با دو تغییر نسبت به دیدار با استقلال ؛/ ترکیب احتمالی سپاهان برای صعود به نیمه نهایی


با دو تغییر نسبت به دیدار با استقلال ؛/ ترکیب احتمالی سپاهان برای صعود به نیمه نهایی

امیرقلعه نویی با تمام قوا به دیدار مس کرمان می رود تا تیمش را به نیمه نهایی جام حذفی برساند.

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان پیش از مصاف با مس کرمان در جام حذفی و در ورزشگاه نقش جهان برابر شهرداری ماهشهر و نساجی مازندران قرار گرفت، که دیدار مرحله یک شانزدهم را با نتیجه 3 بر 1 و دیدار با نساجی مازندران که در وقت های اضافی با تساوی 1بر 1 خاتمه یافته بود را در ضربات پنالتی به سود خود خاتمه داد تا حالا در مرحله یک چهارم نهایی برای صعود به نیمه نهایی مس کرمان را مقابل خود ببیند.


در دو بازی پیشین، امیرقلعه نویی با تمام قوا و مانند دیدارهای لیگ برتر تیمش را راهی میدان کرد و در این مرحله هم با توجه به اینکه بازی در کرمان برگزار می شود و زمین هم شرایط خوبی ندارد، به احتمال فراوان همین استراتژی را در پیش خواهد گرفت و شاید تنها تغییر نسبت به دیدار برابر استقلال خروج خالد شفیعی باشد که بامصدومیت روبرو شده است.


امیرقلعه نویی معمولا از سیستم 1-4-1-4 استفاده می کند؛ سیستمی که قابلیت انعطاف پذیری زیادی دارد و در حمله و دفاع اگر بازیکنان دوندگی داشته باشند، می توانند به خوبی تمامی فضاها را پوشش دهند.


انتظار می رود قلعه نویی با این نفرات تیمش را مقابل شاگردان دست نشان آرایش دهد:

دروازه بان:


پیام نیازمند نمایش های بسیار خوبی با پیراهن سپاهان داشته و در مقابل استقلال هم چهارمین کلین شیت خود را در لیگ ثبت کرد؛ بی شک قلعه نویی فقط در صورت اجبار دست به تغییر در چارچوب دروازه تیم خود می زند. بنابراین در این دیدار هم پیام نیازمند گلر تیم خواهد بود.

قلب خط دفاعی: زوج ابتدای فصل


سیاوش یزدانی و عزت پورقاز دو بازیکنی بودند که قلعه نویی لیگ هجدهم را با انتخاب آنها در قلب خط دفاعی آغاز کرد. مصدومیت خالد شفیعی سبب خواهد شد تا قلعه نویی بار دیگر این دو بازیکن که از قدرت سر زنی بالایی برخوردار هستند و 3 گل تاکنون ثبت کرده اند را در ترکیب اصلی قرار دهد.

مدافعین چپ و راست: مثل سال گذشته

سعید آقایی و حسن جعفری دو مدافع ثابت سپاهان در زمان زلاتکو کرانچار بودند. در لیگ هجدهم اما خرید محمد ایران پوریان که از لحاظ آمار گلزنی و پاس گل بهترین مدافع لیگ بوده، سبب نیمکت نشینی حسن جعفری شد ولی مصدومیت ایران پوریان باعث شد تا جعفری بار دیگر فیکس شود و در مقابل مس هم بار دیگر این دو بازیکن کار دفاع و حمله را از چپ و راست انجام خواهند داد.

هافبک تدافعی: مهدی کیانی


مهدی کیانی ستون تیم سپاهان به شمار می رود؛ پستی که خط دفاعی را به وینگرها، هافبک های وسط و مهاجمین اتصال می دهد. او در مقابل مس هم بازیکن اصلی قلعه نویی خواهد بود.

چهار هافبک هجومی: ساسان به ترکیب اصلی باز می گردد؟


ساسان انصاری در مقابل استقلال از ترکیب سپاهان بیرون گذاشته شد و شاید در این مسابقه هم تصمیم امیرقلعه نویی تکرار شود. اگر این چنین شود محمد کریمی و ولادیمیر کومان در پست هافبک های میانی انجام وظیفه می کنند و سجاد شهباززاده و مهرداد محمدی هم وینگرهای چپ و راست خواهند بود ولی احتمالا قلعه نویی بار دیگر ساسان را به ترکیب باز خواهد گرداند تا شهباززاده و کومان در میانه میدان بازی کنند و انصاری و محمدی هم در کناره ها؛ چرا که در مقابل استقلال هم شهباززاده علیرغم پیروزی تیمش نتوانست نمایش خوبی به عنوان وینگر داشته باشد.

مهاجم نوک؛ ترمیناتور سپاهان


کی روش هم در جام حذفی رکورد خوبی ثبت کرده و هم در لیگ؛ او تاکنون 8 مرتبه در لیگ و جام حذفی گلزنی کرده که آمار بسیار خوبی برای او به شمار می رود. کی روش در مقابل مس کرمان هم با توجه به شرایط نه چندان مساعد چمن و این موضوع که دو تیم احتمالا به بازی مستقیم روی می آورند، مهره تاثیرگذار بازی خواهد بود؛ چرا که در نبردهای هوایی بسیار قدرتمند و با صلابت عمل می کند.

ترکیب احتمالی سپاهان:


پیام نیازمند- سعید آقایی، سیاوش یزدانی، عزت پورقاز، حسن جعفری، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان، سجاد شهباززاده، ولادیمیر کومان، ساسان انصاری، مهرداد محمدی و استنلی کی روش


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره باورنکردنی مژگان بچه مهندس در دنیای واقعی