مصرف غذاهای تند احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش می دهد


مصرف غذاهای تند احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش می دهد

تهران- ایرنا- متخصص جراحی دهان، فک و صورت گفت: مصرف غذاهای تند همچنین استعمال سیگار و مصرف الکل احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا از انجمن جراحان دهان، فک و صورت، عطا قره چه ای روز سه شنبه افزود: هر زخمی در داخل دهان که بعد از دو هفته بهبود نیابد، باید از آن نمونه‌برداری شود. البته زخم‌های دهان همراه با سوزش و درد است؛ بنابراین در صورت بروز زخم‌های طول‌کشنده باید به پزشک مراجعه شود.
وی اظهار داشت: ضایعات دهان 6 درصد کل ضایعات سرطانی بدن را تشکیل می‌دهند و علت اصلی این سرطان در کشورهای مختلف متفاوت است و مصرف غذاهای خیلی تند، استعمال سیگار و الکل می‌تواند سبب بروز این سرطان شود.
قره چه ای ادامه داد: جراحی‌های مربوط به سرطان دهان از مواردی است که ارجاع‌های زیادی از کشور آذربایجان در ایران دارد و تجهیزات پزشکی این جراحی‌ها در کشور ما برای ارائه خدمات پیشرفته بوده و سطح پزشکان ما نیز نسبت به سایر کشورهای منطقه و جهان بالا است.
وی با اشاره به برگزاری سمپوزیومی در این زمینه، اضافه کرد: برگزاری سمپوزیوم افق‌های جدید 2020 در زمینه ایمپلنت، زیبایی و بازسازی استخوان در روز 29 آذر ماه علاوه بر اینکه می‌تواند سبب موفقیت در حوزه توریسم درمانی شود، نتایج موثر دیگری نیز به همراه داشته و در پیشرفت موفقیت‌ها حائز اهمیت است.
متخصص جراحی دهان، فک و صورت افزود: همچنین برگزاری این سمپوزیوم و ارائه شیوه‌های جدید درمانی نوعی صادرات علمی محسوب می‌شود و علاوه بر ارزآوری در توسعه روابط بین‌الملل، انتقال فرهنگ ایرانی و گسترش روابط دانشگاهی نیز حائز اهمیت است.
سرطان دهان پنجمین سرطان شایع بدن محسوب می شود و حدود چهار درصد از تمام موارد سرطان را در جهان بدخیمی ناحیه حفره دهان تشکیل می دهد.
شیوع سرطان دهان با بالا رفتن سن افزایش می یابد و تقریبا 95 درصد از موارد این سرطان پس از 40 سالگی رخ می دهد.
نسبت ابتلای مردان به سرطان دهان، سه برابر بیشتر از زنان است و به ترتیب پنج درصد و 2 درصد از کل موارد سرطان در مردان و زنان را سرطان حلق و دهان تشکیل می دهد.
اجتمام**9022*1834

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...