«ایران» قدیمی‌ترین و کهن‌ترین تمدن دنیا +عکس


«ایران» قدیمی‌ترین و کهن‌ترین تمدن دنیا +عکس

اگرچه برخی جوامع درصدد کتمان هویت تاریخی کهن و تمدن قدیمی ایران هستند اما مستندات موجود این پنهان کاری را نقض می‌کنند.

«ایران» قدیمی‌ترین و کهن‌ترین تمدن دنیا +عکسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وقتی صحبت از تمدن کشورها به میان می‌آید، باید در همان ابتدا نام ایران را نیز به زبان آورد و از تمدن و فرهنگ چندین و چند هزار ساله آن غافل نشد.

با توجه به کاوش‌هایی که برخی از باستان‌شناسان در برخی از نقاط استان لرستان انجام داده‌اند، هویت این استان به ۴۰ هزار سال قبل بازمی‌گردد و این موضوع نشان می‌دهد که کشور ایران قدیمی‌ترین کشور دنیا به شمار می‌رود و قدمت آن به ۳۹۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد.

با کمی مطالعه در کتب تاریخی موجود به این مسئله پی می‌بریم که تا کنون تمدن‌های مختلفی در ایران وجود داشته‌اند و مطرح کردن آن‌ها شاید به اندازه نگارش چندین و چند کتاب زمان نیاز داشته باشد.

تمدن آریایی‌ها، تمدن گوتیها در خوزستان و پشت‌کوه ، تمدن ماناها در شمال ایران ، آماردها که نام آمل از آنان و تپوریها نام طبرستان از آن‌ها برگرفته شده است، در حاشیه جنوبی دریاچه خزر زندگی می‌کردند و اقوام متمدن و نیمه متمدن دیگر در فلات ایران پراکنده بودند و سکونت داشتند.

با شواهد موجود ایران قدیمی‌ترین کشور دنیا به حساب می‌آید و کهن‌ترین تمدن جهان را دارا است و ادعای برخی از جوامع در این خصوص که قدیمی‌ترین تمدن دنیا از آن کشوری غیر از ایران است، ادعایی دروغ و کذب به شمار می‌رود.

«ایران» قدیمی‌ترین و کهن‌ترین تمدن دنیا +عکس

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