سوپ کدو حلوایی: 3 طرز تهیه سوپ کدو تنبل مخصوص پاییز


فصل پاییز تازه آغاز شده است و برای خوردن سبزیجات محبوب پاییزی کلی وقت داریم. کدو حلوایی، این خوراکی نارنجی و خوشمزه پاییزی بینایی شما را قوی نگه‌می‌دارد، به کاهش وزن کمک‌می‌کند و دانه‌های آن نیز می‌توانند دربرابر بیماری‌های قلبی از بدن محافظت‌کنند. این خوراکی کم‌چرب و با طعمی کره‌ای، سرشار از فیبر و پتاسیم است و به ساخت استخوان‌های قوی‌تر کمک...

فصل پاییز تازه آغاز شده است و برای خوردن سبزیجات محبوب پاییزی کلی وقت داریم. کدو حلوایی، این خوراکی نارنجی و خوشمزه پاییزی بینایی شما را قوی نگه‌می‌دارد، به کاهش وزن کمک‌می‌کند و دانه‌های آن نیز می‌توانند دربرابر بیماری‌های قلبی از بدن محافظت‌کنند. این خوراکی کم‌چرب و با طعمی کره‌ای، سرشار از فیبر و پتاسیم است و به ساخت استخوان‌های قوی‌تر کمک می‌کند. و هرچه کدوی شما نارنجی‌تر باشد، سالم‌تر است! حالا که شمار عاشقان کدو حلوایی زیاد شده است با سایت بازده در ادامه این نوشتار همراه باشید تا طرز تهیه سوپ کدو حلوایی مخصوص پاییز را که بسیار خوشمزه و خوشرنگ است بدانید.

۱ . سوپ کدو حلوایی و آب مرغ

سوپ کدو حلوایی: 3 طرز تهیه سوپ کدو تنبل مخصوص پاییز

مواد لازم:

– یک عدد پیاز (خرد شده)

روغن زیتون – 2 قاشق غذاخوری

کدو تنبل یا کدو حلوایی- 6 فنجان (مکعبی خردشده)

– سیر – 3-4 حبه (خرد شده)

– کره‌ی نرم شده – 2 قاشق غذاخوری

– ۲ برگ بو

– شربت افرا – 2 قاشق غذاخوری

– فلفل سیاه تازه پودر شده – مقداری

– آب مرغ کم نمک 2 فنجان

– پودر فلفل قرمز – یک قاشق چایخوری

– نمک – کمی

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

فر را روی 350 درجه از قبل گرم کنید. یک کاسه فلزی بردارید و پیاز، کدو و سیر را در آن قرار دهید. حالا روغن زیتون، کره و شربت افرا را در یک کاسه‌ی کوچک با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی تخمه‌ی کدو بریزید. کدو تنبل را روی یک تابه قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که تمام مایعات به درستی به تابه منتقل شده‌اند. برگ بوها را به چهار قطعه تقسیم کرده و روی مکعب‌های کدو تنبل بریزید. نیم ساعت کدو تنبل را بپزید تا نرم شود. سپس، آب مرغ سرد و کدو تنبل را در مخلوط‌کن بریزید و میکس کنید تا یکدست و نرم شود. این سوپ را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت کم بگذارید. فلفل، فلفل چیلی و نمک را برای بهبود طعم و مزه به سوپ اضافه کنید. زمانی که سوپ به غلظت مورد نظرتان رسید، آن را سرو کنید.

