طرز تهیه حلوا گردویی خوش طعم و خوشمزه


حلوا گردویی از انواع دسرهای خوش طعم و ایرانی است که دارای طعمی بی نظیر است و در طرز تهیه حلوا گردویی از شکر و آرد برنج و پودر گردو و آب استفاده می شود و شما می توانید این نوع حلوا را به راحتی در منزل تهیه کنید.  حلوای پسته، حلوای گردو و حلوای هل و حلوای خرما دسرهای بی نظیری هستند که برای پذیرایی از مهمان ها در مجالس و مهمانی ها می توانید از آن ها...

حلوا گردویی از انواع دسرهای خوش طعم و ایرانی است که دارای طعمی بی نظیر است و در طرز تهیه حلوا گردویی از شکر و آرد برنج و پودر گردو و آب استفاده می شود و شما می توانید این نوع حلوا را به راحتی در منزل تهیه کنید.

حلوای پسته، حلوای گردو و حلوای هل و حلوای خرما دسرهای بی نظیری هستند که برای پذیرایی از مهمان ها در مجالس و مهمانی ها می توانید از آن ها استفاده نمایید.

طرز تهیه حلوا گردویی خوش طعم و خوشمزه

مواد لازم

آرد برنج : یک لیوان شکر : یک لیوان گردو آسیاب شده : یک لیوان آب : ۸ لیوان

طرز تهیه حلوا گردویی خوش طعم و خوشمزه

طرز تهیه حلوا گردویی در منزل

برای تهیه حلوا گردویی ابتدا گردو را به صورت پودر آورید و شکر و پودر گردو و آرد برنج را درون ظرفی مناسب بریزید و با یکدیگر ترکیب کنید.

طرز تهیه حلوا گردویی خوش طعم و خوشمزه

آب را به مخلوط آرد برنج بیفزایید.

طرز تهیه حلوا گردویی خوش طعم و خوشمزه

مخلوط مواد حلوا را روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید و مخلوط مواد را هم بزنید تا مواد گلوله نشوند و ته نگیرند.

طرز تهیه حلوا گردویی خوش طعم و خوشمزه

توجه داشته باشید که نباید حرارت شعله گاز برای تهیه این حلوا زیاد باشد زیرا پودر گردو رنگ نمی دهد و رنگ حلوا کرم می شود بنابراین بهتر است در هنگام طرز تهیه حلوا گردویی صبور باشید تا به نیتجه دلخواه برسید و حلوای گردو را روی حرارت ملایم شعله گاز به مدت ۲.۵ ساعت قرار دهید تا به خوبی پخته شود.

طرز تهیه حلوا گردویی خوش طعم و خوشمزهطرز تهیه حلوا گردویی خوش طعم و خوشمزهطرز تهیه حلوا گردویی خوش طعم و خوشمزهطرز تهیه حلوا گردویی خوش طعم و خوشمزه

بعد از آماده شدن حلوای گردو آن را به شکل دلخواه خود درآورید سپس حلوا را به زیبایی تزیین کنید.

طرز تهیه حلوا گردویی خوش طعم و خوشمزهطرز تهیه حلوا گردویی خوش طعم و خوشمزه

نکات طلایی برای حلوا گردویی

شکر و آرد برنج و پودر گردو را با یکدیگر ترکیب کنید و بعد از اینکه مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کردید به آن ها آب بیفزایید تا از گلوله شدن آرد برنج جلوگیری شود. وقتی حلوا نیمه گرم است ابتدا دست هایتان را چرب کنید سپس با کمک دست به حلوا فرم دهید و حلوا را به کمک پودر پسته و خلال پسته و پودر نارگیل و … تزیین کنید.

طرز تهیه حلوا گردویی خوش طعم و خوشمزه

در این آموزش دستور تهیه حلوا گردویی را مشاهده کردید که امیدواریم با کمک این دستور آشپزی بتوانید حلوای گردویی خوش طعم و خوشمزه ای را در منزل تهیه کنید.

منبع : آرگا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان