کوچ پرندگان مهاجر از زنجان آغاز شد


کوچ پرندگان مهاجر از زنجان آغاز شد

رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: با سرد شدن هوا و نزدیک شدن به فصل زمستان، کوچ پرندگان مهاجر به سمت مناطق گرمسیری از این استان آغاز شد.

علی قره‌چه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این پرندگان مهاجر به صورت دسته‌ای، رودخانه، سدها و آبگیرهای استان زنجان را به سمت جنوب ترک می‌کنند تا از سرما و برف در امان باشند. این پرندگان بومی و غیربومی از جمله چکاوک طوقی و کاکلی، باقرقره، انواع حواصیل، بوتیمار، سار صورتی، زنبورخوار، کاکائی، انواع اردکها و غازسانان، لک‌لک، گاوچرانک، خوتکا، درنا و اگرت، طی روزهای اخیر مهاجرت خود را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: پرندگان مهاجر غیربومی که از سرزمین‌های شمالی به منظور زمستان گذرانی وارد ایران شده‌اند، در مسیر مهاجرت خود در رودخانه، سد و آبگیرهای استان زنجان، اطراق کرده بودند که با سرد شدن هوا، سفر خود را از سر گرفتند.

این مسئول تصریح کرد: محیط‌بانان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، محل اطراق این پرندگان مهاجر مهمان را به دقت پایش و رصد می‌کردند تا توسط شکارچیان خاطی شکار نشوند . البته موضوع آنفلوآنزای پرندگان نیز حائز اهمیت بوده و موارد تحت پایش است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا