عبدالله: حضور مردم افغانستان در انتخابات «نه» به خشونت است


عبدالله: حضور مردم افغانستان در انتخابات «نه» به خشونت است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله»، رییس اجراییه افغانستان نیز صبح امروز (شنبه ۲۸ میزان) در دبیرستان نادریه - یکی از مراکز اخذ رای در کابل - رأی داد. عبدالله، پس از ریختن رأی‌ خود به صندوق از...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله»، رییس اجراییه افغانستان نیز صبح امروز (شنبه ۲۸ میزان) در دبیرستان نادریه - یکی از مراکز اخذ رای در کابل - رأی داد.

عبدالله، پس از ریختن رأی‌ خود به صندوق از مردم خواست تا حضور گسترده‌ای در انتخابات داشته باشند و به نامزد مورد نظر خود رای دهند.

وی برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان را قدمی بزرگ برای تامین تغییر در زندگی ساکنان افغانستان خواند و گفت: حضور مردم در مراکزهای رأی‌گیری و استفاده از حق رأی خود به معنای نه گفتن به خشونت است و آنها با حضور خود در این مراکز رأی‌گیری، به خشونت‌ها در کشور پاسخ منفی می‌دهند.

عبدالله با اشاره به وضعیت امنیتی افغانستان افزود: دشمنان افغانستان نمی‌خواهند در افغانستان یک نظام مشروع مبتنی بر رأی مردم حاکم باشد.

عبدالله: حضور مردم افغانستان در انتخابات «نه» به خشونت است

رییس اجراییه افغانستان خاطرنشان کرد: حکومت تمام امکاناتش را برای تأمین امنیت انتخابات به کار می‌گیرد تا شهروندان افغانستان به مراکزهای اخذ رای بروند و از حق رأی خود استفاده کنند.

عبدالله تصریح کرد: هیچ تهدیدی مردم را از حضور در روند انتخابات باز نمی‌دارد. تمام تلاش حکومت برای تأمین امنیت رأی‌دهندگان است.

به گزارش فارس، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که مراکز رأی‌گیری در ۳۲ ولایت افغانستان ساعت هفت صبح باز شدند و ساکنان افغانستان تا ساعت چهار بعد از ظهر فرصت دارند رأی‌ خود را به صندوق بیاندازند.

نزدیک به 9 میلیون رأی‌دهنده برای شرکت در انتخابات مجلس نمایندگان، ثبت نام کرده‌اند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان 5 هزار و هفتاد مرکز اخذ رای را در سرتاسر این کشور مشخص کرده‌است و شهروندان آن در این مراکز رأی خواهند داد.

عبدالله: حضور مردم افغانستان در انتخابات «نه» به خشونت است

در این انتخابات، بیش از ۲۵۰۰ نامزد برای ۲۴۹ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید که بیش از ۲۰۰هزار اعتبارنامۀ نظارت از روند انتخابات را به نهادهای گوناگون جهانی و داخلی از جمله نهادهای ناظر بر انتخابات توزیع کرده‌است.

مسئولان این کمیسیون می‌گویند که به ۱۹ ناظر بین المللی نیز از این اعتبارنامه‌ها توزیع شده‌اند.

/انتهای پیام/

عبدالله: حضور مردم افغانستان در انتخابات «نه» به خشونت است


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان