مراسم جاماندگان حسینی از تهران تا حرم عبدالعظیم حسنی


مراسم جاماندگان حسینی از تهران تا حرم عبدالعظیم حسنی

از ساعات اولیه صبح حد فاصل مسیر میدان امام حسین(ع) تا میدان شوش سرشار از شور است، با گذشت ساعات اولیه صبح بر جمعیت مردم افزوده می شود و این حضور تنها با یک نقطه ممکن است آن هم شور حسینی است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم جاماندگان اربعین حسینی در تهران در حال برگزاری است.

این مراسم با حضور پرشور مردم پایتخت از ساعت ۶صبح از میدان امام حسین(ع) آغاز شد، با وجود گذشت ۵ ساعت از این مراسم همچنان خیل عظیم جمعیت از میدان اصلی امام حسین(ع) به سمت آستان شاه عبدالعظیم الحسنی(ع) در حال حرکت است.

شاید خیلی از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از مسیر پیاده روی اربعین جامانده باشند اما اینجا در دل پایتخت مردم با دل محزون و شکسته به یاد دل شکسته حضرت زینب(س)، با پای پیاده و برهنه به یا پاهای تاول زده اهل بیت پیامبر(ص) قدم در خیابان های تهران گذاشته اند تا همدردی خود با امام حسین(ع) را نشان بدهند.

اینجا هیچ چیز در ریا نیست هرآنچه می بینید عشق، معرفت، محبت و خدمت بی منت است، همه مردم اعم از زن و مرد با هر نوع سلیقه و هرنوع پوششی آمده اند تا شعار «حب الحسین یجمعنا» را در دل ایران هم به نمایش بگذارند.

اینجا موکب های مختلف با نام هریک از اهل بیت امام حسین(ع) در حال خدمت به مردم هستند و همین اتفاق حال و هوای پایتخت را به مسیر نجف تا کربلا نزدیک تر کرده است.


ساعت۱۴:۳۰ حرم شاه عبدالعظیم الحسنی(ع)

بعد از راه پیمایی باشکوه مردم در مسیر جاماندگان اربعین حسینی، خیل عاشقان به حرم مقدس عبدالعظیم الحسنی(ع) رسیدند، محلی که میعادگاه کربلایی های تهرانی است، آنهایی که شاید در حسرت زیارت ارباب بی کفن خود می سوزند با زیارت این آستان قدری التیام درد می کنند.

در احادیث اهل بیت «علیهم‌السّلام»، فضایل، آثار و برکات فراوانی برای زیارت امام حسین (ع) بیان شده است، مانند: آمرزیده شدن گناهان، دعای فرشتگان، دعای اهل بیت(ع)، طولانی شدن عمر، افزوده شدن روزی، زدوده شدن اندوه، شادی دل، تبدیل شدن بدی‌ها به خوبی‌ها، تبدیل شدن شقاوت به سعادت، و برخورداری از حقّ شفاعت.

همچنین در شماری از احادیث، فضیلت زیارت امام حسین(ع) بیشتر از حج و حتّی طبق برخی از احادیث، ثواب آن، بیش از هزار حج و هزار عمره است.

در این میان آمده است مهم‌ترین نشانه عظمت معنوی و مقامات باطنی حضرت عبدالعظیم(ع) برابری فضیلت زیارت مزار آن بزرگوار، با فضیلت زیارت سیّدالشهدا است.

شیخ المحدّثین، صدوق، از محمّد بن یحیی عطّار – که یکی از اهالی ری است – این گونه نقل کرده که: خدمت امام هادی علیه السّلام رسیدم. ایشان فرمود: «کجا بودی؟»

گفتم: حسین بن علی علیه‌السّلام را زیارت کردم. امام هادی علیه‌السّلام فرمود: «أما إنّک لَوزُرتَ قَبرَ عَبدِالعَظیمِ عِندَکُم کُنتَ کَمَن زارَ الحُسَینَ بنَ عَلِیٍّ علیه السّلام»، بدان که اگر قبر عبدالعظیم را در شهر خودتان زیارت کنی، مانند کسی هستی که حسین بن علی علیه‌السّلام را زیارت کرده باشد.

این نشان می دهد که زیارت این بارگاه تا چه اندازه اهمیت دارد، پس امروز باید شمار زائران حرم امام حسین(ع) را بیش از کسانی بدانیم که در کربلاء معلی بودند، زیرا قدری آن طرف یعنی در دل پایتخت ایران جمعی از عاشقان امام حسین(ع) به نیابت زیارت امام بی سر خود به بارگاه شاه عبدالعظیم الحسنی(ع) پای گذاشتند.

امروز جهان به غیر از قلب تپنده خود در کربلاء معلی قلب های عاشق دیگری را در سراسر جهان داشت، بخشی از این عاشقان در شبه پیاده روی اربعینی خود از میدان امام حسین(ع) تهران مسیرهای چندگانه خود را به سمت حرم شاهدعبدالعظیم الحسنی(ع) طی کردند و با اهل بیت رسول خدا تجدید میثاق کردند.

همچنان که به ساعات عصرگاهی نزدیک می شویم خیل عظیم عاشقان در مسیر پیاده روی هستند و عده ای در مسیر حرم و عده ای در مسیر بازگشت از حرم قرار دارند.

گفتنی است در مراسم ویژه اربعین در حرم شاه عبدالعظیم الحسنی(ع) حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و‌ زیارت ایراد سخن کرد و سپس مداح اهل بیت نریمان پناهی به سوگ و عزاداری پرداخت.

یادآور می شود ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در مسیر جاماندگان اربعین حسینی با ایجاد موکب های فرهنگی و همری در قالب هنر خدماتی معنوی را در اختیار عاشقان اهل بیت(ع) قرار داد.

پایان پیام/562

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرد جوان وحشیانه به قتل رسید / قاتل هنگام فرار دستگیر شد