تجمع حقوقدانان انگلیسی در برابر سفارت عربستان در لندن


تجمع حقوقدانان انگلیسی در برابر سفارت عربستان در لندن

شماری از فعالان و حقوقدانان انگلیسی در حمایت از جمال خاشقجی روزنامه نگار مخالف رژیم سعودی در برابر سفارت عربستان در لندن تجمع کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، شماری از فعالان و حقوقدانان انگلیسی در حمایت از جمال خاشقجی روزنامه نگار مخالف رژیم سعودی که پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول مفقود شده است، در برابر سفارت عربستان در لندن تجمع کردند.

تجمع کنندگان در برابر سفارت عربستان، آزادی جمال خاشقجی را خواستار شدند و با هدف جلوگیری از آسیب رسیدن احتمالی به این روزنامه نگار عربستانی، از دولت های غربی و سازمان ملل متحد خواستند بر مقامات عربستان فشار وارد کنند.
بن کیت از وکلای حاضر در این تجمع به المیادین گفت:« گام بعدی ما بررسی گزینه ها در موضوع خاشقجی است در این زمینه به ویژه پیگرد عربستان بر اساس اصل صلاحیت جهانی را بررسی می کنیم. ممکن است گام هایی نیز علیه دولت ترکیه برداریم زیرا این کشور در این اتفاق، مقصر است. یکی دیگر از گزینه ها پیگرد عربستان در سازمان ملل متحد است ضمن اینکه تلاش خواهد شد تا پرونده به دادگاههای اروپایی ارجاع داده شود و از این طریق بتوانیم برای آزادی جمال خاشقجی، نجات او از شکنجه و پایان دادن به پیگرد مجدد او، اقدام کرده باشیم.
ریت دایوس، دیگر وکیل انگلیسی حاضر در تجمع نیز به المیادین گفت:« معتقدم تداوم فشارها بر عربستان ضروری است، به باور من در این زمینه ضروری است وکلا، فعالان و نهادهای مدنی در تلاشی مشترک بر دولت ها و نمایندگان پارلمان فشار وارد و از تمامی امکانات بهره برداری کنند. می دانیم نظام سیاسی عربستان دوست ندارد از طرف افکار عمومی مورد انتقاد قرار گیرد.»

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شایعه‌ تعطیلی مدارس حقیقت دارد؟