هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس آغاز شد


هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس آغاز شد

هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) صبح امروز چهارشنبه(11 مهر) مصادف با 23 محرم با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان از سوی دبیرخانه کانون های مساجدهرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی و به میزبانی استان هرمزگان در بندرعباس آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، در این رخداد مهم فرهنگی معنوی که صبح چهارشنبه در سالن اجتماعات شهرک مروارید در بندرعباس آغاز و در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود، مهمانانی از کشورهای کویت، الجزایر، لبنان و عراق و همچنین شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی کشور حضور دارند.

سلسله برنامه‌های بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) از سری برنامه های بخش بین الملل هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در ۲۶ کشور جهان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمد پهلوانی، مدیراجرایی کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، تبیین سیره و سبک زندگی امام سجاد(ع) و معرفی آثار گرانسگ آن حضرت نظیر صحیفه سجادیه و رساله حقوق را از اهداف برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برشمرد و گفت: تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، تیزر کنگره، خیر مقدم سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و ارائه گزارش توسط دبیر کنگره از برنامه های آغازین کنگره هشتم است.

وی، پخش کلیپ روند مهیاسازی شرایط برای برگزاری کنگره، قرائت پیام آیت الله العظمی سبحانی از مراجع عظام تقلید، سخنرانی آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و رئیس شورای سیاست گذاری کنگره، رونمایی از آثار فرهنگی، علمی و هنری مرتبط با امام سجاد(ع) و سخنرانی حجت الاسلام دکتر ارزانی، مشاور وزیر و دبیر ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

مدیراجرایی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) افزود: سخنرانی آیت‌الله مقتدایی، رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا(شهید مدافع حرم، شهید حادثه تروریستی اهواز و شهید مقاومت یمن) و مبلغین و خادمین صحیفه سجادیه، بخش دیگری از برنامه هاست.

پهلوانی از سخنرانی شیخ «غازی حنینه» اندیشمند اهل سنت کشور لبنان، سخنرانی دکتر همتی استاندار هرمزگان، شعرخوانی توسط «ایوب پرندآور»، دبیر کنگره شعر فاطمی شهرستان جهرم، سخنرانی دکتر«آنتوان بارا» اندیشمند مسیحی سوری الاصل ساکن کشور کویت به عنوان بخشی از این برنامه نام برد.

وی اضافه کرد: سخنرانی شیخ «عبدالعزیز افراز»، امام جمعه اهل سنت شهرستان سیریک در شرق استان هرمزگان و برگزاری پنل علمی با محوریت رساله الحقوق با حضور «زینب عیسی» اندیشمند کشور لبنان، «حجت الاسلام و المسلمین محمد سالار»، معاون بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و «حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی لبخندان» مدیرموسسه فرهنگی هنری اندیشه های اسلامی سجادیه پایان بخش این برنامه است.

صحیفه سجادیه دنیایی از علوم اهل بیت است

مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم، صحیفه سجادیه را یک دنیا معرفت، احکام، علوم اهل بیت و حقوق دانست که زیر پوشش دعا آمده و افزود: کسی که صحیفه را دارد مثل اینکه قرآن را دارد زیرا نسبت به دستورات اسلام در آن راهنمایی شده است.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم، امروز(۱۱ مهر)در مراسم اختتامیه هشتمین کنگره بین المللی امام سجادعلیه السلام با اشاره به نکاتی از سیره عبادی امام چهارم گفت: آن حضرت به گونه‌ای توجه به نماز داشت که رنگ صورتش تغییر و رعشه بر اندام حضرت می افتاد.

وی درباره دستگیری از بینوایان بیان کرد: آن حضرت، فقرا را شناسایی و شبانه برای آنها کمک می‌برد؛ بعد از شهادت ایشان، ۱۰۰ خانواده شناسایی شد که زمان حضرت زندگی آنها به خوبی اداره می‌شد و بعد از شهادت فهمیدند ایشان برای آنها شبانه نان و پول می‌برد.

آیت‌الله مقتدایی افزود: صحیفه سجادیه یکی از آثار ماندگار حضرت است که در زمان ایشان، قدرت بنی‌امیه نمی گذاشت امامت کند و احکام دین را بیان و هدایت و ارشاد کند لذا امام در پوشش دعا همان کاری که باید برای آشنا کردن مردم با معارف اسلام انجام می شد را انجام دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با متذکر شدن این نکته که صحیفه سجادیه را صرفاً به عنوان دعا ملاحظه نکنید؛ اظهار داشت: هر باب دعا یک مفاهیم کلی و راهنمایی‌های کلی مطرح می‌شود؛ به طور مثال در دعا برای والدین، وظایف سنگینی که انسان نسبت به پدر و مادر دارد بیان شده و در واقع زیر پوشش دعا، حقوق پدر و مادر بر گردن فرزند را بیان کرده است.

