بچه خوره همان سرطان است؟!


شاید اصطلاح «بارداری مولار» یا «بارداری پوچ» به گوش‌تان خورده باشد؛ نوعی از بارداری که به دو نوع «کامل» و «جزئی» تقسیم می‌شود و در هر دو نوع، توده‌ای غیر طبیعی (همراه با جنین یا حتی به تنهایی) در رحم رشد می‌کند. بعضی‌ها تصور می‌کنند بارداری...

شاید اصطلاح «بارداری مولار» یا «بارداری پوچ» به گوش‌تان خورده باشد؛ نوعی از بارداری که به دو نوع «کامل» و «جزئی» تقسیم می‌شود و در هر دو نوع، توده‌ای غیر طبیعی (همراه با جنین یا حتی به تنهایی) در رحم رشد می‌کند.

بعضی‌ها تصور می‌کنند بارداری پوچ که در اصطلاح عامیانه به آن «بچه خوره» هم می‌گویند، نوعی سرطان است، اما اینطور نیست؛ هرچند که بافت غیرطبیعی جفت می‌تواند باعث نوع نادری از سرطان به نام «کوریوکارسینوم» شود.

به گفته متخصصان، کوریوکارسینوم از بافت جفت و معمولا هم از تومور غیرسرطانی جفت «بچه خوره» ایجاد می‌شود اما از هر 2 هزار خانم باردار، فقط یک نفر را درگیر می‌کند.

این تومور سرطانی ممکن است چند روز بعد از سرطان باعث خونریزی‌های غیرطبیعی شود اما گاهی تا چند ماه تا چند سال بعد از زایمان هم رشد نمی‌کند؛ در صورت عدم درمان کوریوکارسینوم، این تومور سرطان سریع رشد کرده و به دیواره‌های رحم و بعد هم بقیه اعضای بدن متاستاز می‌دهد.

خبر خوب این که، به گفته متخصصان، سرطان کوریوکارسینوم در بیشتر موارد با شیمی درمانی بهبود می‌یابد و بیماران دوباره سلامت کامل خود را به دست می‌آورند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...