۲. سوپ کدو حلوایی و بادام

سوپ کدو حلوایی: 3 طرز تهیه سوپ کدو تنبل مخصوص پاییز

مواد لازم:

– پودر تخم رازیانه – 2 قاشق چایخوری

– ۱ عدد پیاز (متوسط) – (برش خورده)

روغن نارگیل – 2 قاشق چایخوری

آویشن (خشک) – 1 قاشق چایخوری

– کره‌ی بادام – ۱/۴ فنجان

کدو حلوایی (متوسط) – 1 عدد (تخم‌اش خارج شده و مکعبی خرد شده)

– پاپ کورن 1 فنجان

– آب مرغ کم نمک – 5 فنجان

– نمک و فلفل برای بهبود مزه

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

روغن نارگیل را در یک قابلمه‌ی بزرگ گرم کنید؛ آویشن و رازیانه را حدود یک دقیقه تفت بدهید تا زمانی که معطر شود. کدو گردویی، پیاز و فلفل و نمک را نیز اضافه کنید. ترکیب را به مدت 5 دقیقه‌ی دیگر بپزید. اطمینان حاصل کنید که سبزیجات نرم شده‌اند. آب مرغ را به سوپ بیفزایید. در ظرف را بگذارید تا بجوشد. بیست دقیقه سوپ را روی حرارت پایین بگذارید تا کدوها نرم شوند. اجازه بدهید سوپ کمی سرد شود و بعد آن را در مخلوط‌کن بریزید و کره‌ی بادام را به آن اضافه کنید. آن را مخلوط کنید تا زمانی که ترکیب نرم و کرمی حاصل شود. سوپ را دوباره داخل قابلمه بریزید و کمی گرم کنید. سوپ را در چهار کاسه بریزید و روی آن پاپ کورن بپاشید. این سوپ را به صورت داغ سرو کنید.

۳. سوپ کدو حلوایی و گل کلم

سوپ کدو حلوایی: 3 طرز تهیه سوپ کدو تنبل مخصوص پاییز

مواد لازم

– گل کلم – ۲۲۰ گرم

– روغن 1 قاشق غذاخوری

– کدو تنبل- ۴۰۰ گرم

– هویج – ۱۷۰ گرم

– سیر – 2 حبه

– گشنیز خشک – ۷ گرم

– شیر نارگیل – ۴۷۰ میلی‌لیتر

– پیاز – ۶۰ گرم

– آب مرغ – 1 فنجان

– گشنیز تازه – مقداری

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

فر را در دمای 400 درجه از قبل گرم کنید. یک ورق پخت بردارید و روی آن گل کلم را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون، فلفل، نمک و نیمی از گشنیز مخلوط کنید. آن را به مدت نیم ساعت و تا زمانی که طلایی – قهوه‌ای شود داخل فر بگذارید. در این مدت یک بار دیگر هم آن را از فر خارج کنید و تکان بدهید. هویج را پوست بکنید و آن را کاملا ریز کنید. پیاز را خرد کنید. سیر را به تکه‌های نازک برش بزنید و گشنیز را خرد کنید. مقداری روغن را در یک قابلمه‌ی بزرگ روی شعله‌ی متوسط ​​گرم کنید.

هویج، پیاز و باقی گشنیز خشک را به آن اضافه کنید. ۵ دقیقه‌ی دیگر بپزید و در این میان مدام هم بزنید، تا زمانی که مواد نرم شده باشند. سیر را به آن اضافه کنید و یک دقیقه‌ی دیگر هم بپزید تا عطر آن را احساس کنید. شیر نارگیل را هم اضافه کنید و صبر کنید تا به جوش بیاید. شعله را پایین بکشید و اجازه بدهید به مدت 5 دقیقه سوپ بجوشد. پوره‌ی کدو تنبل و آب مرغ را همراه با یک فنجان آب اضافه کنید و فلفل و نمک را نیز بیفزایید. هنگامی که گل کلم آماده است، سوپ را داخل کاسه بریزید و گل کلم‌ها را در وسط هر کاسه قرار دهید. سوپ را با تخمه کدو و گشنیز تزئین کنید. سوپ را وقتی که هنوز گرم است، سرو کنید!

برای اطلاع از سایر دستور تهیه غذا و شیرینی و دسرهای مختلف به بخش طرز تهیه و روش پخت مراجعه کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- سارا فیضی

منبع: هوم رمدی هکس

سوپ کدو حلوایی: ۳ طرز تهیه سوپ کدو تنبل مخصوص پاییز

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال