کسب نمره قبولی 58 حافظ کل برای دریافت مدرک درجه 1و2


کسب نمره قبولی 58 حافظ کل برای دریافت مدرک درجه 1و2

بهبودی با اشاره به اینکه 966 نفر حائز دریافت مدرک تخصصی حفظ در آزمون مرحله دوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن شدند گفت: از این تعداد تنها 58 حافظ به مرحله سوم برای دریافت مدارک درجه 1و2 راه یافتند.

محمد حسین بهبودی در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص اعلام نتایج آزمون مرحله دوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن گفت: دو هزار و 354 نفر در آزمون مرحله دوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن حائز رتبه شده اند، شرکت کنندگان این مرحله از آزمون برای دریافت نتایج می توانند به سایت طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن مراجعه کنند.

مدیر دبیرخانه طرح های ملی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: مرحله اول سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در رشته های حافظ سه جزء، 5جزء، 10 جزء، 20 جزء و حافظ کل 22 اردیبهشت ماه سال جاری با ثبت نام 9هزار و 30 نفر به صورت کتبی در سراسر کشور برگزار شد.

وی اظهارکرد: سه هزار و 882 نفر در آزمون کتبی مرحله اول حدنصاب نمره قبولی را کسب کردند که از میان آنها دو هزار 354 نفر برای شرکت در آزمون شفاهی مرحله دوم شرکت کردند. مرحله دوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم به صورت شفاهی در هفته پایانی شهریور ماه تا هفته اول مهر ماه در سراسر کشور برگزار شد و در نهایت 966 نفر واجد دریافت مدرک تخصصی حفظ شدند.

بهبودی پیرامون تعداد نفرات واجد دریافت مدرک تخصصی حفظ قرآن در هر بخش آزمون مرحله دوم گفت: از میان شرکت کنندگان مرحله سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم 36 نفر در حفظ 3جزء، 132نفر در حفظ 5 جزء، 301 نفر در حفظ 10 جزء ، 105 نفر در حفظ 20جزء و 392 نفر در حفظ کل واجد دریافت مدرک شدند.

مدیر دبیرخانه طرح های ملی سازمان دارالقرآن الکریم گفت: از 392 نفر حافظ کل قرآن کریم که در مرحله دوم واجد دریافت مدرک شده اند 58 نفر مجاز به شرکت در آزمون مرحله سوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن برای دریافت مدرک درجه یک و دوم حفظ شده اند.

بهبودی 14 دی ماه را زمان برگزاری آزمون مرحله سوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن عنوان کرد و گفت: زمان برگزاری آزمون کتبی مرحله سوم مربوط به افراد مجاز به دریافت مدارک درجه ۱و۲، ساعت ۸ صبح روز جمعه 14 دی ماه است. این آزمون بصورت متمرکز در محل سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می شود.

وی در خصوص سوالات و منابع آزمون کتبی مرحله سوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن گفت: سؤالات مربوط به آزمون کتبی مرحله سوم برای دریافت مدارک درجه ۱ و ۲ شامل 60 سؤال چهارگزینه ای از مباحث مربوط به مفردات کتاب قاموس قرآن تألیف آیت الله قرشی و ۱۲۰ سوال از ترجمه و مفاهیم قرآن بر اساس ترجمه آیت الله مکارم شیرازی است.

مدیر دبیرخانه طرح های ملی سازمان دارالقرآن الکریم خاطر نشان کرد: نتایج دومین مرحله سیزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک به حافظان از امروز دوازدهم آبان ماه در سایت تلاوت به نشانی hefz.telavat.com بارگذاری شده است. هر یک از حافظان برای مشاهده نمرات و نتایج کسب شده، می توانند کد ملی خود را در کادر مشخص شده سایت تلاوت درج و سپس گزینه «مشاهده نتیجه آزمون» را کلیک کنند.

وی گفت: تلاوت حافظانی که حدنصاب لازم را دربخش"حُسن حفظ" کسب نکرده‌اند، در بخش‌های تجوید و صوت‌ولحن و وقف‌وابتداء ارزیابی نشده است.

بهبودی افزود: آن گروه از حفّاظ که مجاز به شرکت در مرحله سوم طرح شده اند و همچنین حائزین دریافت هریک از مدارک درجات ۵و۴و۳ و گواهینامه ۵ و ۳ جزء قرآن کریم مدارکی چون یک قطعه عکس پشت نویسی شده کامل، یک برگ رونوشت شناسنامه و یک برگ رونوشت کارت ملی خود را حد اکثر تا پایان آبان ماه سال جاری صرفاً به دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان خود ارسال کنند.

مدیر دبیرخانه طرح های ملی سازمان دارالقرآن الکریم گفت: چنانچه هریک از حفاظ نسبت به نتیجه آزمون مرحله دوم در هر بخش اعتراض دارند، ضروری است حد اکثر تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه 23 آبان ماه اعتراض خود را با درج نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، شماره تلفن همراه و رشته آزمونی خود، به شماره دورنگار ۶۶۹۵۵۹۷۹-۰۲۱ ارسال کنند. بدیهی است به اعتراضاتی که پس از تاریخ مذکور ارسال شود رسیدگی نمی شود.

آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم تنها آزمون معتبر در خصوص حفظ قرآن کریم است که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از اعتبار بالایی برخوردار است. همه حافظانی که مدارک درجه 1، 2 و 3 و حفظ کل قرآن کریم را دارند می توانند در آزمون های وزارت علوم برای دریافت مدرک تحصیلی وزارت علوم معادل مدرکی که دارند، شرکت کنند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!