همه آنچه درباره شورولت کوروت C8 2020 می‌دانیم


همه آنچه درباره شورولت کوروت C8 2020 می‌دانیم

شورولت کوروت حتماً یک ویژگی خاصی دارد که این‌همه موردتوجه طرفداران در سراسر دنیا قرار گرفته است. آیا همه‌چیز فقط به قیمت این خودرو بستگی دارد؟ نه اصلاً. قطعاً کوروت از نظر طراحی در مقایسه با برخی محصولات اروپایی کم می‌آورد اما ویژگی‌های بی‌شمار آن باعث شده که در برابر محصولات خودروسازانی همچون پورشه و... نوشته همه آنچه درباره شورولت کوروت C8...

شورولت کوروت حتماً یک ویژگی خاصی دارد که این‌همه موردتوجه طرفداران در سراسر دنیا قرار گرفته است. آیا همه‌چیز فقط به قیمت این خودرو بستگی دارد؟ نه اصلاً. قطعاً کوروت از نظر طراحی در مقایسه با برخی محصولات اروپایی کم می‌آورد اما ویژگی‌های بی‌شمار آن باعث شده که در برابر محصولات خودروسازانی همچون پورشه و فراری قد علم کند.

همه آنچه درباره شورولت کوروت C8 2020 می‌دانیم
البته تغییرات بزرگی در راه‌اند زیرا نسخه‌ی جدید C8 این خودرو یکی از پرهیاهوترین خودروهایی است که سنت‌ها را شکسته و از طراحی پیشرانه وسط برای توازن بهتر و هندلینگی ارتقا یافته سود خواهد برد.

آیا استفاده از طراحی پیشرانه وسط باعث خواهد شد کوروت از نظر ظاهری تغییر چشمگیری داشته باشد؟

همه آنچه درباره شورولت کوروت C8 2020 می‌دانیم
تصاویر جاسوسی نسل جدید این خودرو نشان دهنده‌ی پروفایل پیشرانه وسط کلاسیک هستند. خوشبختانه این پوشش‌ها خیلی وسیع و ضخیم نبوده و ما می‌توانیم برخی جزئیات را تشخیص دهیم.

همه آنچه درباره شورولت کوروت C8 2020 می‌دانیم
نمای جلو به خاطر چراغ‌های مرسومی که خیلی هم با کوروت C6 تفاوت زیادی ندارند برجسته شده است. همچنین ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و بخش میانی جلوپنجره به رنگ مشکی از دیگر شاخصه‌های این بخش هستند؛ اما پروفایل جانبی نشان دهنده‌ی ورودی هوای بزرگ پشت درب‌ها، شیشه جلوی خمیده و بدنه‌ی عضلانی و فرم دار می‌باشد. همچنین بخش جداشدنی سقف نیز مشاهده می‌شود.

همه آنچه درباره شورولت کوروت C8 2020 می‌دانیم
در نمای عقب می‌توانیم اسپویلر کاملاً جدید، چهار خروجی اگزوز در دو گوشه‌ی سپر و پوشش پیشرانه با ورودی‌های عمودی را ببینیم.

همه آنچه درباره شورولت کوروت C8 2020 می‌دانیم
مدل پایه‌ی کوروت جدید از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.2 لیتری LT1 قرض شده از استینگری C7 استفاده خواهد کرد و قدرت حدود 500 اسب بخار خواهد داشت. یک پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5.5 لیتری تنفس طبیعی و توئین توربوی دیگر هم در آینده وارد پروسه تولید خواهند شد. این پیشرانه‌ها می‌توانند به ترتیب قدرت حدود 600 و 800 اسب بخار هم داشته باشند.

همه آنچه درباره شورولت کوروت C8 2020 می‌دانیم
حتی خبرهایی هم درباره تولید نسخه هیبریدی کوروت جدید به گوش رسیده است. شاید مدل پرچم‌داری همچون ZR1 دارای پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5.5 لیتری توئین توربو و واحد الکتریکی باشد. آیا با یک هیولای چهار چرخ محرک 1000 اسب بخاری طرف خواهیم شد؟ شاید!

گفته شده گیربکس استاندارد این خودرو از نوع 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک خواهد بود. این گیربکس زمان تعویض سریع‌تر و شتاب گیری بهتری خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که آیا گیربکس دستی هم عرضه می‌شود یا خیر اما جنرال موتورز یک پتنت برای سیستم هوشمند کلاچ کابلی ثبت کرده است.

همه آنچه درباره شورولت کوروت C8 2020 می‌دانیم
برخلاف فورد GT با مونوکوک فیبر کربنی، نسل جدید کوروت احتمالاً دارای فریم فضایی آلومینیومی خواهد بود. خوشبختانه استراتژی استفاده از منیزیم و فیبر کربن در ساختار خودرو برای کاهش وزن به کار گرفته خواهد شد.

همه آنچه درباره شورولت کوروت C8 2020 می‌دانیم
همچنین انتظار داریم تکنولوژی پانل کامپوزیتی سبک‌وزن نسل فعلی C7 در نسل جدید کوروت هم بکار رود. البته نباید سیستم آئرودینامیک فعال جدید را هم برای بهبود پایداری و هندلینگ خودرو در سرعت‌های بالا از یاد برد.

نسل جدید شورولت کوروت با استفاده از طراحی پیشرانه وسط و قوای محرکه هیبریدی توئین توربو می‌تواند در قلمروی کاملاً جدیدی حضور یابد.

همه آنچه درباره شورولت کوروت C8 2020 می‌دانیم
این خودرو با برخی رقبای بسیار جدی سرشاخ خواهد شد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به فورد GT، آئودی R8، پورشه 911، ب ام و i8، مک لارن 570S، نیسان GT-R، آکورا NSX، فراری 488، جگوار اف تایپ SVR و مرسدس-ای ام جی GT اشاره کرد.

انتظار داریم این خودرو اوایل سال آینده و در نمایشگاه خودروی دیترویت 2019 معرفی شود و شاهد آغاز تولید آن به عنوان مدل سال 2020 باشیم. همچنین شایعاتی درباره‌ی ادامه‌ی تولید نسل فعلی تا مدتی نامشخص وجود دارد.

همه آنچه درباره شورولت کوروت C8 2020 می‌دانیم
شما درباره شورولت کوروت پیشرانه وسط چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

10 دلیل اصلی تق تق کردن گیربکس اتوماتیک خودرو