وی صحیفه سجادیه را یک دنیا معرفت، احکام، علوم اهل بیت و حقوق دانست که زیر پوشش دعا آمده و افزود: کسی که صحیفه را دارد مثل اینکه قرآن را دارد زیرا نسبت به دستورات اسلام در آن راهنمایی شده است لذا اسم آن را زبور آل محمد صلی الله علیه وآله گذاشتند.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: یکی از برکات این اجلاس این است این صحیفه ی با این عظمت بین مردم شناسانده می شود و این گوهر گرانبهایی که در دستشان است خیلی ها می گیرند و عمل می کنند.

وی در خطاب به آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: هر کس در اثر این جلسات با صحیفه سجادیه آشنا و به آن عمل کند و ثوابی گیر آن آمد، شما و همکارانتان در ثواب آن شریک هستید.

خطوط سیاسی اسلام در صحیفه سجادیه بیان شده است

آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی به هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، گفت: صحیفۀ سجادیه، این زبور آل محمد هر چند به صورت دعاست اما گنجینه گرانبهایی است که حقایق و معارف الهی و خطوط سیاسی اسلام در آن به صورت خاصی آمده است.

متن کامل پیام آیت الله العظمی سبحانی(دامه برکاته) که توسط حجت الاسلام محمدعلی لبخندان مدیر کمیته علمی کنگره بدین شرح است:

"شرایط زمان و مکان و به اصطلاح سیاست حاکمان وقت اعم از اموی و عباسی دربارۀ پیشوایان معصوم یکسان نبوده است و گاهی به خاطر ضعف قدرت حکومت مرکزی و شورش های مختلف در نقاط مختلف پهنۀ اسلامی سبب می شد که سیاست نرم را در پیش گیرند از این جهت پیشوایان ما توانستند از این فرصت استفاده کرده و حقایق را بازگویند و این فرصت طلایی در بخشی از حیات صادقین(علیهما السلام) حاکم بود و گاهی به خاطر احساس قدرت، عرصه را بر عالمان و گویندگان و بالاخص ائمه اهل بیت تنگ کرده و آن ها توانستند حقایق را بی پرده بازگو کنند اتفاقاً عصر چهارمین پیشوای شیعه از این مقوله بود.

صحیفۀ سجادیه، این زبور آل محمد هر چند به صورت دعاست اما گنجینه گرانبهایی است که حقایق و معارف الهی و خطوط سیاسی اسلام در آن به صورت خاصی آمده است.

در هرحال این اثر گرانبها در تهذیب نفس و زنده کردن فضائل اخلاق و زدودن رذائل اثر کم نظیری است و برای سالکان راه حق و عارفان واصل بهترین راه است و در عین حال از بازگویی سرانجام ظالمان غفلت نکرده و لابلای دعاها تذکراتی داده است.

شاهد ما دعای بیستم یعنی دعای مکارم الاخلاق است که در آن جا چنین می گوید: خدایا بر محمد و خاندانش درود فرست و مرا بر آن که بر من ستم کند دستی (نیرویی) و بر آن که با من ستیزه جوید زبانی(برهانی) و بر کسی که با من دشمنی و عناد ورزد پیروزی عطا کن و در برابر آن کس که نسبت به من حیله گری و بداندیشی بپردازد راه تدبیر ودر برابر آن که بر من فشار و آزار رساند نیرو ده و در برابر عیب جویانی که بر من عیب جویی و دشنام گویی کنند قدرت تکذیب و در برابر خطر تهدید دشمنان به من امنیت عطا فرما.

این دعا نمی تواند جز بر حاکمان زمان مانند عبدالملک بن مروان و نمایندگان او در مدینه بر فرد دیگری منطبق باشد. بنابراین امام در این دعای شکوائیه از خداوند متعال کمک می طلبد البته این تنها دعایی نیست که حضرت در آن جا با بیان نرم خود به مسائل امامت و رهبری اشاره می کند.

در هرحال این کتاب علاوه براین که خطوط رهبری را در لابلای دعا ترسیم می کند کتابی است که می تواند ما را به فضائل اخلاقی آشنا سازد.

شایسته است بخش هایی از این کتاب در کتاب های درسی گنجاده شود که واقعاً روح تقوی و پیراستگی را در انسان پرورش می دهد و روح خداجویی را تقویت می کند و پیوسته انسان را به یاد خدا می اندازد.

من از این نقطۀ دور سلام و درود خود را به همۀ شرکت کنندگان کنگره تقدیم داشته و موفقیت روز افزون همگان را از خدای متعال خواهانم."

کنگره امام سجاد(ع) در ۲۶ کشور در حال برگزاری است

علی علامه زاده دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) نیز گفت: امروز برنامه‌های کنگره هشتم علاوه بر ایران اسلامی، در ۲۶ کشور جهان نیز در حال برگزاری است.در آیین آغاز به کار هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه شهادت سیدالساجدین عنوان کرد: به یُمنِ برگزاری هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، شاهد توسعه کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های کنگره در داخل و خارج از کشور هستیم.

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برگزاری ۵۰۰ برنامه در دانشگاهها، حوزه‌های علمیه، کانون‌های فرهنگی در سراسر استان هرمزگان توسط مبلغین به مدت یک هفته، و همچنین صدها برنامه و نشست و همایش دیگر در سراسر کشور بالأخص در ۲۱ استان با محوریت کانونهای مساجد را گواه بر این مدعا دانست و افزود: این برنامه‌ها در ۲۶ کشور جهان از جمله هلند، استرالیا، اکوادور، پاکستان،هند، گویان، میانمار و ماداگاسکار نیز برگزار می‌شود.

علامه زاده اظهار کرد: گسترش برنامه های کنگره در کشورهای مختلف، خود دلیلی بر رغبت و علاقمندی جهانیان به چنین موضوعاتی است که همین امر نشان می دهد که دنیا تشنه معارف اهل بیت(ع) است.

وی افزود: مکتب اهل بیت(ع) فطرت پاک بشریت را اقناع می کند و به سر منزل شناخت و معرفت می رساند.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در ادامه به تشریح دستاوردهای کنگره پرداخت و اظهار کرد: زمینه سازی آزادی برای آزادی هشت زندانی جرائم غیر عمد با همکاری ستاد دیه و مدیر کل دادگستری استان و اجرای طرح سبد مهر که با همت کمیته امداد بیش از ۳۵۰۰ بسته لوازم التحریر آماده و بین ایتام و نیازمندان برای دومین سال متوالی ازجمله دستاوردهای اجتماعی است.

وی، برپایی جلسات ثابت تفسیر صحیفه سجادیه با محوریت آیت الله نعیم آبادی هر هفته در روزهای یکشنبه و برگزاری ۲۶ کارگاه آموزشی و پنج همایش با محوریت صحیفه امام سجاد(ع) در قم با حضور جوانان مساجد استان تحت عنوان سفیران ولایت را از دیگر دستاوردها برشمرد.

علامه زاده افزود: برگزاری چهارمین سوگواره ملی شعر آئینی امام سجاد (ع) به میزبانی استان کهگیلوییه و بویراحمد، برگزاری همایش سبک زندگی امام سجاد (ع) در خراسان شمالی و برگزاری ۱۳ ویژه برنامه در ۱۳ شهرستان با عنوان «در محضر صحیفه سجادیه در خوزستان و پخش از شبکه استانی خوزستان از شاخص ترین برنامه های ملی کنگره است.

وی، ترویج و قرائت صلوات خاصه امام سجاد (ع) و اجرای طرح نهضت صحیفه خوانی در مساجد استان را از دیگر دستاوردها ذکر کرد .

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) از هرمزگان به عنوان استان نمونه در زمینه وحدت مذاهب اسلامی یاد کرد و گفت: کنگره بین المللی امام سجاد(ع) باعث وحدت هرچه بیشتر بین شیعه و سنی شده است.

وی برگزاری برنامه‌های بخش استانی با حضور مبلغین مرکز تخصصی صحیفه در سراسر استان هرمزگان، برنامه‌های جنبی با حضور مهمانان خارجی و آزادی هشت زندانی جرائم غیر عمد از زندان های استان، آغاز نهضت حفظ صحیفه، تربیت ۵۰ حافظ صحیفه در بشاگرد را از دیگر آثار کنگره نام برد و افزود: این کار بزرگ که مبدع آن هرمزگان بوده است.

علامه زاده با اشاره به اینکه اندیشمندانی از الجزایر و لبنان در این برنامه حضور دارند، افزود: اندیشمند مسیحی سوری الاصل ساکن کشور کویت به دلیل تاخیر در پرواز از حضور در این برنامه باز ماند.

کنگره امام سجاد(ع) متعلق به محبان اهل بیت در اقصی نقاط عالم است

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی، مشاور وزیر و دبیرستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، امروز(۱۱ مهر)در اختتامیه هشتمین کنگره بین المللی امام سجادعلیه السلام که با حضور شخصیت های داخلی و خارجی هم اکنون در حال برگزاری است؛ با استفاده از فرمایش امام صادق علیه السلام که «ما-اهل بیت- مترجمان وحی هستیم» اظهار کرد: موضوع کنگره امسال «قرآن در صحیفه سجادیه» است.

وی با بیان اینکه این کنگره در کنار دیگر برنامه‌ها بسیار درخشیده و ۲۱ استان کشور درگیر آن شدند و این نور در ۲۶ کشور جهان به زیبایی می‌تابد؛ اظهار کرد: کنگره هشت سال قبل کلید خورد و امروز نه فقط متعلق به مردم بندرعباس که متعلق به محبان اهل بیت در اقصی نقاط جهان است و هر سال شاهد رشد و نمو این حرکت بودیم و با نام اهل بیت علیهم السلام این وحدت و همدلی ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه موضوع کنگره امسال دعای چهل و دوم صحیفه سجادیه یعنی دعای امام سجادعلیه السلام هنگام ختم قرآن است؛ گفت: اینکه صحیفه سجادیه بسیار ارزشمند است و حضرت پیشوای تمام انسان‌های آزاده جهان است، درست؛ اما مشکل امروز جامعه بشر و راه برون رفت از آن چیست؟! در جهانی که اخلاق جایگاه اصلی خود را ندارد و بی‌اخلاقی جای اخلاق نشسته، در جهانی که صحبت از عدالت است اما تعدی و تجاوز مدرن به جای آن است و در دنیایی که فردگرایی به جای جمع گرایی، حرف اول را می‌زند و به جای خدامحوری، انسان نشسته و به جای تلاش برای بودن تلاش برای افزونی است؛ در این فضا به کدام نقشه تمسک کنیم؟

وی ادامه داد: دعای چهل و دوم صحیفه سجادیه این را برای ما روشن می‌کند و مدلی که انسان را به مقصد می‌رساند و نقص و لغزش ندارد و به منتهای اصلی خود که انا لله و انا الیه راجعون است، می رساند و مدلی که خدامحوری را حاکم می‌کند و البته اینجا دیگر بحث شیعه و سنی و اهل کتاب نیست، بحث انسانیت است؛ آن مدل اهل بیت و قرآن است که نقشه راه هستند و خداوند این نقشه را ۱۴ قرن قبل برای همه انسان‌های آزاده آورده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کلام اهل بیت و قرآن را منطبق با فطرت و روح آزاده هر انسانی دانست و افزود: در دعای ختم قرآن صحیفه سجادیه چند مرتبه صلوات بر محمد و آل محمد فرستاده شده و در این دعای نورانی آمده قرآن نقشه خوان نیاز دارد و آن اهل بیت است.

وی با بیان اینکه نور، برطرف کننده جهل و نادانی است و قرآن نورانیت می دهد؛ خاطرنشان کرد: استماع و قرائت قرآن از باب مقدمه خوب است اما همه اینها مقدمه ای برای فهم قرآن و زبان قرآن، زبان بشریت است.

حجت الاسلام ارزانی اظهار کرد: اهل بیت و قرآن تنها برای آن روز نبودند بلکه برای همه روزها تا ابدالآباد هستند.

قرآن باید از زبان عترت شنیده شود/ تورات و انجیل باید با نور قرآن سنجیده شود

آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز با بیان اینکه ثقل اکبر را از ثقل اصغر باید شناخت، گفت: قرآن باید از زبان عترت شنیده شود.

وی که در آیین آغاز به کار هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با اشاره به دعای ۴۲ صحیفه سجادیه سخن می‌گفت،اظهار کرد: برای درک صحیح و فهم قرآن باید به اهل بیت(ع) رجوع کنیم و ببینیم آن بزرگواران در رابطه با قرآن چه می‌گویند.

وی با اشاره به اینکه هر جا تاریکی هست باید بررسی کنیم که کجای کار قرآنی نیست، افزود: قرآن نور است و جایی که نور باشد ظلمت وجود نخواهد داشت چون ظلمت جایی می‌رود که نور نباشد.

آیت‌الله نعیم آبادی با ذکر این نکته که همه قرآن احسن القصص است، عنوان کرد: تورات و انجیل باید با نور قرآن سنجیده شود که هرجایی آن با قرآن می‌سازد آن سخن خدایی و جایی که سازگاری ندارد، تحریف است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی فضای مجازی، اظهار کرد: اگر فرهنگ قرآن بر فضای مجازی حاکم شود این گونه شخصیت افراد را له نخواهند کرد و با آبروی افراد بازی نمی شود.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: دیدگاه جهان اسلام در رابطه با قرآن باید این گونه باشد که نباید با تعصبات مذهبی، قرآن را زیر سئوال ببریم که این فرقه و یا آن فرقه قرآن را تحریف کرده است.

رونمایی از ۲ اثر فرهنگی در هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)

همزمان با برگزاری هشتمین کنگره بین‌اللملی امام سجاد(ع)، از ۲ اثر فرهنگی مرتبط با سیره سیدالساجدین و صحیفه سجادیه در بندرعباس رونمایی شد.

آیین رونمایی از این آثار با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و علی علامه زاده دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برگزار شد.

کتاب«انسان العینی» با موضوع صحیفه سجادیه و کتاب«الدینامیت اتبادیه» با محوریت معرفی سیره امام سجاد(ع) اثر دکتر زینب عیسی اندیشمند کشور لبنان در این آیین رونمایی شد.

کتاب «سجاده خورشید ۸» مشتمل بر منتخب مقالات برگزیده هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) کاری از دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در این آیین رونمایی شد.

اپلیکشن «سجاده خورشید» شامل سرفصل های مختلفی همچون سخنرانی ها، مقالات، کتاب ها و ... کاری از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان از دیگر آثار رونمایی شده در کنگره هشتم است.

۸ زندانی جرائم غیرعمد از زندان های هرمزگان آزاد شدند

احمد مرادی نژاد مدیرعامل ستاد دیه استان هرمزگان گفت: به یُمن و برکت هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) و با تاسی از سیره سیدالساجدین، هشت نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان‌های استان هرمزگان آزاد شدند.

وی در حاشیه برگزاری هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) عنوان کرد: آزادی هشت نفر از مددجویان تحت حمایت نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان با رقم بدهی بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) از سال ششم، هر ساله در کنار فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی خود در راستای معرفی معارف و سبک زندگی امام سجاد(ع)، با تاسی از سیره آن امام همام در خرید و آزادی بردگان، اقدام به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری با همکاری ستاد دیه هرمزگان و دادگستری استان می کند.

مرادی نژاد اظهار کرد: امسال و در هشتمین دوره از برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، هشت نفر از این زندانیان از بند رهایی پیدا کرده و به آغوش گرم خانواده باز می گردند.

وی خاطرنشان کرد: ره آورد کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در حوزه اجتماعی و حل مشکلات عمومی طی سه سال اخیر، فراهم نمودن زمینه برای آزادی ۲۱ نفر از زندانیان آبرومند جرائم غیرعمد بوده است.

تجلیل از خانواده ۴ شهید خارجی و داخلی در هشتمین کنگره امام سجاد(ع)

همزمان با برگزاری هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس، با حضور مسولان کشوری و استانی، از خانواده چهار شهید خارجی و داخلی، مبلغین و خادمین صحیفه سجادیه تجلیل شد.

در بخشی از کنگره بین المللی امام سجاد(ع) و به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و قدردانی از خانواده های شاهد، از چهار خانواده شهید مدافع حرم، حادثه تروریستی اهواز و مقاومت یمن تجلیل به عمل آمد.

این برنامه با حضور آیت‌الله مقتدایی، رئیس شورای عالی حوزه های علمیه کشور، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی مشاور وزیر و دبیر ستادعالی، حجت الاسلام و المسلمین سالار معاون امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، همتی استاندار هرمزگان، سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) و علی علامه زاده دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برگزار شد.

در این برنامه از خانواده‌های شهید خلیل تختی نژاد دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان، خانواده شهید سلمان برجسته از شهدای مدافع حرم استان سیستان و بلوچستان، خانواده شهید حادثه تروریستی اهواز(جانباز ۷۰ درصد) و خانواده شهیدان جزیلان(دو برادر، مادر و خواهر یک خانواده) از شهدای مقاومت یمن تجلیل شد.

اکبرزاده مدیر بنیاد مردمی صحیفه سجادیه به عنوان مجری طرح نهضت صحیفه خوانی در مساجد، دکتر درویش نژاد که در چهار دوره برگزاری کنگره مساعدت و همکاری جدی داشته اند، یکی از مبلغین مرکز تخصصی صحیفه سجادیه به نمایندگی از ۱۵ مبلغ شرکت کننده در ۵۰۰ برنامه استانی کنگره هشتم و شیرازیان مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان شمالی به عنوان میزبان همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع) از دیگر تجلیل شدگان بودند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی