جرقه خودکفایی با اخراج مستشاران بیگانه زده شد


جرقه خودکفایی با اخراج مستشاران بیگانه زده شد

بندرعباس - ایرنا - فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در بندرعباس گفت: کاربری و به کارگیری تجهیزات و تسلیحات نظامی از سال 57 با اخراج مستشاران بیگانه در اختیار نیروهای مسلح کشور قرار گرفت که این نخستین جرقه های خودکفایی در این صنایع بود.

امیر دریادار «مجتبی محمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند بدون کوچک ترین وابستگی به کشورهای دیگر می توانند از داشته های خود بهره برداری کنند.
وی ادامه داد: عبارت ها و سازمان های جدیدی از همان زمان جنگ در نیروهای مسلح با عنوان جهاد خودکفایی تعریف شد که به تدریج به مراکز تحقیقات و جهاد خودکفایی بدل شدند و این مراکز در زمینه های مختلف برای به دست آوردن فناوری روی مهندسی معکوس تمرکز کردند، چیزی که در دفاع مقدس بسیار کمک کرد.
فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در بندرعباس گفت: این منطقه با توجه به زیر ساخت هایی که از گذشته برای آن تعریف شده و به مرور گسترش یافته دارای مجموعه کشتی سازی، داک ها و سوله های بزرگ بازسازی و تعمیر، مراکز بزرگ تراشکاری، بخش های بازسازی هواپیما، بالگرد و هواناو است.
دریا دار محمدی یاد آور شد: نیروهای فعال در این کارخانه ها به صورت شبانه روز برای تحقق شعار خودکفایی و استفاده از امکانات با بهره وری مناسب مشغول فعالیت هستند و نداجا در 10 سال گذشته پا را فراتر گذاشته و به سمت ساخت ناو، ناوشکن و زیر دریایی و زیردریایی رفته است.
استان هرمزگان دارای دو منطقه نیروی دریایی ارتش شامل منطقه یکم امامت در بندرعباس و منطقه دوم ولایت در جاسک است.
3219/6048

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی