تجربه رانندگی با سانگ یانگ تیوولی 2020 جدید


تجربه رانندگی با سانگ یانگ تیوولی 2020 جدید

سانگ یانگ با فیس لیفت تیوولی به دنبال لوکس‌تر کردن شاسی‌بلند خود بوده است. تغییرات این خودرو بیشتر روی کیفیت تمرکز داشته‌اند و البته برخی پیشرانه‌ها نیز به تیوولی افزوده شده‌اند. تغییرات ظاهری تیوولی 2020 نیز شامل مه شکن‌های جدید و جلوپنجره جدید می‌باشد. از نظر ما تیوولی 2020 خودروی زیباتری نسبت به قبل بوده … The post تجربه رانندگی با سانگ یانگ...

سانگ یانگ با فیس لیفت تیوولی به دنبال لوکس‌تر کردن شاسی‌بلند خود بوده است. تغییرات این خودرو بیشتر روی کیفیت تمرکز داشته‌اند و البته برخی پیشرانه‌ها نیز به تیوولی افزوده شده‌اند. تغییرات ظاهری تیوولی ۲۰۲۰ نیز شامل مه شکن‌های جدید و جلوپنجره جدید می‌باشد. از نظر ما تیوولی ۲۰۲۰ خودروی زیباتری نسبت به قبل بوده و تا حدی توانسته خاطره محصولات قبلی سانگ یانگ را از خاطره‌ها بزداید.

تجربه رانندگی با سانگ یانگ تیوولی 2020 جدید

در کابین بهبودهای بیشتری دیده می‌شود این شاسی‌بلند تکنولوژی‌های خود را از برادر بزرگ‌تر یعنی کوراندو گرفته است. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به کاکپیت دیجیتال جدید در تریم فول اولتیمیت اشاره کرد. این کاکپیت شامل پشت آمپرهای دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی و نمایشگر مرکزی ۸ اینچی است که از ظاهر و عملکرد خوبی برخوردار می‌باشد.

تجربه رانندگی با سانگ یانگ تیوولی 2020 جدید

بخش زیرین صفحه‌نمایش هم که یکی از ناامیدکننده‌ترین جنبه‌های تیوولی پیش از فیس لیفت بود هم‌اکنون به‌روز شده هرچند هنوز هم برخی پلاستیک‌های سخت دیده می‌شوند اما خب بدتر از رقبا نیستند.

یک جفت پیشرانه بنزینی توربوی جدید هم به پیشرانه ۱.۶ لیتری دیزلی کنونی ملحق شده‌اند. این پیشرانه‌ها شامل نسخه پایه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری و ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری هستند که این آخری به همراه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در خودروی تست شده وجود داشتند.

این پیشرانه قدرت ۱۶۱ اسب بخاری تولید کرده و در اکثر شرایط حس قدرت و سرعت را القا می‌کند. حداکثر گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری پیشرانه تیوولی از دور ۱۵۰۰ در دسترس بوده و بنابراین کنده شدن خودرویی با این جثه از زمین خوب حس می‌شود اما گیربکس همه‌چیز را خراب کرده و گشتاور پیشرانه سریعاً ناپدید می‌شود.

وقتی در شهر رانندگی کنید برخی نکات را درباره سواری آن متوجه خواهید شد. در زمان عبور از یک چاله یا دست‌انداز شاهد ورود تکان هایی به کابین خواهید بود. در حقیقت سیستم تعلیق در زمان مواجهه با چنین ناهمواری‌هایی به تقلا می‌افتد.

تجربه رانندگی با سانگ یانگ تیوولی 2020 جدید

تیوولی بیشتر در بزرگراه‌ها نرم نشان می‌دهد. صدای پیشرانه هم به خوبی سرکوب شده و تنها در زمان شتاب گیری های سنگین صدای آن را خواهید شنید.

تجربه رانندگی با سانگ یانگ تیوولی 2020 جدید

قیمت تیوولی فیس لیفت از ۱۳۹۹۵ پوند شروع می‌شود که به‌طور قابل‌توجهی کمتر از قیمت پایه خودروهایی همچون نیسان جوک (۱۷۴۴۰ پوند) و اشکودا کامیک (۱۸۲۹۵ پوند) می‌باشد. البته اگر این نسخه پرچم‌دار تیوولی اولتیمیت را انتخاب کنید باید حداقل ۲۱۴۹۵ پوند بپردازید که خیلی هم قیمت مناسبی به نظر نمی‌رسد. با پیش‌پرداخت حدود ۴ هزار پوندی و اقساط ماهانه ۲۳۹ پوندی می‌توان این خودرو را به مدت ۵ سال لیزینگ کرد.

تجربه رانندگی با سانگ یانگ تیوولی 2020 جدید

مدل اولتیمیت بالاتر از تریم های EX، ELX و ونچورا قرار گرفته و به‌صورت استاندارد با تجهیزاتی همچون رینگ‌های ۱۸ اینچی، کلید هوشمند با استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، صندلی‌های جلوی گرم شونده، دوربین دنده‌عقب، اپل کارپلی و اندروید اتو، کاکپیت دیجیتال و… عرضه می‌شود.

این نسخه فیس لیفت شده از سانگ یانگ تیوولی قطعاً نسبت به نسخه قبلی پیشرفت کرده است. تیوولی ۲۰۲۰ شاسی‌بلندی کامپکت با کابینی ارتقا یافته است اما نیازمند تلاش بیشتری برای تمایز در این کلاس رقابتی می‌باشد. قیمت تیوولی جزو نقاط قوت آن بوده اما بهای نسخه فول اولتیمیت به نوعی به پاشنه آشیلش تبدیل شده است.

مشخصات سانگ یانگ تیوولی ۱.۵GDi-T اولتیمیت

قیمت: ۲۱۴۹۵ پوند پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی قدرت/گشتاور: ۱۶۱ اسب بخار/۲۸۰ نیوتون متر گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۹ ثانیه (تخمینی) حداکثر سرعت: ۱۷۴ کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: ۷.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress
برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج