تا کی ترافیک؟


تا کی ترافیک؟

شهرآرا آنلاین (/fa/component/roojanews/frame.html?href=../../) - میدان نمایشگاه مشهد که ورودی بزرگراه آیت‌ا...هاشمی‌ رفسنجانی را به بولوار وکیل‌‌آباد و بزرگراه امام‌علی(ع) متصل می‌کند، یکی از میادین اصلی غرب شهر محسوب می‌شود. این...


شهرآرا آنلاین - میدان نمایشگاه مشهد که ورودی بزرگراه آیت‌ا...هاشمی‌ رفسنجانی را به بولوار وکیل‌‌آباد و بزرگراه امام‌علی(ع) متصل می‌کند، یکی از میادین اصلی غرب شهر محسوب می‌شود. این میدان با وجود نمایشگاه بین‌المللی و پارک چهل‌بازه و همچنین قرار گرفتن در مسیر ییلاقات غربی شهر، در بیشتر ساعات شبانه‌روز، بار ترافیکی سنگینی دارد و تقریباً همه مشهدی‌ها ترافیک میدان نمایشگاه را تجربه کرده‌اند.

﷯ قطب تفریحی شهر با ترافیک سنگین

راننده تاکسی‌ای که در این مسیر کار می‌کند، از ترافیک طولانی آن گله می‌کند و می‌گوید: هروقت که نمایشگاه بین‌المللی دایر باشد، اوضاع ما همین است. باید حواسمان باشد که به ساعت تعطیلی نمایشگاه برخورد نکنیم؛ چون رها شدن از ترافیک این میدان با خداست. محمد بیهقی اضافه می‌کند: گاهی شب‌ها تا یک ساعت نیز در این میدان معطل می‌شوم که علاوه‌بر اتلاف وقت، اعتراض مسافران را نیز به‌دنبال دارد. او ادامه می‌دهد: البته از شب‌های تعطیل بهتر است؛ شب‌هایی که تعداد زیادی از مردم تصمیم دارند از این مسیر به‌سمت طرقبه و شاندیز بروند و تمام خودروهای بولوار امام‌علی(ع) و بولوار آیت‌ا...هاشمی‌رفسنجانی، از مسیر باریک زیر پل نمایشگاه عبور کنند تا به بولوار وکیل‌آباد برسند.

دیگر شهروند مشهدی، برای تفریح، مسیر خود را کوتاه کرده و به‌جای ییلاقات پرترافیک، پارک چهل‌بازه را انتخاب کرده است. او می‌گوید: تحمل ساعت‌ها ترافیک برای یک ساعت تفریح و استراحت، کار آزاردهنده‌ای است؛ به همین دلیل من و خانواده‌ام این پارک رابه جای طرقبه شاندیز انتخاب می‌کنیم.

سعید مرادی می‌افزاید: با وجود عرض زیاد بولوار امام‌علی(ع) و بولوار نمایشگاه، مسیر ورودی و خروجی بولوار وکیل‌آباد بسیار باریک است و دوربرگردان بولوارمعلم نیز بار ترافیکی این مسیر را افزایش می‌دهد.

﷯ اتوبوس‌سواران جامانده از نمایشگاه

مسافران منتظر در ایستگاه اتوبوس درددل‌ زیادی دارند.

هما زنجانی که برای خرید فصلی، از راه دوری به نمایشگاه بین‌المللی آمده است، می‌گوید: تعداد اتوبوس‌های این مسیر کم نیست و تقریباً از تمام نقاط اصلی شهر، اتوبوسی به مقصد نمایشگاه وجود دارد اما ترافیک شدیدی که دور این میدان وجود دارد، خستگی مسیر را چندبرابر می‌کند.

معصومه ملازاده نیز که مدت طولانی در ایستگاه منتظر اتوبوس است و ترافیک را عامل دیر رسیدن اتوبوس می‌داند، با لحن اعتراض‌آمیزی می‌گوید: وقتی نمایشگاه به عرضه کالاهای اساسی و پوشاک فصلی یا لوازم‌التحریر می‌پردازد، مسئولان شهر باید به فکر رفت‌و‌آمد مردم در این مسیر باشند. الان نیم‌ساعت منتظر اتوبوس هستم اما اتوبوس در ترافیک مانده است.

اوادامه می‌دهد: اغلب کسانی که برای خریدهای تخفیف‌دار به نمایشگاه می‌آیند، معمولا مردم مناطق حاشیه شهر هستند. آیا انصاف است که یک ساعت دور همین میدان معطل شوند؟

محمد حسینی هم شهروند دیگری است که به گفته خودش تقریبا هر روز گذرش به میدان نمایشگاه می‌افتد. او معتقد است شاید برای آن‌ها که هر از گاهی این مسیر را برای رسیدن به ییلاقات مشهد انتخاب می‌کنند، ترافیک این مسیر چندان خسته‌کننده نباشد اما برای من که هر روز از این مسیر عبور می‌کنم، این موضوع معضلی جدی است و از مسئولان می‌خواهم فکری به حال ترافیک میدان نمایشگاه بردارند.

﷯ راهکاری از جنس برنامه‌های بلندمدت

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی نیز این مشکل را تایید می‌کند و می‌گوید: نمایشگاه بین‌المللی مشهد با قرار گرفتن در حاشیه یکی از معابر شریانی شهر، باعث ایجاد گره‌های ترافیکی در آن محدوده شده است.

محمدباقر سلیمی‌کوچی خاطرنشان می‌کند: ظرفیت خطوط عبوری و حجم مطلوب گردشی در میدان نمایشگاه، محدود است و زمانی که تقاضای سفر بیش از این ظرفیت است، تاخیر در سفر و تراکم، طبیعی خواهد بود؛ به همین دلیل اصلاح ورودی و خروجی به‌صورت غیرهم‌سطح و تکمیل معابر حاشیه شمالی و غربی نمایشگاه، از پیشنهادهای ما به مسئولان مربوط است.

وی توسعه حمل‌ونقل عمومی در این مسیر را عامل مهمی در کاهش بار ترافیکی دانسته، می‌افزاید: تغییر ساعات کار نمایشگاه به‌منظور کاهش تداخل ترافیک با ساعات اوج سفرهای روزانه، می‌تواند در بهبود وضعیت فعلی موثر باشد.

تا کی ترافیک؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022