فولیک هم ماده ی بسیار موثری برای مغز است که باعث بهتر کار کردن انتقال دهنده های عصبی می‌شود، اگر میزان اسید فولیک مغز کم شود، احتمال از دست رفتن حافظه بیشتر می‌شود، اسیدهای آمینه نیز برای تقویت مغز کاربرد دارد؛ این اسیدها واحدهای تشکیل دهنده پروتئین هستند.

این مکمل ها در انواع غذاها وجود دارند و به صورت دارو نیز می‌توان با مشورت پزشک از آنها استفاده کرد.

11 روش باورنکردنى و کارآمد در تقویت حافظه + اینفوگرافی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات