دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از صدور کیفرخواست برای هشت نفر از مدیران یک شرکت دولتی که باعث تضییع اموال دولتی شده‌اند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، محمدحسین صادقی با اعلام خبر صدور کیفرخواست برای هشت نفر از مدیران یک شرکت دولتی، اظهار کرد: اخیراً از سوی دادسرای استان برای هشت نفر از مدیرانی که با اقدامات خود باعث تضییع اموال دولتی شده‌اند با صدور کیفرخواست، تقاضای تعیین کیفر و جبران خسارت وارده شده است.

وی بابیان اینکه این هشت نفر از مدیران سابق یک شرکت دولتی در استان هستند، افزود: این افراد به سبب عدم مطالعه کافی در خصوص نحوه اجرای پروژه قبل از انعقاد قرارداد، اضافه پرداخت‌های متعدد و خارج از قرارداد به پیمانکار و تأخیر غیرمتعارف در به بهره‌برداری رساندن پروژه مورد استنطاق قرارگرفته‌اند.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: پس از تکمیل تحقیقات برای این هشت نفر به اتهام تضییع اموال دولتی کیفرخواست صادرشده است.

وی با تاکید براینکه مدیر، ذیحساب و کارپرداز دستگاه‌ها و شرکت‌ها درنحوه هزینه کرد اعتبارات تخصیص‌یافته و ممیزی و پذیرش اسناد هزینه ملزم به رعایت دقیق مقررات قانونی هستند، عنوان کرد: دستگاه قضایی در راستای صیانت از بیت المال و حفظ حقوق عمومی و مواجهه جدی و بازدارنده نسبت به مصادیق تخطی از ضوابط ترسیم‌شده از سوی قانونگذار با خط کش قانون به محک اقدامات می‌پردازد و هیچ‌گونه مماشات و چشم‌پوشی نخواهد داشت و صدور کیفرخواست برای هشت نفر از مدیران یک شرکت دولتی نیز به شدت پیگیری می‌گردد.