افزایش شمار قربانیان زمین لرزه اندونزی به 384 نفر


در اثر وقوع یک زلزله 7.7 ریشتری در جزیره «سولاوسی مرکزی» اندونزی، 384 تن...
در اثر وقوع یک زلزله 7.7 ریشتری در جزیره «سولاوسی مرکزی» اندونزی، 384 تن جان خود را از دست دادند

به گزارش منابع محلی اندونزی در اثر زلزله 7.7 ریشتری در جزیره «سولاوسی مرکزی» که صبح گذشته به وقوع پیوست دستکم 384 نفر جان خود را از دست داده اند.

کومنگ ادی سوجندرا، رئیس پزشکان بیمارستان اونداتا در شهر پالو گفت: به دلیل قطع برق، آب و انترنت پزشکان به سختی به مجروحان رسیدگی می کنند.

همچنین ویرانتو، وزیر هماهنگی امور سیاسی، حقوقی و امنیتی اندونزی نیز گفت که به دلیل قطع خطوط ارتباطی رقم دقیق قربانیان زلزله مشخص نشده و با سازمان مدریت بحران هماهنگی می کنیم. عملیات های امداد و نجات همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر سخنگوی سازمان مدریت بحران اظهار داشت: در نتیجه زلزله و سونامی به دهها خانه خسرات وارد شده و یک پل نیز تخریب شد. تخلیه ناحیه زلزله ادامه دارد.

گفتنی است زمین‌لرزه‌ به قدرت 7.7 ریستری صبح دیروز در 27 کیلومتری شمال شرق منطقه «دونگالا» از توابع جزیره «سولاوسی مرکزی» این کشور به وقوع پیوسته بود که در شهرهای دونگالا و پائولا منجر به سونامی شده است.

اندونزی در حلقه آتش در حوزه اقیانوس آرام واقع شده که در آنجا زمین‌ لرزه‌ها و فوران‌های آتش‌فشانی زیاد رخ می‌دهد. در این کشور در 26 دسامبر سال 2004 نیز زلزله‌ای به بزرگی 9.1 ریشتر رخ داده و سونامی بعد از آن منجر به کشته شدن 230 هزار نفر شده بود.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته