راهنمای چهاردهم Monster Hunter World / شکار هیولاها، قسمت آخر


در قسمت چهاردهم Monster Hunter World سه تا از هیولاهای دیگر این بازی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. قسمت سوم و پایانی این سری مقالات را به Anjanath ،Rathian و Rathalos اختصاص دادا‌ه‌ایم که در هر در نوع خود نقاط ضعف و نقاط قوتی دارند و برای رویارویی با آن‌ها بهتر است این نقاط را بشناسید. با روژان همراه شوید. Anjanath می‌توان گفت که Anjanath همان...

در قسمت چهاردهم Monster Hunter World سه تا از هیولاهای دیگر این بازی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. قسمت سوم و پایانی این سری مقالات را به Anjanath ،Rathian و Rathalos اختصاص دادا‌ه‌ایم که در هر در نوع خود نقاط ضعف و نقاط قوتی دارند و برای رویارویی با آن‌ها بهتر است این نقاط را بشناسید. با روژان همراه شوید.

Anjanath

راهنمای چهاردهم Monster Hunter World / شکار هیولاها، قسمت آخر

می‌توان گفت که Anjanath همان تایرانسورس رکس (Tyrannosaurus Rex یا به اختصاص T.Rex) جهان واقعی است اما برخلاف تی رِکس واقعی، این هیولا نفس آتشین دارد. مبارزه با Anjanath کلید ورود شما به مابقی جهان Monster Hunter World است.

اولین رویارویی شما با Anjanath

Anjanath در هفتمین ماموریت تعیین شده یعنی ماموریت The Encroaching Anjanath ظاهر می‌شود. ۵۰ دقیقه زمان دارید تا این ماموریت را تکمیل کنید و بعد از اینکه ماموریت را به اتمام رساندید به عنوان پاداش ۴۳۲۰ زِنی (Zenny) دریافت خواهید کرد.

موقعیت مکانی Anjanath

Anjanath پادشاه جنگل باستانی است. شما معمولا می‌توانید آن را در بخش شمالی نقشه، بین بخش‌های ۵، ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ جستجو کنید. مطمئنا بسیاری از شما قبل از این ماموریت با Anjanath رو در رو شده‌اید که این بخاطر تغییر دادن موقعیت مکانی این هیولا است. به همین دلیل، این کاملا محتمل است که در هنگام نزاح با Anjanath به موجودات دیگری برخورد کنید. این به نفع شما و به ضرر این هیولای تی رکس مانند است زیرا همان طور که اشاره کردیم، Anjanath پادشاه جنگل باستانی است و دوست ندارد موجودات دیگری در قلمروی آن پرسه بزند و اگر در حین مبارزه شما با آن، هیولای دیگری از آن منطقه رد شود، Anjanath درصدد کشتن آن برمی‌آید. اگر این انقاق پیش آمد، فرصت خوبی برای وارد کردن ضربات سنگین یا بازیابی سلامت خود است.

نقاط ضعف Anjanath

راهنمای چهاردهم Monster Hunter World / شکار هیولاها، قسمت آخر

به دلیل شکل و اندازه Anjanath، بیشتر ضربات خود را به قسمت‌های دم و پاها وارد کنید. اگر خواستید بین این دو گزینه یکی را انتخاب کنید، دم را مورد هدف قرار دهید. دم آن نه تنها جداشدنی است بلکه یکی از دو نقطه ضعف این هیوا محسوب می‌شود. نقطه ضعف دیگر، سر آن است که پیشنهاد می‌کنیم خیلی خیلی از سر آن دوری کنید. در این مبارزه، اغلب موقعیت مکانی شما زیر Anjanath و بین دوپای آن قرار می‌گیرد که اتفاقا موقعیت خوبی است. جدا از چند پایکوبی ساده، این هیولا کمبوهای دیگری برای حمله به دشمنانی که زیر آن هستند، ندارد. البته هنگامی که شروع به دویدن کرد از زیر آن بیرون بیایید در غیر این صورت له خواهید شد.

راهنمای چهاردهم Monster Hunter World / شکار هیولاها، قسمت آخر

آماده سازی برای مبارزه با Anjanath

Anjanath دشمن سرسخت و بی‌رحمی است. تا جایی که می‌توانید با این هیولا صبور باشید تا مبادا اشتباهات قابل پیشگیری را مرتکب نشوید. بهترین غذاهایی را که در دسترس دارید، میل کنید و روی دفاع و مقاومت عنصری متمرکز شوید. هر غذایی که سلامت و استقامت شما را بهبود می‌بخشد، بسیار مفید خواهد بود اما اگر مجبور به انتخاب یکی شدید، سلامت را انتخاب کنید.

عناصر

خوشبختانه، Anjanath در برابر عنصر (⭐️⭐️⭐️) Water ضعیف است. از آنجایی که قبل از رویارویی با Anjanath، ماهی بزرگ Jyuratodus را شکار کرده‌اید، می‌توانید قسمت‌های بدن این ماهی بزرگ را علیه این هیولای تی رکس مانند به کار ببرید و یک سلاح مبتنی بر آب بسازید. اما اگر به عنصر آب دسترسی ندارید، (⭐️⭐️) Thunder و (⭐️⭐️) Ice تقریبا کارایی مشابه دارند، (⭐️) Dragon متوسط است و Fire بی اثر.

باف‌ها

Anjanath در معرض همه باف‌ها قرار می‌گیرد. Poison ،Sleep ،Paralysis و Stun همه (⭐️⭐️) تاثیر خوبی دارند اما (⭐️) Blast در مقابل این هیولا تاثیر ضعیفی دارد.

آیتم‌های مفید

کوله پشتی خود را پر از معجون‌ها و دیگر آیتم‌هایی که معمولا برای شکار هیولاها به همراه دارید، بکنید. چند تا هم از Flash Pods که از مهمات Slinger هستند (و از Flashbugs ساخته می‌شوند) به همراه داشته باشید؛ از این Flash Podها به سمت Anjanath شلیک کنید تا برای چند ثانیه‌ای کور و روزنه‌ی حمله‌ای برای شما باز شود.

مبارزه با Anjanath

راهنمای چهاردهم Monster Hunter World / شکار هیولاها، قسمت آخر

Anjanath هیولایی است با قامتی بلند که از انواع کمبوها برای مبارزه استفاده می‌کند؛ از این کمبوها می‌توان لگد زدن، ضربات دم و بازو، سرعت زیاد آن و همچنین راه‌های دیگری نام برد که می‌تواند برای کشتن شما استفاده کند. شما می‌توانید از اندازه بزرگ Anjanath بر ضد آن استفاده کنید. بهتر است تا جایی که می‌توانید زیر آن قرار بگیرید و یا در کناره‌ها یا پشت آن موقعیت خود را حفظ کنید. به یاد داشته باشید که هیچ گاه رو به روی آن، مخصوصا سر آن قرار نگیرید. اگر رو به روی آن قرار بگیرید سعی می‌کند با گاز گرفتن و دهان آتشین خود، شما را به قتل برساند. هنگامی که مشاهده کردید گلوی آن بزرگ و درخشان شده است، بدانید که قرار است به سمت شما آتش پرتاب کند (تصویر بالا). اگر در معرض آتش قرار گرفتید و کشته نشدید، سه دفعه غلتک بزنید تا آتش خاموش شود.

برای اینکه بتوانید از پرتاب آتش این هیولا جلوگیری کنید، اگر بتوانید در لحظه ای که گلوی Anjanath بزرگ و درخشان شده است به آن ضربه بزنید (که یک حرکت خطرناک و ریسکی است)، احتمال بالایی وجود دارد که آتش درون گلوی Anjanath به داخل بدن آن برگردد و او را از پای درآورد. هنگامی که Anjanath به مرگ نزدیک شد ، عقب نشینی می‌کند و به لانه‌اش که در بین درختان است، باز می‌گردد. تغییر در نوع حرکات این هیولا باعث غافلگیری بسیاری از شکارچی ها می‌شود بنابراین در این وضعیت بیشتر از قبل مراقب باشید. اگر به لانه‌ی خودش برگشت، این هیولای بزرگ جثه به خواب می‌رود. این یک فرصت عالی برای گرفتن آن و اجتناب از ضربات کشنده آن است. اگر نتوانستید Anjanath را اسیر کنید با چند ضربه دقیق و حساب شده بالاخره می‌توانید این ماشین گنده را شکار کنید.

Rathian

راهنمای چهاردهم Monster Hunter World / شکار هیولاها، قسمت آخر

از Rathian به عنوان “ملکه سرزمین” یا “ملکه” یاد می‌کنند. این هیولا حامی و محافظ Wyvern Egg است. قبل از اینکه بخواهید به لانه و قلمرو این هیولا سرک بکشید، باید بسیار مراقب باشید. به احتملا بالا اولین مبارزه شما با یک اژدها در Monster Hunter World با Rathian خواهد بود. مبارزه با اژدها‌ها چالش‌های منحصر به فرد خود را دارند. مبارزه با این دسته از هیولاها برخلاف سایر هیولاهای زمینی یا هیوایی بسیار منفاوت است.

اولین رویارویی شما با Rathian

هیچ کدام از ماموریت‌های تغیین شده به شکار Rathian اختصاص داده نشده‌اند. اما شما در ماموریت The Best Kind of Quest با این هیولا رو به رو خواهید شد. همچنین ماموریت اختیاری Royal Relocation از شما درخواست می‌شود که این هیولا را شکار کنید.

موقعیت مکانی Rathian

راهنمای چهاردهم Monster Hunter World / شکار هیولاها، قسمت آخر

همانند بسیاری از هیولاهای بزرگ جثه دیگر، پیدا کردن Rathian آسان است. لانه آن در بخش ۱۲ منطقه Wildspire Waste قرار دارد. اگر می‌خواهید سریع آن را پیدا کنید، وارد لانه آن شده و یکی از تخم‌هایش را بدزدید. پس از اینکه یکی از تخم‌ها را برداشتید، حتی اگر از آن ناحیه خیلی دور شوید، Rathian شما را پیدا می‌کند. این هیولا بیشتر در مناطق شمالی نقشه در حال گشت و گذار است اما همان طور که می‌دانید، Rathian یک اژدهای بال‌دار است بنابراین سریع می‌تواند از یک منطقه به منطقه دیگری پرواز کند. اگر به صورت اتفاقی آن را در جنگل پیدا کردید، به سرعت می‌تواند آنجا را ترک کرده و به خانه‌اش باز گردد.

نقاط ضعف Rathian

راهنمای چهاردهم Monster Hunter World / شکار هیولاها، قسمت آخر

درحالی که Rathian یک اژدهای سرسخت است اما سر، بال‌ها و دم نقاط ضعف این هیولا هستند که می‌توانید روی آن‌ها تمرکز کنید. پیشنهاد ما به شما این است که تمرکز خود را روی دم آن قرار دهید، زیرا همه توانایی‌های سم خود را در آن قسمت ذخیره می‌کند. اگر تمرکز شما روی دم باشد، می‌توانید آن را با سلاح‌های تیز و برنده از بدن جدا کنید. با جدا کردن دم، شما قسمت‌های اضافی از بدن این هیولا را خواهید داشت و یکی از قوی‌ترین قابلیت‌های آن را خنثی خواهید کرد. بنابراین اولویت اصلی خود را دم آن قرار دهید.

راهنمای چهاردهم Monster Hunter World / شکار هیولاها، قسمت آخر

آماده سازی برای مبارزه با Rathian

مبارزه با Rathian سخت خواهد بود و مدت زمان بسیاری را دربر خواهد گرفت. هر غذایی که سلامت و دفاع شما را بهبود می‌بخشد، بسیار مفید خواهد بود، پس از خوردن این نوع غذاها تامل نکنید. Rathian خیزش‌های عقب و جلو سنگینی دارد که اگر چندین دفعه موفق شود که خود را به شما بکوبد، زنده ماندن را برای شما بسیار سخت می‌کند. از غذاهایی که پرک‌های دفاعی دارند میل کنید و وعده‌هایی که شدت آسیب‌های وارده به شما را کاهش می‌دهند را گزینه دوم خود قرار دهید.

عناصر

عناصر (⭐️) Water و (⭐️) Ice در مقابل پوست ضخیم Rathian ضعیف هستند. (⭐️⭐️) Thunder تاثیر قابل قبولی دارد و (⭐️⭐️⭐️) Dragon بسیار قدرتمند است. تا قبل از رویارویی با Rathian باید قادر باشید که یک اسلحه با قابلیت Dragon برای خودتان بسازید. Fire هم بی اثر است.

باف‌ها

با (⭐️⭐️⭐️) Stun شما می‌توانید این هیولا را به طور موثر با ضربات بزرگ و سنگین گیج کنید. استفاده از سلاحی مانند چکش در مقابل این هیولا بسیار موثر خواهد بود. (⭐️⭐️) Sleep و (⭐️⭐️) Paralysis تاثیر قابل قبولی دارند اما به اندازه Stun قوی نیستند. (⭐️) Poison و (⭐️) blast هم ضعیف هستند.

آیتم‌های مفید

برای مبارزه با Rathian نیز کوله پشتی خود را پر از معجون‌ها و دیگر آیتم‌هایی که معمولا برای شکار هیولاها به همراه دارید، بکنید. چند تا از Flash Pods که از مهمات Slinger هستند (و از Flashbugs ساخته می‌شوند) به همراه داشته باشید؛ از این Flash Podها هنگامی که Rathian در هوا در حال پرواز است، شلیک کنید تا برای چند ثانیه‌ای کور شود و به زمین بیافتد. در آخر چند تا پادزهر هم با خود حمل کنید تا از سم این هیولا در امان بمانید.

مبارزه با Rathian

راهنمای چهاردهم Monster Hunter World / شکار هیولاها، قسمت آخر

چنانکه آماده نباشید، شکست دادن ملکه اژدهاها می‌تواند بسیار سخت باشد. اگر همه ابزارهایی که در قسمت بالا به آن‌ها اشاره کردیم را در اختیار داشته باشید، شرایط شما بسیار بهتر خواهد بود. اگر از سلاح‌های نزدیک برد، مانند شمشیر، چکش و… استفاده می‌کنید، کلید اصلی موفقیت شما این است که صبور باشید، زیرا بیشتر مدت زمانی که با Rathian مبارزه می‌کنید، این هیولا بالا سر شما درحال پرواز کردن خواهد بود. صبر کنید تا پایین بیاید و سپس به پاها، سر و یا دم آن حمله ور شوید. بیشتر تمرکز خود را روی خطرناک‌ترین قسمت بدن Rathian یعنی دم آن قرار دهید. یکی از حرکات اصلی آن، زدن دم زهرآلود خود به زمین است. در صورت خوردن این ضربه به شما، آسیب بسیاری را متحمل می‌شوید پس مطمئن شوید که با جاخالی دادن، سلامت خود را حفظ کنید.

به خاطر خوی سمی Rathian، بیشتر مراقب تکان‌های دمش باشید. در صورتی که با سم این هیولا مسموم شوید، سلامت شما به سرعت کاهش پیدا می‌کند پس بهترین کار این است که در بوته‌های اطراف، خود را قایم کرده و از پادزهر استفاده کنید. تا زمانی که دم آن را جدا نکردید، تمرکز شما باید همان قسمت باشد. با وجود اینکه Rathian یک اژدها است اما نفس آتشین او به اندازه Anjanath و یا Rathalos قوی نیست، اما بازم درصورت برخورد با آتش آن، شما جزغاله خواهید شد. این امر ما را به قانون کاردینال در شکار اژدها جلب می‌کند؛ از سر اژدها فاصله بگیرید مگر اینکه از یک چکش برای ناک آوت کردن آن استفاده می‌کنید. تا زمانی که در کناره‌های Rathian بمانید و بسیار دستپاچه و مضطرب نشوید، می‌توانید بعد از یک مبارزه طولانی و دشوار، ملکه سرزمین را شکست دهید.

Rathalos

راهنمای چهاردهم Monster Hunter World / شکار هیولاها، قسمت آخر

همانند Rathian که لقب “ملکه سرزمین” را به نام آن کرده‌اند، از Rathalos نیز به عنوان “پادشاه آسمان‌ها” یا “پادشاه” یاد می‌کنند. Rathian و Rathalos مکله و پادشاه اژدها‌های این سرزمین هستند. اما هنگامی که صحبت از قدرت می‌شود، نفس‌های آتشین Rathalos بسیار قدرتمندتر از همتای سبزرنگش است. برای مبارزه با این پادشاه آسمان‌ها باید بسیار آماده باشید.

اولین رویارویی شما با Rathalos

شکست دادن Rathalos یکی از آخرین ماموریت‌های تعیین شده بخش یک Monster Hunter World خواهد بود. زمانی که با First Wyverians (نژاد غیر انسانی شخصیت‌های غیر قابل بازی Monster Hunter World هستند) رو به رو شدید، شما به ماموریتی فرستاده می‌شوید که در آن ماموریت باید یک Diablos و یک Rathalos را شکست دهید. ماموریت شکست دادن Rathalos تحت عنوان A Fiery Throne Atop the Forest است. ۵۰ دقیقه زمان دارید تا این ماموریت را تکمیل کنید و بعد از اینکه ماموریت را به اتمام رساندید به عنوان پاداش ۴۳۲۰ زِنی (Zenny) دریافت خواهید کرد.

موقعیت مکانی Rathalos

راهنمای چهاردهم Monster Hunter World / شکار هیولاها، قسمت آخر

به عنوان پادشاه آسمان‌ها، Rathalos در یکی از مرتفع‌ترین نقطه این نقشه یعنی بخش ۱۶ زندگی می‌کند. بالا رفتن و رسیدن به آن ناحیه بسیار سخت خواهد بود اما مزیت‌های تاکتیکی بسیار عالی دارد. پشت لانه‌ی Rathalos یک سد بزرگ وجود دارد. اگر بتوانید کنار آن سد با این هیولا مبارزه کنید (کاری کنید که هیولا به کنار آن سد برود)، صخره‌ها منفجر خواهند شد و به طرف لانه سرازیر می‌شوند. در این شرایط اگر اژدها بین موج‌های این صخره‌ها گیر کند، تمام طول مسیر را سقوط می‌کند و آسیب بسیاری را متحمل می‌شود. در هنگام مبارزه با Rathalos از همه تمام کمکی که می‌توانید بگیرید، استفاده کنید. سپس، شما باید اژدها را در مسیر بالا و پایین آبشار دنبال کنید.

نقاط ضعف Rathalos

راهنمای چهاردهم Monster Hunter World / شکار هیولاها، قسمت آخر

درست همانند Rathian، سر، بال‌ها و دم نقاط ضعف این هیولا هستند که می‌توانید روی آن‌ها تمرکز کنید. اما برخلاف ملکه، سم این اژدها از چنگال‌هایش سرچشمه می‌گیرد. درحالی که احتمال مبتلا شدن به سم این اژدها نسبت به ملکه کم‌تر است، اما باف‌ها مشکل بزرگی برای شما محسوب می‌شوند. به جای اینکه روی دم آن تمرکز کنید، درصدد شکستن بال‌های Rathalos باشید. بال‌های این اژدها را بشکنید تا از زمین بلند شدن برایش به یک مشکل اساسی تبدیل شود. مبارزه با Rathalos بال شکسته فرصت عالی برای وارد کردن موجی بزرگی از حملات است، بنابراین طوری حملات خود را وارد کنید تا دیگر نتواند از زمین بلند شود.

راهنمای چهاردهم Monster Hunter World / شکار هیولاها، قسمت آخر

آماده سازی برای مبارزه با Rathalos

بهترین غذاهایی را که در دسترس دارید، میل کنید و روی سلامت و مقاومت عنصری متمرکز شوید. هر غذایی که سلامت شما را بهبود می‌بخشد، بسیار مفید خواهد بود. با هر فصت پیش آمده، این هیولا درصدد این برمی‌آید که شما را با نفس آتشین خود تبدیل به پودر کند. با مقاومت عنصری شدت آتش‌ این هیولا را تاحد امکان کاهش دهید. از غذاهایی که پرک‌های دفاعی دارند میل کنید و وعده‌هایی که شدت آسیب‌های وارده به شما را کاهش می‌دهند را گزینه دوم خود قرار دهید.

عناصر

درست همانند Rathian، عناصر (⭐️) Water و (⭐️) Ice در مقابل پوست ضخیم Rathalos ضعیف هستند. (⭐️⭐️) Thunder تاثیر قابل قبولی دارد و (⭐️⭐️⭐️) Dragon بسیار قدرتمند است. تا قبل از رویارویی با Rathalos باید قادر باشید که یک اسلحه با قابلیت Dragon برای خودتان بسازید. Fire هم بی اثر است.

باف‌ها

با (⭐️⭐️⭐️) Stun شما می‌توانید این هیولا را به طور موثر با ضربات بزرگ و سنگین گیج کنید. استفاده از سلاحی مانند چکش در مقابل این هیولا بسیار موثر خواهد بود. (⭐️⭐️) Sleep و (⭐️⭐️) Paralysis تاثیر قابل قبولی دارند اما به اندازه Stun قوی نیستند. (⭐️) Poison و (⭐️) blast هم ضعیف هستند.

آیتم‌های مفید

برای مبارزه با Rathalos نیز کوله پشتی خود را پر از معجون‌ها و دیگر آیتم‌هایی که معمولا برای شکار هیولاها به همراه دارید، بکنید. چند تا از Flash Pods که از مهمات Slinger هستند (و از Flashbugs ساخته می‌شوند) به همراه داشته باشید؛ از این Flash Podها هنگامی که Rathalos در هوا در حال پرواز است، شلیک کنید تا برای چند ثانیه‌ای کور شود و به زمین بیافتد. در آخر چند تا پادزهر هم با خود حمل کنید تا از سم این هیولا در امان بمانید.

مبارزه با Rathalos

راهنمای چهاردهم Monster Hunter World / شکار هیولاها، قسمت آخر

مبارزه با Rathalos بسیار شبیه به نبرد شما با Rathian است. تفاوت بزرگ در مبارزه با پادشاه آسمان‌ها این است که نسبت به ملکه سرزمین مدت بیشتر را در هوا سپری می‌کند. به همین دلیل است که تمرکز اصلی شما باید روی بال‌های این اژدها باشد تا آن را مجبور به ماندن روی زمین کنید. در رابطه با الگوی مبارزات، Rathalos و Rathian بسیار به هم شبیه هستند. با این حال شدت آتش Rathalos بسیار شدیدتر است و از دم خود کمتر استفاده می‌کند. این را هم بدانید که Rathalos پرخاشگرتر و تهاجمی‌تر است و در کوچک‌ترین فرصت از زمین بلند می‌شود با فشارهای خود، شما را در موقعیت‌های خطرناکی قرار می‌دهد. صبور بودن در این مبارزه بسیار سخت است بنابراین اگر گروه یا دوستانی دارید که می‌توانند به شما در شکست دادن این اژدها کمک کنند پس حتما از آن‌ها درخواست کنید.

Rathalos مرتبا سعی خواهد کرد که با چنگال‌های خود حملات راکتی به سمت شما انجام دهد که اگر موفق شود، آسیب بسیاری را متحمل نمی‌شوید اما شما را مسموم خواهد کرد. اگر در معرض سم این هیولا قرار گرفتید، در بوته‌های اطراف، خود را قایم کرده و از پادزهر استفاده کنید.

یاد گرفتن اینکه چگونه Rathalos را بکشید، اساسا یاد گرفتن نحوه استفاده درست و دقیق از Slinger است. اگر از یک سلاح با محدوده کوتاه (سلاح‌های کوتاه‌ برد یا نزدیک برد) مانند چکش یا تیغه دوقلو استفاده می‌کنید، به جای آن از Slinger استفاده کنید. هر آیتمی که می‌توانید جمع آوری کنید، میوه‌ها را با بمب‌ها مبادله کنید و کیسه مهمات Slinger خود را پر کنید و به سمت سر اژدها نشانه بروید و با ضربات دقیق، آن را به زمین بیندازید. راحت‌ترین کار برای کشتن Rathalos، این است که او را چندین بار زمین گیر کنید. هنگامی که به زمین برخورد کرد، سنگین‌ترین حملات خود را به پوست سخت آن وارد کنید. بعد از اینکه شما از این تاکتیک به دفعات کافی استفاده کردید، Rathalos بزرگ برای آخرین بار به زمین خواهد افتاد.

منبع

راهنمای چهاردهم Monster Hunter World / شکار هیولاها، قسمت آخر

منتخب امروز


تریلر نهایی فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker منتشر شد